וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 79

אמיר אגוזי

18.2.2010 / 18:58

אמיר אגוזי לוקח אתכם לטיסת לילה אלקטרונית, עם עצירות ביניים בעבר, בהווה ובעתיד ועם הרבה הרבה נשמה. הדקו חגורות והזמינו מיץ עגבניות

61 הדקות של הפודקאסט של השבוע דחוסות עד להתפקע. יש בהם פאנק וסול ישן וחדש, האוס, איך שתקראו למה שקורה כרגע בין UK פאנקי לדאבסטפ, היפ הופ, ביטים, ונחיתה רכה עם אחד האלבומים הכי מקסימים שנתקלתי בהם מזה זמן רב. הסופרימז, מודימאן, בנגה, ג'ו גודאר מהוט צ'יפ, אריקה באדו ודסטיניז צ'יילד כבר תפסו מקום בפנים ומחכים רק לכם.

The Supremes – Come See About Me // Motown // 0:01

Andres – On My Own Skit // Mahogani // 2:45

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

Andres – Body and Soul // Mahogani // 4:10

Peven Everett – Heat Up // Bombay // 6:40

Gatto Viola – Backstabbin’ Angie for a Ten Bag edit // white // 9:30

2Bears – Be Strong // Southern Fried // 12:00

עטיפת הדיסק של Andres. GettyImages
איפשהו בין תוכנית רדיו לילית לפלואו האינטואיטיבי וכובש שבעל הבית/GettyImages

לאורך הקאסט, תפגשו בכמה אלבומים מעניינים שיצאו לאחרונה. הראשון שבהם הוא של הדיג'יי/מפיק הדטרויטי אנדרס (הידוע גם כדיג'יי Dez), שמופיע במיקס עם שתי סקיצות קצרות והקטע "Body and Soul", בו מתארח אמפ פידלר הגדול על קלידים. האלבום – "Andres II", שמו – יצא בלייבל Mahogani של מודימאן ומכנס בתוכו מבחר קטעים מבית היוצר של תלמידם של מודימאן ות'יאו פאריש.

מדובר בסינגלים שיצאו בשנים האחרונות והותאמו לפורמט של אלבום, לצדם של קטעים חדשים וסקיצות מעבר שנעים בין סימפולי מוטאון חמים, מקצבי האוס מרושלים אך מהפנטים וביטים היפ הופים א-לה ג'יי דילהן. יחד הם יוצרים רצף משוחרר מבחינה סגנונית שבכל זאת שומר על רציפות ולכידות – איפשהו בין תוכנית רדיו לילית לפלואו האינטואיטיבי וכובש שבעל הבית (מודמיאן) מפגין בתקלוטיו.

ג'ו גודאר. Dave Hogan, GettyImages
מתכון לכישלון שאיכשהו מצליח לעבוד. ג'ו גודאר/GettyImages, Dave Hogan

הקטע שאסור לכם לפספס במיקס הוא "Be Strong" של 2 Bears, הרכב צד חדש של ג'ו גודאר מהוט צ'יפ, שרק לאחרונה הוציא אלבום סולו בנוסף לזה המדובר של להקת האם שלו. מקצב האוס די טיפוסי אבל מדויק, ווקאל מרומם וחצי מחויך על האופן שבו מוזיקה כולאת את הנפש ודורשת את מלוא אהבתך כלפיה, ניימדרופינג שכולל את וו טאנג, סטילי דן, KLF והוט צ'יפ עצמם – על פניו, כל אלה הם מתכון לכישלון אבל איכשהו זה מצליח לעבוד, אולי בזכות סמפול "בייבי" קטן שנתקע עמוק בראש ומחזיק את הכול יחדיו.

שותפו של גודאר ל-2Bears הוא ראף דדי, האיש שמאחורי הלייבלים 1965 וגרקו-רומאן, בהם חתומים אמנים כטודלה T, בוראקה סום סיסטמה ודראמז אוף דת', שגם נודע במסיבותיו האקסטרווגנטיות ומשולחות הרסן. האי.פי המלא ייצא באפריל באמצעות הלייבל Southern Fried של נורמן קוק/פטבוי סלים.

Mosca – Square One // Night Slugs // 17:15

Darkstar – Automating // twitter // 22:25

Jose James – Warrior // Brownswood // 26:10

Destiny’s Child – Bills Bills Bills (James Blake remix) // Harmonimix // 31:20

דסטיניז צ'יילד. Kevin Winter, GettyImages
מ ההן חושבות על הטיפול שהעניק להן מוחו הקודח של הלייק. דסטיניז צ'יילד/GettyImages, Kevin Winter

משלים את חציו הקצבי יותר של המיקס הוא מקבץ של כמה מהשמות הכי חמים בשטח האמורפי, משתנה במהירות-שיא וכה לוהט שמבעבע בשנה האחרונה בין דאבסטפ לבין UK פאנקי עם השפעות מכל הבא ליד. תחילה תתקלו ב-"Square One" של מוסקה, שמסתמן כאחד מקטעי הקלאב הטובים של השנה הקרובה (עם תחרות עיקשת מצד "Nike" שבצידו השני של אותו תקליט). יותר מזה, הוא מייצג נאמנה את הרוח המוזיקלית ההיברידית גל הדי ג'ייז הצעיר והמבטיח של בוק בוק, L-Vis 1990 (בעלי הלייבל Night Slugs), ג'קמאסטר (שמאחורי הלייבל Numbers מגלזגו, ביתם של ראסטי, הדסון מוהוק וכו'), והקולגה האמריקאי קינגדום. מומלץ להתעדכן בתמונה הרחבה יותר דרך שלל המיקסטייפים והסטים שהארבעה מפזרים בתדירות גבוהה ברחבי הרשת.

מיד אחר כך תקבלו את האווירה המג'וננת שמייצרים דארקסטאר וג'יימס בלייק, שצמחו בשוליה של סצנת הדאבסטפ דרך לייבלים רחבי אופקים כהייפרדאב, המלוק והסל אודיו ועתה מביאים משהו רחוק רחוק ממה שהדאבסטפ אי פעם דמיין את עצמו. קטונתי מלנסות לתאר מה קורה שם, ואין לי מושג מה חושבות ביונסה וחברותיה לדסטיניז צ'יילד על הטיפול בהן זוכה להיט הוולנטיינז שלהן "Bills Bills Bills" ממוחו הקודח של בלייק.

את "Automating" חילקו דארקסטאר באמצעות הטוויטר שלהם, כמעין סנונית מסקרנת לקראת האלבום המלא והמצופה שיגיע בהמשך השנה. ביניהם לבין בלייק, תמצאו את פסנתרן וזמר הג'ז חוזה ג'יימס, שאלבומו השני "Blackmagic" יצא כעת (בלייבל בראונזווד של ג'יילס פיטרסון), ובו הפקות יפות של פליינג לוטוס ומודימאן לצד כמה קטעי ג'ז יותר סטנדרטיים. מתוכו מתצאו בקאסט את הקאבר המבריק ל-"Emotions" של כוכב הדאבסטפ בנגה (המכונה The Afro Warrior, ומכאן גם שמו של הקטע). אכן, זה מה ששמעתם – קאבר ג'ז לקטע דאבסטפ, ומדהים כמה שזה יושב בול.

Shuanise – Kingdom // Eglo // 34:15

Erykah Badu – Window-Seat // Motown-Universal // 36:20

Andres – Keep Tryin’ // Mahogani // 40:50

Freeway & Jake One – Know What I Mean // Rhymesayers // 42:00

Big Boi ft Gucci Mane – Shine Blockas // Jive // 44:15

Om Unit – Lightgrids // All City // 47:40

Numbjac – Future // Car Crash Set // 50:00

Georgia Anne Muldrow – Simple Advice // Ubiquity // 53:40

3Titans – The Life of a Scholar // Daptone // 56:05

Wee – Leavin’ You Alone // Asterisk/Numero Group // 57:59

עטיפת הדיסק של Norman Whiteside. GettyImages
בילה את זמנו בין עימותים עם החוק לבין אולפניה הקטנים של קולומבוס, אוהיו. עטיפת האלבום של נורמן ווייטסייד/GettyImages

בפתח דבריי, הזכרתי אלבום שאני נלהב להמליץ עליו. הוא אינו חדש או מודרני אלא יצא ב-1977 בכ-1000 עותקים בלבד וזכה בסוף שנה שעברה להוצאה מחודשת באמצעות המפעל המבורך של קבוצת הלייבלים של Numero Group. מדובר ב-"You Can Fly on My Aeroplane" של Wee, האלבום הבודד של ברנש חסר מזל בשם נורמן ווייטסייד, שמגיל צעיר בילה את זמנו בין עימותים עם החוק לבין אולפניה הקטנים של קולומבוס, אוהיו.

נחשפתי אליו לראשונה תודות למוס דף, שהשמיע קטעים מתוכו כאשר התארח בחודש שעבר בתוכנית הרדיו של בנג'י B, ואם אי פעם אהבתם את המוזיקה של סטיבי וונדר, סליי סטון, אייזק הייז או שוגי אוטיס, מדובר ביהלום נדיר ומלוטש שאסור לכם לוותר עליו. ואם אתם תוהים על גורלו של נורמן, יש לו ילדים מלפחות ארבע נשים שונות והוא יושב בכלא מאז שנת 79'.

אריקה באדו. Ronald Martinez, GettyImages
תופסת מקום ליד החלון. אריקה באדו/GettyImages, Ronald Martinez

ועוד כמה פרטים בקצרה:

פתחנו עם "Come See About Me" המושלם של הסופרימז מ-1964, השלישי בסדרה של חמישה סינגלים רצופים שלהן שהגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד. הוא הופק על-ידי צוות רוקחי הקסמים של מוטאון הולנד-דוזייר-הולנד, סומפל על-ידי עומר S, ואפילו יש לו קאבר מעולה של אפגן וויגז.

גאטו ויולה המסתורי מערבב את "Wish I Didn’t Miss You" של אנג'י סטון עם "Backstabbers" הקלאסי של האו-ג'ייז (שגם מסומפל בגרסה המקורית) לכדי רי-אדיט שבניגוד ליתר החלטורות שמתהדרות בתואר הזה באמת זכאי לו ועושה לו כבוד. על הדרך, הוא גם יוצר מעין בדיחה קטנה על סמים קלים ואפקט של חזרה.

אריקה באדו תופסת את המושב שליד החלון עם הסינגל רשמי ראשון ומקסים מתוך אלבומה המצופה, "New Amerykah Part2 – Return of the Ankh". הסינגל – "Window-Seat", שמו – הופק על ידה ועל ידי ג'יימס פוייזר וקווסטלאב מהרוטס מנגן בו על התופים. קדם לו דליפת קטע הבונוס מהאלבום, "Jump Up in the Air (Stay There)", בו מתארח ליל' ווין השובב, שגם גרם להרמת גבה של חשש בקרב רבים ממעריציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully