וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק ישראלי מציג: תחרות קריקטורות של מוחמד, ישו ומשה

אייל דץ

21.2.2010 / 11:00

תחרות המתנהלת בדף הפייסבוק של המפיק שחף שוורץ מזמינה יוצרים לשלוח קריקטורות של ישו, משה ואבי האיסלם ולדרג אותם. "אנשים לוקחים את הדת יותר מדי ברצינות", אומר שוורץ

תחרות קריקטורות המתנהלת בשבועות האחרונות בדף הפייסבוק של מפיק הופעות ישראלי עלולה לעורר סערה בינלאומית. הסיבה? התחרות מזמינה יוצרים לשלוח קריקטורות, לאו דווקא אוהדות, של שלושת הנביאים, משה, ישו ומוחמד.

מאחורי התחרות עומד שחף שוורץ, דמות מוכרת בתעשיית האינדי הישראלית ומי שאחראי בין היתר להבאתם ארצה של האמנים הבינלאומיים רג'ינה ספקטור, דבנדרה באנהרט, אלפאוויל ועוד. בדף התחרות בפייסבוק נמצאות נכון לכתיבת שורות אלו 34 קריקטורות כאשר מרביתן פורסמו בעבר באתרים שונים בחו"ל ורק שלוש מהן אוירו במיוחד עבור התחרות.

"חשוב לי לציין שמדובר בתחרות אמנותית" אמר שוורץ לוואלה! תרבות. "דעתי האישית היא שאנשים לוקחים את הדת יותר מידי ברצינות. אין הכוונה כאן להתנגח או לעצבן מאמינים אך בהחלט ישנה האמירה של חופש ביטוי גם בנושאי דת". לדבריו, "יש בתחרות הזאת אמירה, יש פה טאבו שצריך לשבור אותו ואלמלא אנשים כמוני הדבר הזה לא ישתנה". למעוניינים להשתתף כדאי להזדרז, התחרות תיסגר ב-1 באפריל כאשר הקריקטורה המנצחת היא זו שתזכה למרבית הצבעות "הלייק".

בעולם, קריקטורות של הנביא מוחמד מביאות לסערות והפגנות של הציבור המוסלמי, המוחה על הזילות בהצגת הנביא המקודש. בתחילת החודש הפגינו אלפי מוסלמים באוסלו, בירת נורווגיה, נגד העיתון דגבלדט בה הןצג מוחמד כחזיר. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "כבדו את כל הדתות" ו-"הפסיקו להעליב את המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully