וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יבדוק את השימוש במשקפי תלת מימד

אייל דץ

22.2.2010 / 18:00

לאחר שבאיטליה הוחרמו משקפי תלת מימד מבתי הקולנוע שבהם מוקרן הסרט "אווטאר" מחשש לסיכון בריאותי, יקיים משרד הבריאות דיון בנוגע לשימוש בהם בבתי הקולנוע בישראל

האם המשקפיים המשמשים לצפייה בסרטי תלת מימד עלולים לגרום לנזקים בריאותיים? לוואלה! תרבות נודע כי משרד הבריאות מקיים התייעצות עם מומחים לרפואת עיניים בנוגע לשימוש במשקפי התלת מימד, זאת על רקע הצלחת הסרט "אווטאר" וגל סרטי התלת מימד שעתידים לשטוף את מסכי הקולנוע בשנה הקרובה.

לאחרונה החליט משרד הבריאות האיטלקי להחרים 7,000 זוגות של משקפי תלת מימד מבתי הקולנוע שבהם מוקרן "אווטאר" מכיוון שהם מהווים לטענתו סיכון בריאותי. משרד הבריאות האיטלקי אף הודיע כי הוא עשוי להחרים כמות נוספת של משקפיים בעתיד.

לטענת האיטלקים, המשקפיים עלולים לגרום לבעיות היגיינה אם לא מנקים אותם כהלכה בין ההקרנות, וכי 7000 זוגות המשקפים הוחרמו מאחר שלא היו עליהם מדבקות שהעידו כי הם נבדקו כראוי, כדי להוכיח שאין סיכון שיגרמו למשתמשים בהם לבעיות ראייה בטווח הקצר.

משקפי תלת מימד. Dan Kitwood, GettyImages
למעלה מ- 750 אלף צופים ראו עד כה את הסרט "אווטאר" בישראל/GettyImages, Dan Kitwood

ד"ר שמואל לווינגר, המנהל הרפואי של רשת מרפאות "עיניים", סיפר לוואלה! תרבות כי אמנם הצפייה בטכנולוגית התלת מימד אינה מזיקה לבריאות, אולם ישנם חלקים באוכלוסיה שעלולים לסבול מתופעות לוואי של כאבי ראש, סחרחורות ובחילות בעקבות השימוש במשקפי התלת מימד. להערכתו, כעשרה אחוזים מהצופים עלולים לסבול מתופעות לוואי במהלך ולאחר צפייה בסרטי התלת מימד.

ד"ר לווינגר הוסיף כי "הניסיון לקלוט את מימד העומק גורם לצופה בסרט להפחית את המצמוץ של העפעפיים וחושף את הקרנית לתופעת היובש. יובש של הקרנית גורם לתופעות של צריבה, עייפות ודמעות, וחלק מהצופים יסבלו מכאבי ראש וסחרחורות שחולפות זמן קצר לאחר צפייה בסרט". לדבריו, מן הראוי שבתי הקולנוע יאפשרו הפסקה במהלך הסרט כדי להקל על הצופים.

בנוסף, מצביע ד"ר לווינגר על קבוצה של כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה שסובלת מתופעה של עין עצלה המביאה לבעיית בסטריאופזיס - ראיית העומק. מדובר באנשים שכלל לא יכולים ליהנות מאפקט התלת מימד.

בעיה נוספת שעלולה להיגרם כתוצאה מהשימוש במשקפי תלת המימד היא בעיות הנובעות מהיגיינה. למעלה מ- 750 אלף צופים ראו עד כה את הסרט "אווטאר" בישראל וד"ר לווינגר מזהיר כי מדובר בנושא בעייתי. "המשקפיים עלולות לגרום לדלקות ויראליות ולהעביר אותן הלאה במידה והן לא עוברות תהליך חיטוי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ברשתות יס פלנט ורב חן, המציגות סרטים בטכנולוגיית תלת מימד, סירבו להגיב לדיון שאמור להתקיים במשרד הבריאות בנושא. בכל הקשור להיגיינה של המשקפים מסרו הרשתות בתגובה כי "רשת יס פלנט ורב חן משתמשת בטכנולוגית תלת המימד המובילה בעולם מבית דולבי. משקפי תלת המימד בהם משתמשים בבתי הקולנוע של הרשת נרכשים ישירות מדולבי אשר מייצרים משקפיים רב פעמיים וידידותיים לסביבה".

לטענתם, "בכל קולנוע של הרשת ישנה מכונה מיוחדת אשר רוחצת ומחטאת את המשקפיים לאחר כל שימוש על ידי הדחה במים בחום גבוה וחומרי ניקוי, על פי הסטנדרט הגבוה ביותר המקובל בעולם. הרשת מקפידה על איכות וניקיון ברמה הגבוהה ביותר בבתי הקולנוע בכלל ושל משקפי תלת המימד בפרט. הרשת מציגה סרטים בתלת מימד מאז קיץ 2008, וממאות אלפי הצופים לא התקבלה אף תלונה לגבי זיהומים".

  • עוד באותו נושא:
  • אווטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully