וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז סוזן דלל זכה בפרס ישראל למחול

אייל דץ

23.2.2010 / 15:44

שר החינוך גדעון סער הודיע על זכייתו של מרכז המחול התל אביבי בפרס ישראל בתחום המחול. "בעשרים שנות פעילותו הצליח המרכז להביא לנסיקה של אמנות המחול במדינת ישראל"

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (שלישי) על זכייתו של מרכז סוזן דלל בנווה צדק שבתל אביב בפרס ישראל בתחום אמנות המחול. בנימוקיה למתן הפרס, ציינה הוועדה שבחרה את הזוכה כי, "בעשרים שנות פעילותו של מרכז סוזן דלל בנווה צדק, הצליח המרכז להביא לנסיקה של אמנות המחול במדינת ישראל. היוזמות האמנותיות הרבות והמגוונות של המרכז הצמיחו דור חדש של אמנים, יוצרים ומבצעים בתחום המחול האמנותי. מצוינות היצירה על במות המרכז הרחיבה ומרחיבה את מעגלי קהל המחול".

עוד ציינה הוועדה, כי "פעילות המרכז פתחה בפני סצנת המחול הישראלית את שעריהן של בימות המחול החשובות בעולם, ואפשרה למחול האמנותי הישראלי להטביע את חותמו על אמנות המחול בעולם. זהו פרס ליוזמים, לתומכים ולמבצעים של חזון שהפך למציאות". יו"ר ועדת הפרס היתה ד"ר הדסה שני, כאשר ד"ר ציונה פלד ומר עירן בניאל שימשו לצידה כחברים בוועדה.

מרכז סוזן דלל הוקם בשנת 1989 בשכונת נוה צדק בתל אביב במטרה להיות בית למחול וליוצרים במחול בישראל ומרכז חינוכי לתרבות ולאמנות. מאז הקמתו הוא מנוהל על ידי יאיר ורדי ומדי שנה מתקיימים בו למעלה מ-600 מופעים. המרכז הוא ביתם של להקת המחול הלאומית בת שבע ואנסמבל בת שבע ושל רב רובם של אמני ויוצרי המחול בישראל.

"מרכז סוזן דלל הוא אחד המרכזים המרתקים והייחודיים בתחום המחול בעולם כולו", מסרה שרת התרבות לימור לבנת. "תוך 20 שנה מאז הקמתו, הפך המרכז, בניהולו של יאיר ורדי, למרכז עלייה לרגל של טובי היוצרים והרקדנים מהארץ ומהעולם. מרכז סוזן דלל מביא לנו גאווה רבה והענקת פרס ישראל מבטאת את ההערכה הרבה שכולנו רוחשים למרכז וליאיר ורדי".

פעילות המרכז נתמכת על ידי קרן תל אביב לפיתוח, עיריית תל אביב-יפו, משרד המדע והאמנויות וגם על ידי משפחת ירושלמי לזכר בנם אשר נפל במלחמת ההתשה. במתחם סוזן דלל ארבעה מבנים ובהם אולם תיאטרון על שם ירון ירושלמי, וארבעה אולמות המותאמים במיוחד למופעי מחול. בנוסף לכך יש במקום חללי יצירה נוספים ורחבה למופעי חוצות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזן דלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully