וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטוש רומנטי

אלדד לוי

24.2.2010 / 11:30

העור של ישי לוי חלק, האף של אביהו שבת ישר וזהבה בן צעירה כמו דודו אהרון. אלדד לוי מסביר ומנתח את השפעת הפוטושופ על כוכבי הזמר הים תיכוני וקובע - המטרוסקסואליות חוגגת

ריטוש התמונות בתוכנת הפוטושופ הפך בשנים האחרונות לדבר שבשגרה בכל מה שקשור לעולם האופנה וכבר ידוע שאין ולו תמונה אחת שלא עוברת טיפול במחשב לפני שהיא מגיעה לדפוס - אפילו אם מצולמת בה דוגמנית צעירה עם עור מושלם. אלא שבשנים האחרונות זלג המנהג גם אל עולם המוזיקה ותמונות של זמרים ואמנים עוברות עתה טיפולים דומים ולאותו הצורך - הצגת המראה המושלם.

אלא שנשאלת השאלה, מה בעצם אנו, כצופים בתמונות, רואים כשמוגשת לנו תמונה מרוטשת של זמר? ואולי חשוב מכך - מה אנחנו לא רואים? הניתוח הבא של התמונות שמלוות את הסינגלים והאלבומים של כמה מהזמרים הים תיכוניים המוכרים בישראל ינסה לעשות קצת סדר בבלאגן.

אביהו מדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לקחו בחשבון שהתמונה לא תעבור פוטושופ. אביהו מדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה ניכר כי לא נעשתה עבודת פוטושופ והצבעים טבעיים. יתרה מזאת, אפשר לראות את כל הקמטים והפגמים שעל עורו של מדינה, מה גם שהתנוחה בה צולם איננה מחמיאה לגוף ולפנים ומוסיפה קמטים רבים באיזור הסנטר. הצלם שאחראי לתמונה כנראה שלא לקח בחשבון שהיא לא תעבור עיבוד פוטושופ. מצד שני, יכול להיות שפשוט רצה להעביר את מדינה כמו שהוא, ללא ייפוי מלאכותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לידור יוספי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בא כמו שהוא/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה כי התמונה לא עברה עיבוד פוטושופ פרט להמרה לשחור-לבן. ניתן לראות בבירור קמטים לצד העיניים, פגמים בעור ונקודות חן. זאת בלי לקחת בחשבון את הסטיילינג והתספורת המוגזמים שעליהם אפשר להתווכח.

דודו אהרון וזהבה בן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להסתיר את פער הגילים. דודו אהרון וזהבה בן/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונות של שני הזמרים עברו המרה לשחור-לבן. ניכר כי אצל זהבה בן נעשו החלקת קמטים ותיקון פגמים בעור וככל הנראה גם הרמת עצמות לחיים. ברור שהמטרה של התיקונים הללו היתה להצעיר ולייפות את הזמרת על מנת שתמונתה תהלום את זו של דודו, הצעיר ממנה בשנים רבות.

דניאל בן חיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחושה של בושם ואופנה עילית. דניאל בן חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה עברה המרה לשחור-לבן עם גוון ירקרק. מכיוון שהזמר צעיר יחסית, לא נראה כי נעשו תיקוני עור רבים, מה גם שניתן לראות קמטוטים באיזור העיניים והפה. יתכן שהברק באישונים הוא תוספת פוטושופ. עוד נראה כי המעבדים ניסו לתת לתמונה תחושה של צילומי מגזינים המופיעים לרוב בפרסומות לבשמים ואופנה עילית.

חיים ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה לא מקצועית. חיים ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה עברה "החלקת יתר" בפוטושופ. הפנים נראות לא טבעיות עד כדי טשטוש הגבולות בין האיברים השונים, כמו בין המצח ללחיים, שנראים מצדם כל כך חלקים עד שהתמונה נראית כמו איור. בנוסף, המיקרופון צולם מזווית שונה מזו שממנה צולם הזמר ונראה כאילו נשתל בתמונה - מה שמסביר מדוע הוא מטיל אור וצללים לא הגיוניים. מדובר בעבודה לא מקצועית וניסיון רע מאוד לייפות את הזמר.

ישי לוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעיר או בוגר? ישי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניתן לראות בבירור כי נעשתה עבודת פוטושופ על פניו של הזמר, כולל החלקת קמטים ומחיקת פגמי עור. העבודה שנעשתה איננה איכותית במיוחד ונראה שישנם חלקים בפנים בהם העור נערי וחלקים אחרים בהם העור משווה ללוי חזות בוגרת יותר המעידה על פגעי הזמן.

עומר אדם

עומר אדם. פיני סילוק,
מוכן לשער ברייטינג. עומר אדם/פיני סילוק

בתמונה נעשה שימוש מסיבי בפוטושופ, החל בניקוי וריטוש העור, דרך סידור וסיתות קווי הזקן והשיער וכלה בטיפול בתאורה והחלת מגוון פילטרים המקנים לזמר מראה פלסטי. סוג עיבוד זה ניתן לראות בעיקר בתמונות שער של מגזין רייטינג.

שירי מימון ושמעון בוסקילה

שירי מימון עם שמעון בוסקילה. אלון שפרנסקי,
עברו החלקה. מימון ובוסקילה/אלון שפרנסקי

בתמונה ניכרת עבודת פוטושופ טובה. עורם של הזמרים עבר החלקה, אם כי במקרה של בוסקילה ניתן לראות שהגרפיקאים הקפידו להשאיר את חזותו הבוגרת ופניו המחוספסים מעט. בסך הכל, התמונה משדרת ניקיון ואסתטיקה.

אביהו שבת

אביהו שבת. פיני סילוק,
הרואי ועדכני? אביהו שבת/פיני סילוק

גם כאן ניכר הטיפול המסיבי בפוטושופ. מעבר להחלקות העור והעלמת הפגמים, נראה שאפו של אביהו יושר, עצמות הלסת והסנטר סותתו ולפניו הוסף גוון סינתטי. התאורה בצדו הימני של הצוואר נראית מוגזמת ולא הגיונית, בעיקר בהתחשב בצל שמטיל הסנטר על הצוואר. נראה כי הגרפיקאים ניסו לשוות לזמר מראה הרואי ועדכני.

סיכום: המטרוסקוסאליות הים תיכונית ממשיכה לחגוג

נראה שהאופנה של טיפול בתמונות באמצעות פוטושופ היא רק חלק מטרנד גדול יותר, טרנד שקשור לדרך שבה כוכבי הזמר ים תיכוני מאמצים לעצמם אלמנטים מעולם האופנה ומקצינים אותם. זהו טרנד שמתבטא גם ובעיקר בביגוד אובר-מהודר על סף המגוחך ובאימוץ הגבריות החדשה, המטרוסקסואלית, שמתבטאת כמובן בתסרוקות אקסצנטריות ודגש יתר על טיפוח הגוף.

למען ההגינות, חשוב לציין כי המגמה של ריטוש תמונות לא ייחודית רק לזמרים הים תיכוניים. גם בעטיפות האלבומים של שירי מימון, מירי מסיקה, נינט ומאיה בוסקילה, הריטוש משחק תפקיד חשוב. עטיפת הדיסק הראשון של בוסקילה, אגב, היה דוגמת מופת לחוסר טעם בשימוש בפוטושופ.

*הכותב הוא בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל וארט דירקטור במשרד פרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully