וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההוא מהזה

גיא שמי

24.2.2010 / 12:42

מחפשים חתיך שיראה כמו גוד גאי אך בהמשך יתגלה כרשע של הסרט? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי מציעה את טוני גולדווין

אנתוני (טוני) הווארד גולדווין (או בכינויו "גולד"), שנולד ב-1960 בלוס אנג'לס, הוא בן למשפחת אצולה הוליוודית. מצד אביו, סבו הוא המפיק האגדי סמואל גולדווין וסבתו היא השחקנית פרנסס הווארד; מצד אמו, הוא נכדם של השחקנית קלייר אימס והמחזאי סידני הווארד; אביו הוא המפיק סמואל גולדווין ג'וניור, אמו היא השחקנית ג'ניפר הווארד ואחיו ג'ון גולדווין הוא מפיק בכיר ב"פראמונט". הייחוס המשפחתי בוודאי לא הזיק להתפתחות הקריירה של גולדווין, שפתח את קריירת המשחק שלו ביצירת המופת הנשכחת "יום שישי ה-13 חלק 6: Jason Lives"" בשנת 86.

סוף שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90' של גולדווין התאפיינו בשלל תפקידים בסדרות די מצליחות של התקופה, כגון "מקום אחר", "פרקליטי אל. איי", "עיצובים" ו"מרפי בראון", אולם רק לאחר שילובו בדרמה הרומנטית "רוח רפאים" (עם פטריק סוויזי ודמי מור), תפקידיו הקולנועיים החלו לתפוח ונוכל למצוא אותו גם בסרטים כמו "תיק שקנאי", "היום השישי", "חתום בנשיקה" ו"אחרון גיבורי הפעולה".

גולדווין הוא החתיך האמריקאי הבלונדי הממוצע והוא יודע להוציא באסים מהקול שלו כשצריך - אולם החיים מעולם לא הגרילו לו תפקיד ראשי רגיל. הוא יופיע מדי פעם כ"חבר הכי טוב", או "הידיד של החברה של הגיבור" אבל התפקיד הכי אופייני שלו הוא "הרע שבכלל חשבנו שהוא טוב". מלבד עבודתו הקבועה כשחקן משנה, גולדווין נהנה גם מדי פעם לביים: בין היתר ביים פרקים ב"פרקליטי אל. איי", "מרפאה פרטית", "ישנן בנות", "דקסטר", "האנטומיה של גריי" ואף את סרט הקולנוע "בקיץ שהלכו על הירח. בשנת 1990 הוא נבחר לאחד מ"שניים עשר השחקנים המבטיחים של השנה הבאה", מה שמלמד אותנו שלהבטיח זה לא תמיד לקיים.

רוח רפאים – החבר הקרוב של זוג הגיבורים

לסם וויט (פטריק סוויזי) ומולי ג'נסן (דמי מור) יש אהבה שאין כאלה דברים וחיי מין המשלבים חימר רטוב ושירים של ה"רייצ'וס בראת'רס". לצערנו ולצערם, שוד רחוב שמשתבש מוביל ליריית אקדח גורלית שמובילה למותו של סם בזרועותיה של מולי. לא נעים. אולם רוחו של סם ממשיכה לפקוד את עולם החיים כאשר אנחנו ושכמותנו לא יכולים לראות או לשמוע אותו. אודה מיי בראון (וופי גולדברג), מתקשרת מתחזה, היא היחידה שמצליחה לשוחח עם סם ויחד יוצאים השניים להכניס בסרט פיתולי עלילה שונים. קארל ברונר (גולדווין) חברם הקרוב של השניים (כשעוד היו שניים) משתדל לעזור למולי הדיכאונית כמה שרק אפשר ועל הדרך מוריד חולצה, אך היות שסם המת הוא סוג של רואה ואינו נראה, אי אלו גילויים מפתיעים צצים בהמשך וחושפים ששחקן המשנה שלנו הוא בעצם נבל. זהו כנראה תפקידו הזכור ביותר של גולדווין עד היום.

סוד של אהבה - הבעל לשעבר של הגיבורה

איש הפרסום באדי אמרל (בן אפלק) מחליף כרטיס טיסה עם אדם זר (אך נחמד) בשם גרג הממהר להגיע אל אשתו ובכך גם עוזר לו וגם נשאר עוד לילה במלון עם מימי (נטשה הנסטריג') הנאה שזה עתה פגש. לאחר שמטוסו של גרג מתרסק, מתמלא באדי ברגשות אשמה כבדים. העובדה שחברת הפרסום שלו "זכתה" בחוזה של חברת התעופה (זו ש"הרגה" את גרג), לא עוזרת. מסיבה בלתי ברורה מחליט באדי לבקר את אלמנתו של גרג, אבבי (גווינית' פאלטרו) וכשבן אפלק וגווינת' פאלטרו נפגשים בסרט יכול לקרות רק דבר אחד, וזה לא דבר טוב. פגישתם של גרג ובאדי נשמרת בסוד בשביל לפוצץ מאוחר יותר את הזוגיות החדשה (אתם יודעים, בשביל שיוכלו שוב לחזור). את גרג (גולדווין) נפגוש רק בהתחלה ולקראת סוף הסרט (דרך צילום של מה שראינו בהתחלה) והוא יעשה עלינו רושם של אדם פשוט וטוב, אולי לא דמות מפותחת מדי אך בהחלט מישהו שמותו יעציב אותנו.

עצמאי בשטח – העזר האחראי וקשה היום שכנגד הגיבור הפוחז והאופטימי

ג'ורג' קאפס (כריסטיאן סלייטר) מאבד את עבודתו ומגלה שחברתו הצעירה מיה (מילה יובוביץ') בהריון. בצעד לא מאוד אחראי מצידו הוא עוזב הכל ונוסע אל אחיו הגדול השוטר בראד בכדי ללוות ממנו כסף להגיע לברזיל לחפש זהב. אולם לאחר שבראד נורה ונהרג, מוצא עצמו ג'ורג' מחלטר בתור שוטר בעצמו תוך כדי חיפוש אחר הרוצחים. טד בוקובסקי (גולדווין) הוא השוטר קשה היום (ככה נראו שוטרים קשי יום בסרטים ב-1992), שמצוות לקאפס. למרות שהשניים לא מסתדרים בתחילה, כצפוי הם ילמדו לכבד אחד את רעהו עד סוף הסיפור. לאו דווקא תפקיד אופייני של גולדווין, שבשלב מסוים נואם לג'ורג' בחומרה על רצונו להיהרג מכדור אקדח ולא מאוטובוס, בשילוב קללות גסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הסמוראי האחרון – ידידו של הגיבור שהופך לאויבו

קפטן ניית'ן אלגרן (טום קרוז) קפטן גיבור הלום קרב ואלכוהוליסט באמריקה של המאה ה-19, נשכר על ידי הקיסר היפני חובב המערב לאמן ולצייד את צבאו נגד צבא המורדים הסמוראים ובראשם קטסומוטו (קן וואטאנאבה), לוחם שאין שני לו. למרות הפצרותיו של ניית'ן לא לתקוף עדיין, היות שהצבא לא מאומן דיו, ההתקפה לא מאחרת לבוא ואלגרן נלקח בשבי. עד מהרה הוא בין מי צודק בסכסוך ומחליף צדדים.את קולונל בגלי (גולדווין), עם זקנקנן ושפם מגולגל ברוח התקופה, נפגוש די בהתחלה ולא נאהב אותו. בפלאשבקים של גיבורינו מקרבות עם אינדיאנים אי שם בעברו נלמד כי יש לכך סיבה מוצדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully