וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "סל התרבות לא יופרט"

אייל דץ

24.2.2010 / 16:40

שר החינוך אמר את הדברים בכנס לתמיכה במפעל הוותיק והוסיף כי הפרטתו של הסל אינה על הפרק. ח"כ תמיר: לא ייתכן שכל שנה מעלה האוצר יוזמה להפריט את הסל"

"סל התרבות אינו מועמד להפרטה". כך אמר היום (רביעי) שר החינוך גדעון סער בכנס תמיכה בסל תרבות שנערך בכנסת. עוד אמר סער כי הוא יעשה מאמץ להרחיב את היקף הנהנים מפעילות הסל. הכנס, שאורגן על ידי חברי הכנסת יולי תמיר (עבודה), זאב בילסקי (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי), התקיים בעקבות הדיונים המתקיימים בימים אלו במשרד החינוך בנוגע לעתידו של הסל. לטענת מארגניו, מטרת הכנס המוצהרת היא "שמירה על מעמדו הציבורי ועצמאותו הרפרטוארית של סל תרבות ארצי ומניעת הפרטתו".

"אני קוראת לשימור עצמאותו הרפרטוארית של סל תרבות" אמרה ח"כ תמיר בכנס. "כחברי כנסת עלינו לפעול להסדרת מעמדו של הסל, לא יתכן שבכל שנה מועלות יוזמות הפרטה ע"י האוצר אשר מעמידות בסימן שאלה את המשך קיומו. על הממשלה להרחיב את הסל לכלל ילדי ישראל".

ח"כ אורלב סיפר בכנס על התנגדותו של החשב הכללי להצעת חוק לפיה לא תהיה אפשרות להפריט את סל התרבות. "הצעת חוק שכל חברי וועדת החינוך יהיו חתומים עליה ומטרתה למנוע את הפרטת סל התרבות, כבר הונחה והוצגה בפני החשב הכללי שהודיע שהוא מתנגד לכך עקרונית. לכן צפוי לנו מאבק קשה". אמר אורלב המשמש כיושב ראש ועדת החינוך התרבות והספורט. בכנס נכחו גם חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), חיים אורון וניצן הורוביץ (מרצ) ודניאל בן סימון (עבודה), וכן אישים מתחום התרבות כמו ערן צור, אורנה פורת, דורון תבורי, ציפי פינס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully