וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

ג'רמי יפה

25.2.2010 / 8:00

דיקפריו חוקר, עופר שכטר מתבודד, נינט טייב נותנת את קולה לנסיכה, ג'קי צ'אן חושף כישוריי הורות והמתחרה הארגנטיני של עג'מי - את כולם תמצאו הערב על המסך הגדול

שאטר איילנד

המותחן החדש של מרטין סקורסזה לוקח את החוקרים טדי דניאלס (ליאונרדו דיקפריו) וצ'אק יול (מארק רופאלו) לשאטר איילנד, אי בודד שהוסב למתקן כליאה אחד גדול לחולי נפש מסוכנים. השניים מגיעים לשאטר כדי לחקור מקרה היעלמות של רוצחת אבל תוך כדי החקירה מגלים עוד ועוד ראיות המצביעות על ניסויים לא חוקיים בבני אדם, שטיפות מוח ומתקנים מסוכנים. מודע לסיכונים, טדי מחליט להמשיך בחקירה גם אם יישאב אל עולם שממנו הוא לא ישוב.

מן הביקורת: "מרטין סקורסזה מוציא את ה-מ. נייט שאמילן שבתוכו החוצה" ואילו דיקפריו "מגיש את ההופעה המצמררת והמורכבת ביותר ביותר שלו אי פעם".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 66, מטאקריטיק – 62

במאי: מרטין סקורסזה. שחקנים: ליאונרדו דיקפריו, בן קינגסלי, מישל וויליאמס (138 דקות)

פובידיליה

אחרי שחטף התקף עצבים קטן, איש מחשבים צעיר בשם רגב (עופר שכטר) מחליט שאין לו יותר מה לחפש מחוץ לבית ושמוטב לטפח את חיידק האגרופוביה הקטן שמכנן בתוכו. הוא נועל את הדלת ומתחיל חיים חדשים מנותקים מכל מגע אנושי אחר. הוא מצליח לחיות לא רע הודות לטלפון, שידורי הטלוויזיה והאינטרנט, ואפילו מפתח רומן וירטואלי עם דניאלה. עד שגראמפס, האיש הזקן שאחראי על הבניין מודיע לו שהדירה שלו עומדת למכירה. העולם העדין שרגב הצליח לבנות לעצמו עומד בפני סכנת קיום. יחד עם זאת, רגב הוא אולי פחדן אבל הוא לא פראייר, והוא לא יוותר ללא מאבק.

במאים: דורון ויואב פז. שחקנים: עופר שכטר, אפרת בוימולד, שלמה בר שביט (87 דקות)

הנסיכה והצפרדע

סרט האנימציה החדש מבית דיסני - כולו עשוי בשיטה הישנה של עטים ונייר - מתרחש בניו אורלינס השמחה של שנות ה-20 כאשר נסיכות ואבירים עוד הסתובבו ברחובות. טינה, גיבורת הסרט (שבגרסה העברית חולקת את קולן של אילנית גרשון ונינט טייב), היא נסיכה צעירה שנפלה בפח של צפרדע חלקלק, שלטענתו מכשף רשע הטיל עליו קללה והפך אותו מנסיך יפה לדו-חי ירוק. הדבר היחיד שיכול להציל אותו זה כמובן נשיקה מנסיכה אמיתית. ברגע נטול מחשבה טינה מסכימה לבקשה ומנשקת אותו אבל הופכת בעצמה לצפרדע. ומאותו הרגע השניים יהפכו כל אבן בביצת ניו אורלינס כדי למצוא את המכשפה שתסיר מהם את הקללה.

מן הביקורת: זאת שנה מצויינת לסרטי אנימציה ו"הנסיכה והצפרדע" הוא הטופ של הטופ.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 85, מטאקריטיק – 73

במאים: רון קלמנטס וג'ון מוסקר. מדובבים: אילנית גרשון, נינט טייב, יורם יוספסברג, דביר בנדק (97 דקות)

הסוד שבעיניים

הנציג הארגנטינאי בטקס האוסקר השנה עוסק בפשע אכזרי שבוצע לפני למעלה משלושה עשורים - מקרה רצח ברוטלי, שמעולם לא באמת נפתר. אספוזיטו (ריקארדו דארין), שהיה אז החוקר הראשי של המקרה, מחליט להתעמת עם אירועי העבר ולחשוף אותם בספר שהוא מתכוון לכתוב. החקירה החדשה מובילה אותו למסקנה שגם היום, שלושים שנה אחרי, יש אנשים שמסתירים משהו. ביחד עם השופטת אירנה (סולדד וייאמיל) הוא מנסה לפתור את התיק, להעביר את הזמן הפנוי ואולי לתקן את טעויות העבר שלו.

במאי: חואן חוזה קמפנלה. שחקנים: ריקארדו דארין, סולדד וייאמיל, פאבלו ראגו (127 דקות)

מרגל במשרה חלקית

ג'קי צ'אן לוקח פסק זמן מסרטי האקשן הקלאסיים ופונה לקהל הצעיר עוד יותר מכפי שזה שהוא פונה אליו בדרך כלל. הפעם הוא הסוכן הסודי בוב הו, חצי סוכן סיני חצי סוכן אמריקאי, שאחרי שסייע בלכידת הרב נבל פולדרק (מגנוס שצ'בין) מחליט לפנות קצת זמן לעצמו ולטיפוח הזוגיות שלו. הצרות מתחילות כאשר חברתו נוסעת לסוף שבוע ומשאירה אותו אחראי על שלושת ילדיה המעצבנים. למזלו, ההכשרה שלו בסין הקומוניסטית הכינה אותו בדיוק לרגע הזה.

מן הביקורות: הביקורות פחות או יותר חוזרות על עצמן, אבל מבקר אחד הצליח לתמצת את עיקר הדברים " הסרט הוא ללא ספק ערימת זבל אחת גדולה".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 8, מטאקריטיק – 27

במאי: בראיין לבנט. שחקנים: ג'קי צ'אן, ג'ורג' לופז, אמבר וולטה (94 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully