וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה האמנית רות צרפתי

אייל דץ

27.2.2010 / 17:46

אחת המאיירות הבולטות של הספרות הישראלית, שהיתה גם ציירת וסופרת, הלכה לעולמה בגיל 82. "היא היתה אמנית מיוחדת במינה", ספדה לה חברתה ד"ר יעל דר

המאיירת, הפסלת והציירת רות צרפתי הלכה היום (שבת) לעולמה בגיל 82. צרפתי היתה ידועה בעיקר בזכות עשרות ספרי הילדים שאיירה החל משנת 1958. היא עבדה רבות עם הסופרים ע הילל, נורית זרחי, דבורה עומר, בנימין טנא ואיירה רבים מספריהם. צרפתי גם כתבה כמה ספרים בעצמה, ביניהם "הגן", "מעשה בציור", "חושחושית" ועוד. צרפתי היתה גם פסלת וציירת שעבודותיה הוצגו בתערוכות ובמוזיאונים רבים, ביניהם מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון פתח תקווה, הביתן הישראלי בתערוכת "אקספו 67" במונטריאול ועוד.

בשנה שעברה נערכה רטרוספקטיבה לעבודות האיור של צרפתי באגף הנוער של מוזיאון ישראל. התערוכה, "דודי שמחה - עד 120", נקראה על שם סדרת ספריו המפורסמת של ע הלל, אותה איירה צרפתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת אחד מספרי "דודי שמחה" של ע. הלל, אותן איירה צרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוקטור יעל דר, חוקרת ספרות ילדים מאוניברסיטת תל אביב וחברתה של צרפתי, סיפרה לוואלה! תרבות כי "צרפתי היתה אמנית מיוחדת במינה מהבחינה הזו שהיא התעניינה באמנות מכל הכיוונים. היא גם כתבה ואיירה לילדים, גם פיסלה וציירה ילדים, אבל הכל ממקום של התעניינות אמיתית בפיזיות שלהם. אני חושבת שיותר מכול היא היתה אמנית. וזה בגלל שהמילה הזאת חובקת את כל הפונקציות האלו יחדיו".

צרפתי נולדה בפתח תקווה ב-1928. היא למדה אמנות כבר בהיותה תלמידת תיכון אצל הצייר אהרון אבני, לימים מקים מכון אבני, ולאחר שסיימה את לימודי התיכון עברה לתל אביב והמשיכה ללימודי פיסול אצל הפסל משה שטרנשוס. לאחר מספר שנים נישאו השניים. בשנת 1948 הצטרפו צרפתי ובעלה לקבוצת "אופקים חדשים" שם היתה האישה היחידה, לצד הציירים יוסף זריצקי, אביגדור סטימצקי, אריה ארוך ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • רות צרפתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully