וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי "עג'מי": "ישראל מתייחסת לערבים-ישראלים בגזענות"

עינב שיף

28.2.2010 / 9:04

סכנדר קובטי, שביים את המועמד הישראלי לאוסקר יחד עם ירון שני, הביע התנגדות בראיון לעיתון מאבו דאבי לשימוש ההסברתי שישראל עושה בסרט: "לערבים-ישראלים אין זכויות שוות"

סכנדר קובטי, אחד משני במאי "עג'מי", המועמד הישראלי לאוסקר, ממשיך לעורר מהומות שבוע לפני טקס היוקרתי. היוצר, שכבר הגיע לברלין לתמוך בפרס חופש הביטוי למוחמד בכרי, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, תקף את ישראל בחריפות בראיון שהעניק למגזין The National היוצא לאור באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות.

"קובטי מגנה את השימוש התעמולני שעושה מדינת ישראל בסרט", נכתב במגזין. "לדבריו, אין לפלסטינים החיים בישראל (הכוונה לערבים-ישראלים, ע.ש) זכויות שוות, מתייחסים אליהם בגזענות ונאסר עליהם ללמד את ההיסטוריה או התרבות שלהם".

לדברי המגזין, התקווה הגדולה של קובטי מ"עג'מי" הוא הכרה של הציבור הישראלי בבעיה שביחסה של המדינה לאוכלוסיה הערבית-ישראלית. "הכרה בקיומה של קבוצת אנשים היא התחלה", אומר קובטי. "כשאתה יודע שמשהו קיים, אתה מבין שיש לו בעיות. ההבנה שיש לו בעיות היא הצעד הראשון בדרך לפתרונן".

"אף פעם לא יצרתי את הסרט כדי לקבל פרסים", הוסיף קובטי בראיון. "להביא ישראלים לצפות בו, בערבית ולהזדהות עם דמות פלסטינית, לבכות כשאמא שלו בוכה, להאניש אותו אחרי 60 שנים של דמוניזציה של הערבים והפיכתם ליצורים לא אנושיים וטרוריסטים - זה הדבר המספק ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully