וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד ופינלנד מגיעות לסינמטקים

1.3.2010 / 15:36

פסטיבלים לקולנוע אירי ופיני יתקיימו החודש בסינמטקים ברחבי הארץ. בתוכנית: הקרנת בכורה של "ליקוי ירח", הזוכה הטרי בפרס האקדמיה האירית

תעשיות הקולנוע האיריות והפינות יזכו בזה אחר זה למחוות בסינמטקים ברחבי הארץ, שיציגו במהלך החודש את מיטב התוצרת העכשווית של השתיים.

יריית הפתיחה של האירועים תתקיים כבר ביום שלישי הקרוב עם פתיחת פסטיבל הקולנוע האירי בסינמטק בתל אביב. משם ינדוד הפסטיבל לסינמטקים של ירושלים, חיפה וראש פינה. במרכז פסטיבל הקולנוע האירי תעמוד הקרנה ארצית ראשונה של "ליקוי ירח", דרמת אימה שקיבלה לפני שבועיים את פרס האקדמיה האירית לסרט הטוב ביותר.

כמו כן, הכוכב הראשי שלה, סיריאן הינדס ("רומא") קטף השנה בפסטיבל טרייבקה האמריקאי את פרס השחקן הטוב ביותר. בנוסף, יוצגו בפסטיבל שני סרטים מוערכים אך טריים פחות, שעוסקים בצורה חסרת פשרות בסכסוך בין האירים לאנגלים: "רעב" עטור הפרסים, שזכה בין השאר בפסטיבל קאן 2008 בפרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים, ו"חמש דקות בגן עדן" בכיכובו של ליאם ניסן.

ביום שני הבא ייפתח בסינמטק תל אביב פסטיבל הקולנוע הפיני, שיתקיים בהמשך גם בסינמטקים של ירושלים, חיפה ובית לחם. במרכז האירוע יעמדו הקרנות ארציות ראשונות של שני סרטיו האחרונים של דומה קרוקוסקי – "הפרי האסור" ו"בית הפרפרים האפלים", שעליו הוא זכה בפרס האקדמיה הפינית לבמאי הטוב ביותר. הבמאי המעוטר ינכח בהקרנת הסרט בתל אביב.

כמו כן יוצגו בפסטיבל כמה סרטים פיניים מדוברים נוספים, ובהם "מעבר לים ומתחת לעור", דרמה על התאקלמות המהגרים במדינה, ו"הלסינקי", שהוגדר כתשובה הפינית לסרטי הפשע של מרטין סקורסזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully