וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאליקה בישראל - המעריצים נגד מחירי הכרטיסים

אייל דץ ועינב שיף

1.3.2010 / 18:06

מעריצי הלהקה פתחו בקמפיין בפייסבוק הקורא להחרים את המופע בישראל בשל גובה מחירי הכרטיסים. המפיקים מצידם מסבירים שבלהקה בסדר הגודל של מטאליקה, אין להם ממש ברירה

הידיעה על הגעתה של להקת מטאליקה להופעה בישראל עוררה שמחה בקרב מעריציה הרבים בישראל, אולם עוררה בלא מעט מהם תחושת כעס על מחירי הכרטיסים הגבוהים. עד מהרה הכעס הפך גם להפגנת מחאה וצעדים אקטיביים יותר: קבוצה בפייסבוק שנפתחה בנושא מיהרה להטיל את האשמה על מפיקי המופע בישראל וזכתה להיענות מהירה למדי: תוך יממה הצליחה קבוצת הפייסבוק לגייס כ-1,000 חברים.

על מה בעצם זועמים המעריצים? ראשית, הנתונים עצמם: ההופעה של מטאליקה תתקיים ב-22 במאי באצטדיון רמת גן, כאשר כר הדשא יחולק לשלושה אזורים. הכרטיס הזול ביותר במתחם הברונזה יעלה 600 שקלים, הכרטיסים במתחם הכסף יעלו 900 שקלים ובמתחם הזהב, הקרוב ביותר לבמה – 1,200 שקלים. כרטיסים ליציע יעלו בין 300 ל-600 שקלים, על פי המיקומים באצטדיון.

"המשותף לכולנו הוא שאנו מעוניינים להגיע להופעה אבל פשוט לא יכולים בגלל המחירים האלו", אמר לוואלה! תרבות תומר מוסמן, סטודנט בן 26, ממובילי המחאה ומקים הקבוצה בפייסבוק, המעריך את פוטנציאל ההחרמה בכ-10 אלפים אנשים. "אם מכפילים את המספר הזה ב-600 השקלים הנדרשים לכרטיס הזול על הדשא, מדובר במכה כואבת למפיקים".

מטאליקה בהופעה. Cory Schwartz, GettyImages
האם המעריצים בסופו של דבר יבואו? מטאליקה בהופעה/GettyImages, Cory Schwartz

מוסמן מספר כי מעבר להופעה של מטאליקה, מדובר פה בעניין עקרוני: העלייה ההדרגתית במחירי ההופעות משנה לשנה. "ניחא, אם היה מדובר במגמה רווחת בעולם אבל מדובר פה במשהו שקורה רק בישראל", הוא אומר. "יש לנו חבר בקבוצה שראה את מטאליקה מופיעים ארבע פעמים בסיבוב ההופעות הנוכחי שלהם וסיפר לנו שמקומות הישיבה שבארץ יתומחרו ב-600 שקלים, תומחרו באנגליה ב-30 פאונד".

עו"ד חגי שטורוויס, נציגו של המפיק מרסל אברהם העומד מאחורי הבאת המופע לישראל, מבין לליבו של הקהל, אך מסביר כי כשמדובר בלהקה בסדר הגודל הזה – לא נותרו יותר מדי ברירות כדי לראות את הלהקה בישראל. "כשמדובר בלהקה כמו מטאליקה, הדרישות הן לציוד הטוב ביותר בעולם, כלומר לציוד שלא נמצא בישראל ויש להביאו לכאן בכל מחיר", הוא אומר לוואלה! תרבות בשיחה מאיסטנבול. במהלך השיחה הוא שואל קולגה שלצידו כמה עלה כרטיס למושבי ה-VIP בהופעת הלהקה בטורקיה והאחרון עונה לו "300 דולר".

"אתה רואה?", הוא אומר. "צריך להבין, בהופעות כאלו, אנחנו עובדים בשביל ההפקה העולמית של הלהקה, הקופה עוברת אצל האמן כך שטענות רדיפת הבצע הן מגוחכות. הוא זה שמעצב את המחירים ואני צריך להראות לו הצעה שבה הוא גם יראה רווח מהמופע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האם עלויות הפקת המופע מתייקרות בשל קיום המופע בישראל?

שטורוויס: "בוודאי, ולא רק במטאליקה – בכל מופע חו"ל. קח את נושא הציוד למשל: בגלל המיקום של ישראל, אנחנו צריכים להעלות מטוסי מטען שיביאו את ציוד הלהקה במקום שהוא יגיע במשאיות, כפי שקורה בכל אירופה. כשזה מגיע ללהקה בסדר הגודל של מטאליקה, עם עשרות טון ציוד – זה עולה כסף".

הטענות נגד מחירי הכרטיסים מכעיסות את המקוממים. זאת, בשל העובדה שבישראל נדרשים המפיקים לשלם מחיר נוסף לאבטחת המופע על ידי משטרת ישראל, שאחראית על פי חוק לאבטח את האירועים האלו, אולם מקבלת תשלום נוסף עבור כל הפקה, דבר שאינו מקובל בהפקת הופעות בינלאומיות בחו"ל.

מה אתה אומר למעריצים המתלוננים על המחיר?

שטורוויס: "מצד אחד לוחצים עלינו 'תביאו את הלהקות הכי טובות בעולם' ומצד שני מתלוננים על המחיר, אז מה רוצים? אלו הדרישות של האמנים, לא שלנו. אני לא יכול לקבוע לאמן שום דבר מבלי שהנהלת האמן תאשר ובלי להראות להם שאפשר להפיק רווח מלבוא לישראל. הם לא יבואו בגלל הציונות".

המפיק גדי אורון, שמפיק בפועל את הלוגיסטיקה המורכבת סביב המופע, מאיר זרקור נוסף על ההכנות המורכבות שמוסיפות לעלויות המופע. "נכון שמטאליקה זה מופע מאד יקר בעלויות שלו ולכן אף אחד לא הולך להרוויח בוחטה", הוא אומר. "צריך לזכור שמדובר במקום שצריך להכיל 48,000 אנשים ולכן צריך לייצר תשתיות לקליטת קהל וישנן עלויות שיווק גבוהות מאד של פרסום, שכר אמן גבוה מאד, מאות סדרנים, 350 שוטרים ועלויות אצטדיון עצומות".

אורון מספר שרק ציוד הלהקה עתיד לשקול כ-200 טונות. "באירופה, בכלל, כשאתה בונה טור אז הטור נוסע מעיר לעיר", הוא אומר. "פה, צריך להעביר דברים במטוסים או אניות ולכן העלויות של כל האופרציה הגדולה הזו, מיוגוסלביה לתל אביב ומשם לצרפת הן עלויות אדירות".

מדונה בהופעה בפארק הירקון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לא שונה מהגולדן רינג של מדונה. מדונה בהופעה בישראל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לסיום, מספר אורון אנקדוטה הקשורה למופעים אחרים בהפקת מרסל אברהם הקיץ. "כשיצאנו עם המופע רוד סטיוארט, היתה לנו התנפלות בגלל מחירי הכרטיסים, ועד היום אלו שנמכרו היו הכרטיסים שעלותם 1,500 שקלים", מסביר אורון. "אז איך תסביר את זה? גם במופע של אלטון ג'ון, הוצאנו כרטיסים ב-1,000 שקלים והיום אין אפשרות להשיג אפילו רבע כרטיס על הדשא".

אולי בגלל שהקהל של מטאליקה צעיר יותר?

אורון: "אנחנו נשמח אם הוא ירכוש כרטיסים כפי יכולתו ויבוא ליהנות ממופע באמת גדול ומושקע, שגם ב-300 שקלים אפשר ליהנות ממנו. בפחות מזה פשוט לא משתלם לקיים את המופע".

את מוסמן הטענות הללו לא משכנעות. "לא הגיוני שכרטיסים להופעה של מטאליקה בישראל ב-1999 עלו מחיר אחיד של 199 שקלים". הוא מבטיח שהקבוצה בפייסבוק היא רק הצעד הראשון וכי נשקלות פעולות נוספות, ביניהן הפגנה מול משרדי הכרטיסים. "לא נוותר, עד שהמחירים ירדו – מטאליקה היא גם הלהקה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully