וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אקו"ם למפעל חיים יוענק לדוד גרוסמן וקובי אשרת

עינב שיף

3.3.2010 / 7:00

השניים, כמו גם עמוס אטינגר ופרופסור נעם יליף יזכו בכבוד השנה ובפרס כספי בשווי 30 אלף שקלים כל אחד. דירקטוריון אקו"ם יעניק גם פרסים מיוחדים ליוסי אלפי ומשה רוזנבלום

הוכרזו הזוכים בפרס מפעל חיים מטעם אקו"ם, האגודה למען שמירת זכויות היוצרים בישראל. הזוכים השנה הם קובי אשרת ועמוס אטינגר בתחום הזמר העברי, פרופסור ינעם יליף בתחום המוזיקה הקונצרטית ודוד גרוסמן בתחום הספרות העברית, כל אחד מהם יזכה ב-30 אלף שקלים.

כמו כן, דירקטוריון אקו"ם יעניק פרס מיוחד ליוסי אלפי, על פעילותו במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים וכן למשה (מונה) רוזנבלום על הישגיו בתחום הזמר החסידי. כל אחד מהם יזכה ב-15 אלף שקלים.

"קובי אשרת הוא מהמלחינים הפוריים ביותר שלנו ויצירתו, הכוללת מנגינות יפות רבות, משתרעת על פני למעלה מ- 40 שנים ומגוון רחב של סגנונות", כתב חבר השופטים שכלל את דנה ברגר, דודי לוי, יאיר ניצני, יוני רועה ויורם רותם. "מפעל החיים של קובי אשרת עוד רחוק מלהיסגר, אבל דווקא עכשיו, כשהוא באמצע הדרך מצאנו אותו ראוי לקבל את פרס "מפעל חים" על מה שיצר עד כה ולקראת מה שייצור בעתיד".

עמוס אטינגר זכה לשבחים על הצלחתו בכתיבת פזמונים שהצליחו "לפרוט על נימי הרגש ומלווים את המדינה בימי חול ובימי חג".

על דוד גרוסמן אמרו השופטים חנה גולדברג, עמרי הרצוג ודורית רביניאן כי "בשלושים שנות יצירה הפליא לנסח קול ספרותי אינטימי, אמיץ ומעמיק ראות; קול ישראלי מאוד ועם זאת אוניברסאלי, המיטיב לחלחל גם בלבבות קוראיו הרבים ברחבי העולם".

זוכי פרס מפעל החיים מצטרפים לזוכים בתחומי המוזיקה המוזיקה הפופולרית והקונצרטית וכן לזוכים בתחום הספרות. אירוע הענקת פרס יתקיים ב-24 במרץ בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully