וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר רב מכר והסרט? לא בטוח שיגיע לישראל

אייל דץ

3.3.2010 / 6:16

למרות שהיה רב מכר כספר, גרסת הסרט של "הדרך" לא צפויה להגיע לאקרנים בישראל. מדוע? אייל דץ בדק וגילה ארץ קשוחה

את הדרך שלהם ברחבי אמריקה החרבה הצליחו גיבורי הספר "הדרך" של קורמאק מקארת'י (שחיבר גם את "לא ארץ לזקנים", עליו התבסס הסרט המצליח "ארץ קשוחה") לפלס גם אל ליבם של הקוראים בישראל, שהפכו את הספר לרב מכר. הגרסה הקולנועית של הסרט, לעומת זאת, תיאלץ להמתין כרגע.

לוואלה! תרבות נודע כי בשלב זה חברת יונייטד קינג, חברת ההפצה הישראלית העובדת מול מפיצי הסרט בחו"ל, טרם החליטה האם הסרט יופץ בישראל. לטענתם, הפצת הסרט בישראל נמצאת כרגע בדיונים. עוד מוסיפים בחברה כי גם במידה והסרט לא יגיע לאקרנים, אין זה משום שמדובר בסרט לא ראוי, או ללא פוטנציאל מסחרי. אז אם הוא ראוי ובעל פוטנציאל מסחרי, אז מה הבעיה? "אנו עושים כמיטב יכולתנו להביא את הסרט לאקרנים", נמסר בתגובה מיונייטד קינג. "נכון להיום לא נקבע לסרט תאריך הפצה בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראוי וגם פוטנציאל. זה לא אומר שיגיע. מורטנסן בסרט "The Road"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה של גרסת הסרט ל"הדרך" היה יכול להיכנס לסטטיסטיקה כעוד סרט איכות שהישראלים לא יראו, אלא שכאמור – מדובר בכל זאת באחד הספרים המצליחים ביותר בישראל בשנים האחרונות, ומי שנבחר על ידי המגזין "טיים" כספר העשור. בנוסף הסרט שבוים על ידי ג'ון הליקוט בכיכובו של ויגו מורטנסן, שוחרר לאקרנים בחודש נובמבר אשתקד וזכה לביקורות טובות.

מבחינה מסחרית, ניתן להבין את ההתלבטות של יונייטד קינג. מאז יצא הסרט לאקרנים בעולם לפני שלושה חודשים גרף הסרט כמעט 15 מיליון דולרים. מדובר בסכומים נמוכים למדי, גם בהתחשב בעובדה שהסרט הוקרן ב-396 בתי קולנוע בלבד בארצות הברית.

עם זאת, המבקרים התלהבו קצת יותר. אתר ריכוז הביקורות רוטן טומייטוס העניק לסרט ציון של 7 מתוך 10, זאת בהסתמך על 184 ביקורות שפורסמו על הסרט באמצעי התקשורת השונים. הנלהב מכולם היה המגזין אסקוויר שטען שמדובר "בסרט החשוב של השנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסרט החשוב של השנה" לפי האסקוויר. מורטנסן עם קודי סמית' מקפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז האם הכישלון של הסרט בקופות בחו"ל ימנעו את הבאתו של "הדרך"? נדמה שלמרות הרצון הטוב, המפיצים בארץ בעיקר מפחדים מכישלון דוגמת הסרט "על העיוורון", העיבוד הקולנועי הכושל לרב המכר המהולל של ז'וזה סראמאגו, שנמכר גם הוא היטב בישראל, אך לסרט לא היו קונים.

ישי קיצ'לס, מבקר קולנוע שצפה ב"הדרך", לא מופתע מההחלטה שלא לייבא את הסרט לארץ כרגע. "זה סרט שלא הצליח כלכלית בחו"ל ואני מניח שלטעמם של המפיצים בארץ לא משתלם להם מסחרית להפיצו בישראל", אמר קיצ'לס, הטוען כי הסרט היה אמור להיות אחת ההבטחות הגדולות של השנה ולצבור מועמדויות לאוסקר, אולם משהו השתבש בדרך למטרה זו. לדבריו, המפיקים לא אהבו את הגרסה הסופית, טענו שהיא מדכאת מדי והחליטו לבצע שינויים על מנת "להנגיש" את הסרט לקהל הרחב, מהלך שבסופו של דבר לא ממש צלח.

בינתיים, בעוד הדרך של "הדרך" לאקרנים בישראל עדיין ארוכה, יוכלו הצופים להסתפק בסרט "מבט מגן עדן" שיוקרן בישראל החל ממחר (חמישי) ומבוסס על הספר "העצמות המקסימות" של אליס סיבולד. בהוצאת מודן, בעלת הזכויות על הספר, לא פספסו את התזמון והחליטו להוציא הוצאה מחודשת לספר תחת השם "מבט מגן עדן". כנראה שהרבה יותר קל לשווק לישראלים גן עדן מאשר גיהנום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully