וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

4.3.2010 / 7:13

משה ודאנה איבגי משתפים פעולה, מג ריאן מתנקמת בבעלה ופיטר ג'קסון מחפש גאולה - את כל זה תוכלו לראות מהערב על המסכים הגדולים ברחבי הארץ

היו לילות

משה איבגי ובתו דאנה נפגשים לראשונה על המסך הגדול, בדרמה צנועה של רוני ניניו, מי שידוע בעיקר כאיש טלוויזיה (הוא ביים בין השאר את "מרחק נגיעה") ותיאטרון (הוא היה המנהל האמנותי של פסטיבל עכו). כפי שעשה בסרטו הקודם, "שחקנים", גם הפעם עוסק ניניו בעולם הבמה: איבגי האב מגלם במאי מזדקן המנסה לשקם את הקריירה שלו, ואיבגי הבת מגלמת, ממש כמו במציאות, את בתו המסורה, שעושה הכל כדי לסייע לו בכך.

הסרט השתתף בתחרות הישראלית של פסטיבל הקולנוע החיפאי האחרון וזכה בו בפרס השחקנית הטובה ביותר. הפרס הוענק במשותף לדאנה איבגי ולמאיה כהן, שמגלמת אותה בסרט בילדותה.

במאי: רוני ניניו. שחקנים: משה איבגי, דאנה איבגי, יבגניה דודינה, גאיה טראוב (90 דקות)

מבט מגן עדן

לאחר שסיים לעבד את "שר הטבעות" של טולקין ולפני שניגש להביא אל הבד את "ההוביט" שלו, התפנה פיטר ג'קסון לתרגם לשפת הקולנוע את "מבט מגן עדן", רב המכר של אליס סיבולד (שבתחילה נקרא בעברית "העצמות המקסימות"). הפנטזיה העצובה הזו מציגה את סיפורה של נערה בת 14, שעולה השמימה לאחר רציחתה, ומשקיפה ממרומים על החיים שמתנהלים בלעדיה. היא עושה זאת כדי למצוא גאולתה לנשמתה, וגם כדי לסייע בלכידתו של רוצחה ובשיקומה של משפחתה.

מן הביקורות: בתחילה סומן "מבט מגן עדן" כאחד הסרטים הלוהטים של עונת הסתיו בארצות הברית ואף דובר עליו כמועמד אפשרי לאוסקר, אך הביקורת האמריקאית קטלה אותו.
הווילג' וויס טען שהוא מגוחך, הבוסטון גלוב קרא לו "כישלון ספקטקולארי" והן הניו-יורק טיימס והן הלוס-אנג'לס טיימס כתבו כי הסרט הגדוש יתר על המידה ממחיש את הפתגם "תפסת מרובה לא תפסת".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 32, מטאקריטיק – 42

במאי: פיטר ג'קסון. שחקנים: סאירוסה רונן, מרק וולברג, רייצ'ל וויז, סוזן סרנדון (135 דקות)

עד שתאהב אותי

לפני שנרצחה בנובמבר 2006, הספיקה אדריאן שלי לכתוב ולביים את "מלצרית" המהולל, וכן להשאיר מאחוריה את התסריט של סרט זה, שבסופו של דבר בוים בידי שחקנית אחרת – שריל היינס ("תרגיע"). הסיפור שכתבה שלי הוא קומדיה שחורה על אשה נבגדת (מג ריאן) שמנסה לכפות על בעליה להישאר עמה, מה שמוביל לשרשרת של תקלות כואבות ומשעשעות.

מן הביקורות: למרות הסימפטיה הרבה למורשת של שלי, המבקרים היו מאוחדים בדעתם השלילית על הסרט. ניו יורק פוסט כינה אותו "פארסה חסרת אמינות", ניו יורק דיילי ניוז סבר שהוא תיאטרלי מדי וטיים אאוט מצא כי הפגמים שלו הם מחסור בעוקץ ומחסור בנשמה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 32, מטאקריטיק – 28

במאית: שריל היינס. שחקנים: מג ריאן, טימותי האטון, קריסטן בל, ג'סטין לונג (84 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully