וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת מחירים

חמי אוזן קורא לכם להגיד לא למחיר המופקע להופעה של מטאליקה, עינב שיף מזהיר שהחרמה עוד תעלה לכם ביוקר. קרב במשקל כבד

וצדק לכל/חמי אוזן

גם אם התירוצים של חברות ההפקה על מחירי הכרטיסים של מטאליקה נכונים, ואני לא קונה כמעט אף אחד מהם; גם אם זוהי באמת עלות ההפקה, למרות שאני בטוח שהיא כוללת קופון יפה לכל אחד ואחד מהמארגנים שקלטו בשנים האחרונות מי מטיל את ביצת הזהב; וגם אם הקופון שהמארגנים גוזרים לעצמם הוא באמת מזערי – צריך לומר להם לא. לומר להם לא למען ההופעות הבאות שאחרי מטאליקה, למען המשך הקיץ, והקיץ שיבוא אחריו. אין כמעט להקת הופעות יותר מרגשת ממטאליקה, אבל אם לא נאמר להם "לא" עכשיו, אנחנו עלולים לשלם על זה מחיר גבוה הרבה יותר בעתיד בשביל הופעה הרבה פחות מרגשת.

מותר לפקפק בסיפורים של מפיקי המופע. הם מספרים לנו על ציוד שחייב לעבור בטיסות כי זו ישראל מהמזרח התיכון, אבל אם בודקים את לוח ההופעות של מטאליקה, מגלים שלפני האירוע בישראל ירעישו אגדות המטאל את הבמה בזאגרב ויומיים אחר כך יפילו את חומות ליסבון. איך בדיוק הציוד יחצה את המרחק הזה ביומיים בלי טיסות ולמה להם זה אמור להיות יותר זול? לא יודע. בליסבון, אגב, הכרטיס הכי יקר למטאליקה יעלה כ-300 שקלים.

עוד דוגמה? ב-14 ביוני מטאליקה מופיעים במדריד ויומיים אחר כך הם כבר בורשה הרחוקה שבפולין. האם גם אז הציוד שלהם לא יצטרך את האדמיניסטרציה היקרה בה מאיימים על הישראלים? אין לי מושג. אני רק יודע שב-1,200 שקל, המחיר שיסדר לכם מקום באזור הבמה באצטדיון ברמת גן, תקבלו בורשה כרטיס וי.איי.פי לפסטיבל, שכולל גם את מגהד'ת וסלייר. כמה עולה כרטיס במעגל הזהב בוורשה, משמע בטבעת שמסביב לבמה? פחות מחצי. או בעברית כ-550 שקלים, ואתם מתחת לרגליים של ג'יימס האטפילד, תום אראייה (סולן סלייר) ודייב מוסטיין (סולן מגהד'ת).

ההוכחה הכי טובה לכך שהמפיקים מרוויחים עליכם הרבה כסף היא ההוזלה הצפויה בקרוב של מחירי הכרטיסים. אם לא היה שם יותר מדי שומן שלא מספרים לכם עליו, הם לא היו נכנעים בקלות כזו ובמהירות כזו, בצורה שמזכירה את ההנחה הראשונה שעושה לכם המוכר בשוק הפשפשים ביפו. מי שהיה פעם בשוק הפשפשים ביפו יודע גם שההנחה הראשונית שאתה מקבל היא בדרך כלל מזערית, לא אמיתית ולא משקפת באמת את העלות. צריך להמשיך ולהתמקח.

לכן, גם אם המפיקים יועילו בטובם לוותר על גרם שומן ויוזילו במעט את מחירי הכרטיסים, עדיין צריך לומר להם לא. המחירים המוזרים להופעה של מטאליקה צריכים להוות תמרור עצור לחובבי המוזיקה בישראל, שימשיכו ליהנות מהופעות גדולות גם בעתיד, כי זו המציאות של אחרי מפץ הורדות האלבומים באינטרנט. צריך לעצור את התירוצים של המארגנים כאן ועכשיו, לשלוח אותם לעשות חושבים ולחזור אלינו עם תשובות חדשות ומחירים חדשים. מחירים הגיוניים. מחירים שמי שנולד לתוך המוזיקה של מטאליקה, שעבורו מדובר ברבע מהמשכורת החודשית, יכול לשלם. אל תעשו את המעשה הבלתי נסלח.

מטאליקה. Cory Schwartz, GettyImages
יקר מדי או סביר? ג'יימס האטפילד בהופעה/GettyImages, Cory Schwartz

אל תשוו לאירופה/ עינב שיף

אף אחד לא אוהב לשלם הרבה כסף בתמורה לשום מוצר. זו לא רק העובדה שלרובנו אין סכומים שמאפשרים לנו לפזר שטרות ברחוב, אלא גם תחושת המחויבות שהוצאת כסף יוצרת כלפי המוצר – כשאתה משלם 1,000 שקלים לכרטיס, כדאי מאד שג'יימס האטפילד ירקוד לך על הירכיים כדי שתרגיש שזה היה שווה.

אלא שבין התחושות המוצדקות האלו לבין המציאות של הפקת מופעים בישראל אין הרבה קשר. נכון, הקהל הרחב הוא זה שמוציא את הכסף, אבל הוא זה שגם דרש ובצדק את המופעים הגדולים בעולם אצלו בבית – וזה המחיר: הטסת מאות טונות של ציוד בשל היעדר רצף טריטוריאלי בין ישראל לאירופה; לוח זמנים צפוף של הלהקה, שמחייב אותה לדלג בין היבשות כדי להספיק לנגב חומוס על גדות הירקון; הדרישות המוגזמות למדי של המשטרה, שתמיד מעניקה את התחושה שהיא למעשה מפנקת את הציבור בכך שהיא ממלאת את תפקידה ושומרת על הסדר;

מעל כל אלה, מטאליקה היא עסק קפיטליסטי טהור של חבורת מוזיקאים שהבינו שממכירות אלבומים הם לא יתפרנסו והיא גם להקת הופעות בת זונה – לכן כדאי לה לגבות על כך שכר אמן מהגבוהים בעולם, מטאליקה היא בליגה של מדונה, דילן, יאנג, ספרינגסטין, בון ג'ובי ואפילו מיוז - כולם אמנים והרכבים שיש להם קהל מבוסס בישראל, אך דרישות ההפקה שלהם מורכבות ומסובכות.

ייתכן שהקצף המהיר והמרענן (מרד צרכנים בישראל נדיר בערך כמו כל מחאה ישראלית) שיצא על מפיקי המופע קשור לאופי האנרגטי של מטאליקה, שמחבר שכבות רבות לרגעים קסומים של אנרגיה שנמצאת רק ברוקנרול. זהו טיעון הגיוני, שמתקשר גם עם מעריציה הרבים והצעירים של הלהקה, מה שיכול להפוך את ההופעה של מטאליקה ברמת גן לרגע הגדול של הקיץ. אבל גם במקרה הזה, קשה להבין מדוע לשם המופע הזה מפיקים צריכים להתפרק מנכסיהם כדי לרצות באופן חד פעמי את הקהל. אותו קהל שלא מבין שאחרי הפקה בסטנדרטים הגבוהים ובמחירים הנמוכים שיספקו אותו, פשוט לא יהיו עוד הופעות כאלו.

מחירי הכרטיסים להופעות בישראל מאמירים באופן עקבי, מרגע שישראל חזרה בכלל להיות פקטור בשוק האכזרי של ההופעות מחו"ל - לא דבר מובן מאליו אחרי השנים השחונות של האינתיפאדה השנייה. הם מאמירים בישראל כמו שהם מאמירים בעולם, אלא שהתנאים להפקת מופע שכזה בישראל הם מורכבים וקשים בהרבה. לכן, רק אם פילנתרופ מתאבד יעמוד מאחורי הפקה בסדר הגודל של מטאליקה, תהיה חפיפה מלאה בין המחירים באירופה למחירים בישראל. האופציה השנייה היא פשוט שמטאליקה לא תבוא. במקרה כזה, אכן רק אנשים אמידים יוכלו להרשות לעצמם את התענוג שבהופעת רוק גדולה באמת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מה דעתם? המפיקים עברו את הגבול או שזה המחיר ללהקה אגדית?

  • עוד באותו נושא:
  • מטאליקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully