וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי מארק לינקוס (ספרקלהורס) הלך לעולמו

עינב שיף

7.3.2010 / 8:55

מגזיני המוזיקה בעולם מדווחים על התאבדותו של אחד היוצרים המבריקים והבולטים של עולם האינדי, ימים ספורים בלבד אחרי שנודע ששיתוף הפעולה שלו עם דיינג'ר מאוס ייצא לאור

טרגדיה גדולה בעולם האינדי: היוצר האמריקאי מארק לינקוס, שפעל תחת השם ספרקלהורס הלך לעולמו. הרולינג סטון פרסם הבוקר (ראשון) כי לינקוס, שהיה בשנות ה-40 לחייו, התאבד ומשפחתו של המוזיקאי אישרה את הדברים בהודעה לתקשורת.

"בעצב גדול אנו חולקים אתכם את החדשות שחברינו ובן משפחתנו נטל את חייו היום", נאמר בהצהרה. "אנחנו אסירי תודה לזמן שחלק איתנו וננצור אותו לנצח בליבנו. מי ייתן ומסעו יהיה שליו, שמח וחופשי". את ההצרה חתמו בני משפחתו בשורה מתוך קאבר שביצע לינקוס בעבר לשיר 'Hey, Joe" של דניאל ג'ונסטון, "יש כוכב ויש גן עדן עבורך".

לינקוס נחשב לאחד היוצרים המבריקים והמיסתוריים באינדי האמריקאי בשל שורת אלבומים ששילבו כתיבה רגישה וצליל לו-פיי סמיך. אלבום הבכורה של לינקוס כשספרקלהורס, "Vivadixiesubmarinetransmissionplot" יצא בשנת 1995, זכה לביקורות מעולות והביא לסיבוב הופעות עם רדיוהד באירופה.

לאחר אותו אלבום אושפז לינקוס לאחר ערבוב של ואליום וכדורים נוגדי דיכאון. על פי הרולינג סטון לינקוס אף על סף מוות בשל אותה תקרית: הוא היה שרוי במצב של חוסר הכרה במשך 14 שעות מבלי שעבר חמצן לרגליו. כשהרופאים ניסו ליישר את לרגליו, חווה לינקוס התקף לב. בנוסף, עבר לינקוס כ-7 ניתוחים כדי לשקם את צלעותיו.

בשנת 1998 יצא "Good Morning Spider", אלבומו השני, שזכה גם הוא לביקורות מצוינות אולם השיא הגיע עם "It's A Wonderful Life", שכלל הופעות אורח של פי ג'יי הארווי, טום ווייטס, ויק צ'סנאט ונינה פירסון. האלבום, שיצא בשנת 2001, נחשב לאחד האלבומים הטובים ביותר של אותה השנה.

בשנת 2006 הוציא ספרקלהורס את אלבום האולפן האחרון שלו "Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain", שזכה לביקורות מעורבות. לפני שנה התאחד לינקוס עם דיינג'ר מאוס ודיוויד לינץ' ליצירת הפרויקט "Darknight of The Soul", אלבום בו השתתפו גם איגי פופ, ג'וליאן קזבלנקס, סוזן וגה, בלאק פרנסיס מהפיקסיז ועוד. הפרויקט לכאורה נגנז על ידי חברת התקליטים EMI, אולם דלף לרשת בעידוד האמנים עצמם.

הטרגדיה של ספרקלהורס מתעצמת נוכח הודעת דיינג'ר מאוס וחברת EMI ביום חמישי האחרון על הוצאתו לאור של הפרויקט. בנוסף נודע כי לינקוס הכין אלבום סולו חדש לגמרי שהיה עתיד לצאת בחברת Anti-Records.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully