וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכרי לפסטיבל הסרטים בפריז: "אל תזמינו את לבנת"

אייל דץ

7.3.2010 / 14:27

איש הקולנוע מוחמד בכרי פרסם מכתב נגד החלטת פסטיבל הסרטים הישראלי בפריז לארח את שרת התרבות לימור לבנת באירוע הפתיחה. "אין כבוד בהזמנתה של לבנת"

על רקע המהומה שעוררו דבריו של במאי עג'מי לפיהם הוא לא מייצג את ישראל, מפרסם היום (ראשון), איש הקולנוע מוחמד בכרי מכתב נגד החלטת פסטיבל הסרטים הישראלי בפריז לארח את שרת התרבות לימור לבנת באירוע הפתיחה. בכרי היה אמור להציג בפסטיבל את סרטו הדוקומנטרי "זוהרה".

"כיוצרים אנחנו שמחים על כל הזדמנות להראות את סרטינו", כתב בכרי במכתב משותף יחד עם מייסדת הוצאת הספרים "אנדלוס", יעל לרר שהוזמנה אף היא לפסטיבל."לצערנו, למדנו בימים האחרונים כי הפסטיבל מאורגן בשיתוף משרד החוץ הישראלי וכי את פתיחתו תכבד שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. בהזמנתה של לבנת לפתיחת הפסטיבל אין שום כבוד, לא למארגניו ולא לנו".

עוד כתבו השניים כי "אותה שרת תרבות שאומרת כי 'הקולנוע הישראלי מוכיח שוב ושוב שהתרבות היא השגרירה הטובה ביותר של המדינה', הראתה למה היא מתכוונת בכך כאשר תקפה את חלקנו, על התנגדותנו לכיבוש ולאפרטהייד ועל שאיפתנו לשוויון ולצדק, ואמרה: 'על חבורת הבמאים הזו נאמר 'מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו'". דבריה של לבנת מיוחסים להענקת פרס דב הפלטינה לבכרי במהלך פסטיבל ברלין, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות.

לדבריהם, "משרד התרבות, כמו משרד החוץ הישראלי, מתעניין ביצירה שלנו, ובקולנוע שנעשה בישראל בכלל, רק כאשר הוא מנסה להשתמש בנו כחלק ממכונת תעמולה שמטרתה ליצור לישראל תדמית של מדינה דמוקרטית ונאורה ולכסות בכך על פשעי מלחמה, הפרדה, כיבוש ודיכוי".

מעדי צור, דוברת הפסטיבל נמסר בתגובה, כי "אנו שמחים על כך שהשרה לבנת תכבד אותנו בהשתתפותה בפסטיבל. יתרה מכך, משרד התרבות תרם רבות לקיומו של הפסטיבל שחוגג השנה עשור. באשר לעצומה, מר בכרי יודע מזה מספר חודשים כי הפסטיבל זוכה לתמיכה מטעם מדינת ישראל, הדבר גם פורסם מזה זמן באתר הרשמי ולפיכך מועד פרסום המחאה מעורר תמיהה, לשון המעטה.

"העצומה, ששלח בשיתוף עם יעל לרר, היא חלק מהתנהלות אינטלקטואלית לא ישרה הנהוגה במחוזותינו כשמצד אחד מלינים ומתלוננים על תמיכה ממשלתית ובה בעת, ביד שנייה, מתפרנסים מהמדינה הן דרך מסגרות אקדמיות או באמצעות עמותות משניות".

ממשרד התרבות סירבו להגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully