וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אליס בארץ הפלאות" שובר שיאים

7.3.2010 / 18:39

העיבוד של טים ברטון לקלאסיקה בכיכובו של ג'וני דפ הכניס 116 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו. מדובר בפתיחה הטובה ביותר לסרט שיצא בחודש מרץ ולסרט שאינו סרט המשך

היה ברור ש"אליס בארץ הפלאות" של טים ברטון יעשה מספרים מופלאים בסוף השבוע הראשון לצאתו, אבל הוא התעלה על כל הציפיות. למרות הביקורות הפושרות, גרף העיבוד התלת ממדי לקלאסיקה של טים ברטון 116 מיליון דולר, הרבה יותר מהתחזיות האופטימיות ביותר ורשם בכך את הפתיחה הטובה ביותר אי פעם בחודש מרץ ואת הפתיחה הטובה אי פעם לסרט שאינו המשכון.

זו גם הפתיחה השנייה החזקה אי פעם מחוץ לעונת הקיץ – רק "דמדומים 2" נהנה, מוקדם יותר השנה, מהישגים גדולים יותר. בסך הכל, "אליס" רשם את הפתיחה השישית בטיבה בכל הזמנים, והוא עקף אפילו את "ספיידרמן" ואת "שודדי הקריביים". גם בשאר הגלובוס, הנתונים של הסרט מרשימים – הוא הכניס 94 מיליון דולר במדינות האחרות שבהן הוקרן, כך שבסך הכל עומדות הכנסותיו על 214 מיליון דולר.

שיתוף הפעולה השביעי בין ברטון לג'וני דפ, המגלם בסרט את הכובען המטורף, נהנה מקמפיין שיווקי מסיבי ומתוכנן היטב של אולפני דיסני. הקמפיין הזה הצליח לבנות את הסרט כאירוע קולנועי שאסור להפסיד, וברטון נהנה גם מהצמא שיצר "אווטאר" להקרנות תלת ממדיות.

עתה מקווים בדיסני שהסרט ינצל את חופשת הפסחא הקרובה כדי להמשיך את המומנטום שלו, שכן הושקעו בו יותר מ-200 מיליון דולר והוא נדרש להכניס פי שניים מכך כדי לכסות את ההשקעה. לארץ יגיע הסרט ביום חמישי ה-18.3.

גם את הסגנות תפס סרט חדש נוסף – "רחובות ברוקלין", דרמת פשע שהתייבשה קודם לכן על המדף במשך שנה. אף שבסרט מככבים ריצ'רד גיר, איתן הוק וכמה כוכבים אחרים, הוא לא הצליח לעורר התרגשות בקהל והכניס 13.5 מיליון דולר בלבד. בשבוע הבא הוא צפוי לספוג ירידה חדה בהכנסותיו ולהיעלם לספריות הדי.וי.די.

שני המוצרים הטריים דחקו למקום השלישי את "שאטר איילנד". שיתוף הפעולה האחרון של מרטין סקורסזי וליאונרדו דיקפריו, ששמר על הפסגה במשך שבועיים, הכניס השבוע 13.3 מיליון דולר והחל את דרכו למטה. מקום אחד אחריו נמצא "Cop Out", קומדיית המשטרה של קווין סמית בכיכובו של ברוס וויליס, שספגה ירידה של 50 אחוז בהכנסותיה והכניסה כ-9.1 מיליון דולרים בלבד.

"אווטאר" מתחיל לדעוך

ולאן נעלם "אווטאר"? הלהיט של ג'יימס קמרון סבל מכך ש"אליס בארץ הפלאות" תפס את מקומו ברוב המסכים התלת-ממדיים ואולמות ה-IMAX, והוא סוגר את החמישייה הראשונה. הסרט התבסס בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 7.7 מיליון דולרים, והוא יקווה שזכייה בכמות נכבדת של אוסקרים הערב תעורר התלהבות מחודשת מסביבו.

במקום השישי נמצא סרט האימה "The Crazies", שספג כצפוי ירידה חדה של כ-65 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני לצאתו, והסתפק הפעם בהכנסות של 7 מיליון דולרים. בהמשך הטבלה התברגו כמה הצלחות יפות יחסית שרצות כבר כמה שבועות: במקום השביעי זהו "פרסי ג'קסון וגנב הברק", עם הכנסות של 5.1מיליון דולרים; במקום השמיני זהו "יום האהבה", עם הכנסות של 4.2 מיליון דולרים; במקום התשיעי זהו "Crazy Heart", בכיכובו של המועמד המוביל לאוסקר, ג'ף ברידג'ס, עם הכנסות של 3.3 מיליון דולרים; ובמקום העשירי זהו "ג'ון היקר", עם הכנסות של 2.8מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully