וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר סוס

אייל דץ

8.3.2010 / 7:30

מארק לינקוס שהמציא את ספרקלהורס היה יוצר מבריק, חכם, עדין ומרגש, שהלך לעולמו מוקדם מדי. וואלה! תרבות נפרדת בדמעות

אמש (ראשון) פורסם ברחבי העולם שמארק לינקוס, שהיה למעשה להקה של איש אחד בשם ספרקלהורס, נטל את חייו הוא בשנות ה-40 בלבד. לינקוס נחשב לאחד מיוצרי האינדי הגדולים בארצות הברית, עם צליל לו-פיי מרגש וטקסטים יפהפיים שבין חלום לכאב. וואלה! תרבות מזכירה את פועלו הקצר מדי של לינקוס, עם קישורים רלוונטיים כדי שמי שלא הכיר יידע שלינקוס אמנם איננו, אך המוזיקה עדיין כאן.

Vivadixiesubmarinetransmissionplo

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום הראשון של ספרקלהורס יצא בשנת 1995 והותיר את המבקרים פעורי פה ולא רק בגלל השם הבלתי אפשרי של האלבום. Vivadixiesubmarinetransmissionplo מצליח לא להתפזר אלא להישאר ספונטני ולשקף את הרגעים השמחים, העצובים הרועשים והשקטים של החיים". נכתב בביקורת. ההצלחה של האלבום הביאה את ספרקלהורס לסיבוב הופעות עם רדיוהד באירופה שבמהלכו הוא שקע בדיכאון קליני. קוקטיל לא מוצלח במיוחד של ואליום וכדורים נגד דיכאון גרם לו לדום לב שלאחריו היה מושבת על כסא גלגלים למשך חצי שנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

Good Morning Spider

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת "Good Morning Spider"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום Good Morning Spider הוקלט בעקבות הטרגדיה שעברה על לינקוס ויצא בשנת 1998. שיר אחד באלבום " Saint Maryאף הוקדש לאחיות שטיפלו בו בבית החולים הלונדוני.גם באלבום זה הביקורות השתפכו. " אם לינקוס היה חי בעיר גדולה הוא היה הופך כל כך מוכר שכבר היה נמאס לכם לשמוע עליו", כתב בזמנו מגזין הרולינג סטון על נער הפרברים המהפנט מורג'יניה.

It's a Wonderful Life

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת "It's a Wonderful Life"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום It's a Wonderful Life יצא בשנת 2001. באלבום מתארחים פי ג'י הארווי, טום ווייטס, נינה פרסון מהקרדיגנס ועוד.בפיצ'פורק נותנים לאלבום את הציון 7.7 . ב-NME הוא מקבל 8 מתוך 10 ובוואלה! תרבות מגדירים אותו "כאחד האלבומים החשובים של 2001.". כבוד.

Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת "Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה היא 2006. ולינקוס מביא אותה בעוד אלבום עם שם בלתי אפשרי. גם הפעם הוא מארח שורה של אמנים מובילים בניהם מי שיהפוך לשותף קרוב בעתיד- דנג'ר מאוס. בגארדיאן העניקו לאלבום 4 מתוך 5 כוכבים ותיארו את הקטע האינסטורמנטלי שחותם את הדיסק כ"יצירת אמנות".

Darknight of The Soul

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לינץ', דיינג'ר מאוס וספרקלהורס מאחורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנה התאחד לינקוס עם דיינג'ר מאוס ודיוויד לינץ' ליצירת הפרויקט "Darknight of The Soul", אלבום בו השתתפו גם איגי פופ, ג'וליאן קזבלנקס, סוזן וגה, בלאק פרנסיס מהפיקסיז ועוד. הפרויקט לכאורה נגנז על ידי חברת התקליטים EMI, אולם דלף לרשת בעידוד האמנים עצמם. ביום חמישי האחרון הודיעו דיינג'ר מאוס וחברת EMI על הוצאתו לאור של הפרויקט. 48 שעות לאחר מכן התאבד לינקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully