וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטען הכאב" כבש את טקס האוסקר

סרטה של קת'רין ביגלו זכה בשישה פרסים, ובהם הפרס לסרט הטוב ביותר ופרס הבמאית הטובה ביותר לביגלו. "אווטאר" הסתפק בשלושה פרסים בלבד, ג'ף ברידג'ס וסנדרה בולוק זכו בפרסים לשחקנים הראשיים

AP

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: בת גולן, הקטעים באדיבות A.M.P.A.S, האקדמיה האמריקאית לקולנוע)

"מטען הכאב" הוא הזוכה הגדול של טקס האוסקר ה-82, שננעל זה עתה בלוס אנג'לס. דרמת המלחמה דלת התקציב של קתרין ביגלו גברה על "אווטאר", שובר הקופות הגדול בהיסטוריה, וקטפה את הפרס לסרט הטוב ביותר, וכן פרסים בחמש קטגוריות נוספות: הבימוי (לביגלו), העריכה, התסריט המקורי הטוב ביותר, עריכת הסאונד ומיקס הסאונד. הסרט הוצג עד עתה בארץ רק בטלוויזיה, אך הוא יגיע למסכי הקולנוע כבר בסוף השבוע.

קת'רין ביגלו עשתה היסטוריה והיתה לאישה הראשונה שזוכה בפרס הבמאית הטובה ביותר, על עבודתה ב"מטען הכאב". ברברה סטרייסנד, שביימה סרטים באורך מלא אך מעולם לא זכתה אפילו להיות מועמדת לפרס, העניקה אותו לביגלו במילים "הגיע הזמן". בנאומה הודתה ביגלו לבמאים השותפים לה, ללא התייחסות ספציפית לבעלה לשעבר ג'יימס קמרון, במאי "אווטאר". "מי ייתן והחיילים בעירק, באפגניסטן ובשאר העולם יחזרו הביתה בשלום", סיימה ביגלו את דבריה.

ג'ף ברידג'ס זכה כצפוי באוסקר הראשון בקריירה שלו לאחר ארבע מועמדויות, שהראשונה שבהן היתה עוד ב-1971 על "הצגת הקולנוע האחרונה". ברידג'ס זכה בפרס על תפקידו כזמר הקאנטרי באד בלייק בסרט "Crazy Heart", שטרם הופץ בארץ - ולא ברור מתי, אם בכלל, זה יקרה. ברידג'ס הנרגש הודה למשפחתו, הנטועה בעולם הבידור האמריקאי, וסיפר כיצד למד מהם את כל יסודות המקצוע מאז היה ילד.

סנדרה בולוק זכתה גם היא באוסקר הראשון בקריירה שלה, על דרמת הספורט "הזדמנות שנייה", שתגיע לאקרנים בארץ רק בעוד שבועיים. "בחודש האחרון עברתי את המסע הגדול של חיי", אמרה בולוק הנרגשת. "זכיתי לבלות בצד שחקנים ושחקניות שנתנו לי השראה. אני חולקת את הפרס עם ארבע השחקניות הנפלאות שבצדי". בסיום נאום הזכייה, שהיה הטוב של הערב, נשנקה בולוק בדמעות.

כריסטוף וולץ זכה בפרס הראשון הערב לשחקן המשנה הטוב ביותר על משחקו כקולונל הנס לנדה ב"ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו. האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר הוענק, כצפוי, למוניק על תפקיד האם המתעללת ב"פרשס". מוניק הודתה לאקדמיה על שהוכיחה בבחירה בה כי הפרס מוענק "על איכות הביצוע ולא על פי פוליטיקה".

ג'ף ברידג'ס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר. רויטרס
סוף סוף. ברדיג'ס עם האוסקר הראשון בקריירה/רויטרס

ההפתעה הראשונה של הערב נרשמה כשג'פרי פלטשר זכה בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר על "פרשס" והותיר את ג'ייסון רייטמן ושלדון טרנר מ"תלוי באוויר" בידיים ריקות בניגוד לכל התחזיות. זהו התסריט הראשון של פלטשר שמופק לסרט באורך מלא, והוא קיבל את הפרס בנאום חנוק דמעות.

"למעלה" בבימויו של פיט דוקטר זכה בפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר. זוהי זכייה שלישית רצופה של סרט מתוצרת פיקסאר אחרי "רטטוי" ו-"וול-E" והאוסקר הראשון מבין השניים בו זכה הסרט, בצד זכייתו בפרס בקטגוריית פס הקול הטוב ביותר. בפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר זכו ריאן בינגהם וטי בון בורנט על השיר "The Weary Kind" מהסרט "Crazy Heart".

רגע משעשע למדי בטקס נרשם אחרי הענקת הפרסים לסרטים הקצרים, כשבן סטילר עלה מחופש לדמות מ"אווטאר" כדי להעניק את האוסקר לאיפור הטוב ביותר, תוך שהוא מתבדח על שפת הסרט ואף משרבב מילים בעברית כמו "פסח", "פורים" ו"בורא פרי הגפן". הפרס עצמו הוענק ל"סטאר טרק" ולאחר מכן עלתה סיגורני וויבר, כוכבת "אווטאר" והעניקה לסרט את פרס העיצוב האמנותי הטוב ביותר. פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר הוענק ל"ויקטוריה הצעירה".

בצד הענקת הפרסים, נערכו מחוות שונות במהלך הטקס. הראשונה הייתה מחווה מרגשת שנערכה לבמאי ג'ון יוז, שהלך לעולמו השנה. מת'יו ברודריק ומולי רינגווךד, שכיכבו בסרטי הנעורים המיתולוגיים שלו, ובהם "מועדון ארוחת בוקר" ו"שמתי ברז למורה" הציגו את המחווה לסרטיו של הבמאי. לאחר מכן עלו שחקנים נוספים שהתפרסמו בסרטיו, ובהם אלי שיידי ומקולי קלקין, והם דיברו בהתרגשות בשבחו של יוז.

המחווה השנייה היתה לסרטי אימה, שהוגשה על ידי קריסטן סטיוארט וטיילור לוטנר מ"דמדומים" והוקרנו בה קטעים מ"פסיכו", "ליל כל הקדושים", "פולטרגייסט", "הניצוץ", "יום שישי ה-13", "שתיקת הכבשים", "משחק ילדים", "המנסרים מטקסס", "סיוט מרחוב אלם", "תינוקה של רוזמרי", "ציפורים" ועוד. המחווה נפתחה ברפרנס קליל של בולדווין ומרטין ל"פעילות על טבעית" של הישראלי לשעבר אורן פאלי.

המחווה המרגשת מכולם היתה לאנשי הקולנוע והבידור שהלכו לעולמם בשנת 2009. ג'יימס טיילור ביצע את "In My Life" של הביטלס כשברקע סרטון שהחל בפטריק סוויזי ועבר דרך הבמאי הצרפתי אריק רוהמר, בריטני מרפי, רוי דיסני, מייקל ג'קסון ונטשה ריצ'רדסון. עם זאת, בלטה בהיעדרה פארה פוסט, שמתה באותו היום בו הלך לעולמו ג'קסון. רשת הטוויטר כבר גועשת בנושא.

הטקס נפתח בנאמבר של ניל פטריק האריס, מנחה טקס פרסי האמי האחרון שלאחריו החלו בולדווין ומרטין בהנחיית הטקס. השניים פצחו במונולוג שהתבדח בעיקר על חשבון המועמדת הנצחית מריל סטריפ, עמה שיחקו בסרט "זה מסובך", על במאי "אווטאר", ג'יימס קמרון, שלכבודו חבשו השניים משקפי תלת מימד ועל אשתו לשעבר קת'רין ביגלו, המתחרה מולו על הפרסים העיקריים עם סרטה "מטען הכאב".

הקולנוע הישראלי חוזר שוב בידיים ריקות הביתה, עם זכייתו של "הסוד שבעיניים" הארגנטינאי של חואן חוזה קמפנלה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. "עג'מי" של קובטי ושני יישאר עם המחמאות והמהומה הפוליטית שמחכה להם בארץ בעקבות התבטאותו של קובטי.

האוסקר מוענק מטעם האקדמיה האמריקאית לקולנוע, בה רשומים 5,777 אנשים המכריעים את זהות הזוכים.

המחווה למייקל ג'קסון בטקס. Kevin Winter, GettyImages
חלק ממחווה מרגשת. מייקל ג'קסון בסרטון ההנצחה השנתי לאנשי הקולנוע והבידור שהלכו לעולמם/GettyImages, Kevin Winter

רשימת הזוכים המלאה

*הסרט הטוב ביותר - "מטען הכאב", במאית: קת'רין ביגלו

*הבמאית הטובה ביותר - קת'רין ביגלו, "מטען הכאב"

*השחקן הראשי הטוב ביותר - ג'ף ברידג'ס, "Crazy Heart"

*השחקנית הראשית הטובה ביותר - סנדרה בולוק, "הזדמנות שניה"

*שחקן המשנה הטוב ביותר - כריסטוף וולץ, "ממזרים חסרי כבוד"

*שחקנית המשנה הטובה ביותר - מוניק, "פרשס"

*סרט האנימציה הטוב ביותר - "למעלה"

*הסרט הזר הטוב ביותר - "הסוד שבעיניים" (ארגנטינה)

* התסריט המקורי הטוב ביותר - מרק בואל, “מטען הכאב”

*התסריט המעובד הטוב ביותר - ג'פרי פלטשר, "פרשס"

*הסרט התיעודי הטוב ביותר - "The Cove", במאי: פישר סטיבנס ולואי פיהויאס

*הצילום הטוב ביותר - "אווטאר", מרקו פיורה

*פס הקול הטוב ביותר - "למעלה", מייקל ג'יאקינו

*השיר המקורי הטוב ביותר - ריאן בינגהם וטי בון בורנט, "The Weary Kind" מתוך הסרט "Crazy Heart".

*האפקטים הטובים ביותר - "אווטאר"

*העיצוב האמנותי הטוב ביותר - "אווטאר"

*האיפור הטוב ביותר - "סטארטרק"

*עיצוב התלבושות הטוב ביותר - "ויקטוריה הצעירה"

*עריכת הסאונד הטובה ביותר - "מטען הכאב"

*מיקס הסאונד הטוב ביותר - "מטען הכאב"

*הסרט הקצר הטוב ביותר: “The New Tenants”, במאי: יואכים באק

*סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר - "Logorama", במאי: ניקולה שמרקין

*הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר - "Music By Prudence", במאים: רוג'ר רוס-וויליאמס ואלינור ברקט


(עדכון ראשון: 03:30)

סיכום פרסים

"מטען הכאב" - 6 פרסים

"אווטאר" - 3 פרסים

"פרשס" - 2 פרסים

"למעלה" - 2 פרסים

"Crazy Heart" - שני פרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully