וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד שוכחת את פארה פוסט

9.3.2010 / 9:56

האקדמיה האמריקאית לקולנוע שמטה את השחקנית המנוחה מסרטון הזיכרון המסורתי של טקס האוסקר, ועוררה מחאות רבות. "אין לכולם מקום", השיבה האקדמיה, שחשבה שבריטני מרפי יותר חשובה

הוליווד לא עוברת בשתיקה על החלטת האקדמיה שלא להזכיר שלשום בטקס האוסקר ה-82 את פארה פוסט, שמתה מסרטן ביוני האחרון והיא בת 62 בלבד. לקראת האירוע שיערו חבריה, בני משפחתה ושאר הצופים בטקס, כי האייקון המנוחה תוזכר בסרטון המסורתי, שבו הצדיעה האקדמיה לאושיות ההוליוודית שהלכו לעולמם במהלך השנה, למשל פטריק סוויזי ומייקל ג'קסון (שהלך לעולמו ביום מותה של פוסט). השאלה היחידה היתה עד כמה מרכזי יהיה המקום שיינתן לה – אבל בסופו של דבר היא לא הופיעה בו כלל.

"אנחנו מאוכזבים מאוד", אמר למגזין "פיפל" האלמן של פוסט, ריאן אוניל. התגובות בטוויטר היו נחרצות יותר – "אי הכללתה של פוסט היא שגיאה חמורה מצד האקדמיה", צייץ רוג'ר איברט, בכיר מבקרי הקולנוע בארצות הברית (שבעצמו ניצל מהמוות בשנה האחרונה). השחקנית האגדית ג'יין פונדה הוסיפה ציוץ מחאה משלה – "לאן נעלמה פארה פוסט? היו חייבים לשלב אותה בסרטון". ההשמטה גררה גם עשרות אלפי ציוצים וטוקבקים מסתם אזרחים מודאגים.

האקדמיה סירבה להודות בטעות ואמרה בתגובה כי "למרבה הצער, אין מקום לכולם בסרטון, ומדי שנה אנו נאלצים לעשות פשרות כואבות". באקדמיה אולי שכחו כי חוץ מהיותה דוגמנית מצליחה והכוכבת של "המלאכיות של צ'רלי", פוסט כיכבה גם בכמה סרטים, ובהם "הנשים של ד"ר T" של רוברט אלטמן, "המטיף" של רוברט דובאל והלהיטים "מרוץ מחוף לחוף" ו"המירוץ לחיים", ואף היתה מועמדת לגלובוס הזהב על הופעתה ב"Extremities".

ההשמטה של פוסט זועקת עוד יותר לאור העובדה כי באקדמיה דווקא לא שכחו כמה שמות, שקשה להגיד כי הם חשובים יותר מפוסט, ביניהם השחקנית קתרין גרייסון, היחצ"ן ארתור קנטון ואיש הסאונד נייט בוקסר, שלא לדבר על כך שהם דאגו להזכיר כוכבנית בלונדינית מנוחה נוספת וחשובה פחות - בריטאני מרפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully