וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת בעקבות התבטאות במאי "עג'מי"

אייל דץ

10.3.2010 / 17:27

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון סוער בנוגע התבטאות של סכנדר קובטי, במאי הסרט "עג'מי" כי הוא אינו מייצג את ישראל. ח"כ שאמה: "גיס חמישי גדל באולפני הקולנוע"

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון סוער בנוגע התבטאות של סכנדר קובטי, במאי הסרט "עג'מי" כי הוא אינו מייצג את ישראל. הדיון התקיים בעקבות ההצעה לסדר הדחופה של סגן יו"ר הכנסת ח"כ כרמל שאמה (ליכוד).

שאמה עצמו אמר בדיון, כי "מי שלא יכול לייצג את מדינת ישראל מדינת ישראל מעדיפה שלא ייצג אותה. רק מדינה לא שפויה חסרת כבוד ודרך תסכים לממן בכספי ציבור גייס חמישי בתוכה. אם עד היום חשבנו שהגיס החמישי מוגבל למסגדים הקיצוניים וממומן ע"י ציר הרשע. מסתבר לנו היום שהוא גדל גם באולפנים ומומן בכספי כל אחד מאיתנו"

מנגד הגן ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) על קובטי ואמר כי "צריך לערוך חשבון נפש למה אזרח ערבי אומר שהוא לא מייצג את המדינה. גם אני, כששואלים אותי אם המדיניות של המדינה מייצגת אותי, משיב בשלילה".

הדיון בא בעקבות התבטאותו של קובטי, שעות ספורות לפני טקס האוסקר, כי אין הוא מייצג את ישראל. קובטי אמר כי "זה דבר טכני. כתוב 'ישראל' כי הכסף מגיע מישראל. אני לא יכול לייצג מדינה שאינה מייצגת אותי. אני לא נבחרת ישראל". דבריו של קובטי עוררו סערה. שרת התרבות והספורט לימור לבנת אף אמרה כי "עצוב שבמאי שנתמך על ידי המדינה, מתנכר למי שאפשרו לו ליצור ולהתבטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully