וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברטוב תוקף: "ממשלת שקרנים, הכל פה רק כסף"

אייל דץ

10.3.2010 / 20:18

הסופר חנוך ברטוב ניצל את ההודעה על זכייתו בפרס כדי לתקוף בחריפות את ממשת ישראל בראיון לחדשות ערוץ 10. ”הכול פה רק כבוד וכסף, נסיעות לטורקיה, מה קנית ומה עשית”

אמש זכה חנוך ברטוב בפרס ישראל בתחום הספרות לשנת תש"ע, היום (רביעי) כבר יורה לכל הכיוונים. בראיון לחדשות ערוץ 10 תקף ברטוב את הפוליטיקאים הישראלים, את הספרות העכשווית ואת החברה הישראלית שהולכת ומדרדרת לדבריו.

"אני חושב שזו בושה וחרפה שיש לנו ממשלה כזו. מדובר בממשלה שמשקרת ביודעין כל הזמן. אני בז לממשלת השקרנים ולשר הביטחון הנהנתן". ברטוב התייחס למצבה של התרבות הישראלית ואמר, כי "אי אפשר לחיות חיים שאין בהם רוחניות, חיים שהכול הולך על כסף וכבוד, כבוד וכסף, נסיעות לטורקיה, מה קנית ומה עשית. אין היום שום תכנים נפשיים". במשרד החינוך סירבו להגיב לדברים.

ברטוב ביקר גם את תעשיית הספרות ואמר כי "נשארו הוצאות ספרים פרטיות שהאנשים שעובדים בהם אולי אוהבים ספרים אבל מטרתם העיקרית היא לעשות כסף. ברגע שמערכת יחסי הציבור יוצרת את הסלב מקרטון, הסלב כותב ספר וכולם רצים לקרוא אותו מבלי שאין בו שום תוכן".

אמש (שלישי) הודיע משרד החינוך כי ברטוב בן ה-84 הוא חתן פרס ישראל בתחום הספרות. "ברטוב הוא מבכירי הסופרים הישראלים, המייצג את המיטב שבספרות הדור שבתוכו צמח, הוא דור המאבק לעצמאות", נימקה ועדת הבחירה את הבחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully