וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

11.3.2010 / 7:30

הכינו את השכפ"צים, כי שני סרטים על מלחמת עירק עולים הערב על המסך הגדול: "מטען הכאב", הזוכה הגדול של טקס האוסקר האחרון, ו"השליח" של הישראלי לשעבר אורן מוברמן

השליח

זהו סרטו הראשון באורך מלא של הישראלי לשעבר אורן מוברמן, שגם כתב את התסריט (עם אלסנדרו קאמון) והיה מועמד עליו השנה לאוסקר. אף שהסרט נקרא "השליח" בלשון יחיד, יש בו למעשה שני שליחים. אלו הם וויל (בן פוסטר) וטוני (וודי הרלסון, שהיה מועמד אף הוא לאוסקר על עבודתו בסרט), שני חיילים בצבא האמריקאי, שנדרשים להודיע למשפחות על נפילתם של יקיריהם. השניים נאלצים לשמור על קור רוח ובעיקר על ריחוק רגשי, אך מכל המשימות שבהן עמדו בעבר, זו מתגלה כקשה ביותר.

מן הביקורות: גם אם לא גרף פרסים כמו "מטען הכאב", זכה "השליח" בהערכה תקשורתית גדולה. הניו יורקר כתב כי הסרט עשוי להפליא ומצליח גם לרגש וגם לבדר מדי פעם. יו.אס.איי טודיי הוסיף כי מדובר בסרט מפעים שיש בו תצוגות משחק מופלאות, ובעיתונים רבים שיבחו הן את יכולות הכתיבה של מוברמן ואת יכולות הבימוי שלו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 90, מטאקריטיק – 77.

במאי: אורן מוברמן, שחקנים: וודי הרלסון, בן פוסטר, סמנתה מורטון, סטיב בושמי (105 דקות).

מטען הכאב

הזוכה הגדול של טקס האוסקר האחרון, שגרף שישה פרסים, ובהם לסרט, לבמאית (קתרין ביגלו) ולתסריט (מרק בואל).
הסרט, שמגיע לארץ תשעה חודשים לאחר הקרנתו הראשונה בארצות הברית, מציג בצורה אינטנסיבית וריאליסטית את סיפורה של יחידת עלית בחיל ההנדסה האמריקאית, המסכנת את חייה כדי לפרק פצצות בלבה של עירק. עבודתם של החברים בה מאלצת אותם לבחון את גבולות האומץ, הנאמנות והאנושיות, ומובן שגם משפיעה על חייהם האישיים.

מן הביקורות: "מטען הכאב" היה הסרט האהוב השנה על הביקורות האמריקאית, והיא מי שדחפה אותו, למרות כישלונו הכלכלי, לפרס האוסקר. בין השאר הוכתרה דרמת המלחמה כסרט הטוב של השנה בידי איגודי המבקרים של ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון, שיקגו וסן פרנסיסקו, והוגדרה שוב ושוב כסרט הטוב ביותר על מלחמת עירק ובכלל כאחד מסרטי המלחמה הטובים בכל הזמנים.

ציונים: רוטן טומייטוס - 97, מטאקריטיק - 94.

במאית: קתרין ביגלו, שחקנים: ג'רמי רנר, גאי פירס, דיוויד מורס, אנתוני מאקי (128 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully