וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק "אווטאר" בישראל: "לא התאכזבנו מהאוסקר"

עינב שיף

14.3.2010 / 10:41

ג'ון לנדאו, זוכה אוסקר והמפיק שעומד מאחורי הסרט המכניס ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, סיפר על החוויות שאחרי ההפסד ל"מטען הכאב" וגם על התוכניות לסרט ההמשך ל"אווטאר"

מפיק הסרט "אווטאר" ג'ון לנדאו הגיע לישראל, והשתתף היום (ראשון) בכנס בנושא שיווק רב ערוצי שארגנה חברת מטריקס. במסיבת עיתונאים שקיים לנדאו דיבר המפיק הבכיר על התגובות בצוות הסרט להפסד באוסקר ל"מטען הכאב". "באנו לאוסקר כמנצחים ויצאנו כמנצחים", אמר לנדאו. "לא עשינו סרט ל-6,000 חברי אקדמיה אלא לקהל הרחב".

באשר לניסיון האקדמיה להעביר מסר לסרט אמר לנדאו "אתם נותנים להם יותר מדי קרדיט עבור חשיבה. אני למעשה חושש יותר למעמד האקדמיה בשל לוח הזמנים של עונת הפרסים, כי כל הטקסים שיש בין גלובוס הזהב לאוסקר מורידים מערך האקדמיה. צריכים לעבור יומיים מגלובוס הזהב ועד האוסקר".

לנדאו אף סיפר כי מתנהלים שיחות בנוגע לסרט המשך ל"אווטאר". "תמיד אמרנו שנעשה 'אווטאר 2' אם הראשון יצליח", אמר לנדאו. "אבל אנחנו חייבים למצוא את הסיפור הנכון. ג'יימס קמרון עשה סרטי המשך שבעיני תמיד התעלו על הסרטים הראשונים וכך נהיה חייבים גם הפעם".

לנדאו הביע אמון רב בתפקיד אולמות הקולנוע בכל הקשור לעשיית סרטים. "החוויה הקולנועית תמיד תישאר קסומה בגלל שהיא נעשית בשיתוף", אמר לנדאו. "הקומדיה מצחיקה יותר והדרמה עצובה יותר כשצופים בה יחד. האינטרנט, שמביא אנשים לשוחח על הסרט ביחד מיד אחרי הסרט סוגר מעגל חוויתי מושלם".

לפני מסיבת העיתונאים, קיים לנדאו הרצאה לאנשי שיווק והיי-טק בה סקר תהליכי ההפקה בסרטים השונים שהפיק, ביניהם "טיטאניק" ו"אווטאר", שני הסרטים המכניסים ביותר בהיסטוריה של הוליווד.

בהרצאתו, התמקד לנדאו בנושא החדשנות. "ווינסטון צ'ר'ציל אמר שמבלי מסורת אנחנו עדר כבשים ובלי חדשנות - אנחנו גופות", פתח לנדאו את ההרצאה. "האמירה הזו היא משהו שמאד חשוב לזכור. מה שהשאיר את הוליווד בחיים הוא חדשנות, זה מה שהפך את כל התחזיות על עתידה של הוליווד לחסרות משמעות ולכן אני מתמקד היום בחדשנות. כל המותגים, מייקרוסופט, מטריקס וגם אווטאר הופכים אנונימיים כשזה מגיע להצלחה. אנחנו מביאים ללקוח מוצר שעולה על הדמיון שלו ובשביל לעשות זאת אנחנו זקוקים לחדשנות מתמדת".

לאחר מכן סיפר לנדאו על ילדותו לזוג הורים שהיו גם הם מפיקי סרטים. "גדלתי לזוג הורים מפיקים שעשו עשרות סרטים שאבי קרא להם 'סרטי ארצי פארצי'", סיפר לנדאו. "כשאמא שלי מתלוננת על תקציבי הענק של הסרטים, אני אומר לה שכל הסרטים שלה ביחד לא הרוויחו כמו סרט אחד שלי".

"כמוכם, אני חולק תשוקה לטכנולוגיה ולמה שהיא מאפשרת", הסביר לנדאו. "כמפיק, אני נרגש לכל החדשנות שהיא מאפשרת והיכולת לספר סיפור גדול ומספק יותר. עבורי, הפקת סרטים היא בחינת הגבולות של מה הטכנולוגיה יכולה להגיד. מבחינתי, סרטים היום הם תוכנות. ברגע שנעניק גישה דיגיטלית יותר לסרטים, נגיע לקהלים יותר גדולים".

"אתגר ההפקה הוא לאזן בין טכנולוגיה לסיפור מספק", הוסיף לנדאו. "העבודה שלנו, המפיקים, היא לעשות מספר דברים מצומצמים, אבל מאד מדויקים. הראשון הוא להבין מה הצוות היצירתי רוצה לעשות. השני הוא להוביל את הצוות לפיתרון בעיות. הדבר השלישי הוא ליצור סביבה שמאפשרת חדשנות באופן אופטימלי. לסיום, המפיקים חייבים לעשות את הדברים בזמן ובתקציב שנקבע לכך".

לאחר מכן פנה לנדאו לתאר את העבודה עם קמרון, במאי "טיטאניק" ו"אווטאר" בהפקת לנדאו. "בתעשייה שבה אנחנו פועלים היום אנחנו מעסיקים אנשים שלא פוחדים להתמודד עם גבולות הטכנולוגיה, אנשים שלא פוחדים להתחדש", הסביר לנדאו. "אנחנו מנסים להפריד את עצמנו מהעבר וזאת על ידי התחדשות. ג'יימס קמרון הוא אדם כזה, שאף פעם לא נותן לסיפור להפריע לחדשנות ולהיפך". בדבריו ציין לנדאו גם את ג'ורג' לוקאס, ספילברג ופיטר ג'קסון כבמאים המהווים ציון דרך בחדשנות הקולנועית שאפשר את השלמת "אווטאר".

"תמיד השאירו מקום לכישלון", חתם לנדאו את דבריו. "אסור לפחד מהכישלון כי הוא תמיד אופציה להתחלה חדשה. הפחד אינו אופציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully