וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים תומך בבמאי "עג'מי"

אריאל קריל

14.3.2010 / 12:50

מפיקי הקולנוע והטלוויזיה גינו את דבריהם של ח"כ כרמל שאמה וח"כים נוספים מהימין נגד סכנדר קובטי. "רק במשטרים דיקטטוריים האמנות היא שופרו של השלטון"

הסערה שחולל במאי "עג'מי", סכנדר קובטי, מסרבת לשכוך. איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה בישראל הודיע היום (ראשון) כי הוא מגנה "את דבריהם של חברי הכנסת מהימין, ובראשם ח"כ כרמל שאמה", שנאמרו בדיון שנערך ביום רביעי האחרון בכנסת בעקבות התבטאותו של קובטי לפיה הוא אינו מייצג את ישראל בטקס האוסקר. באופן אירוני, תגובת האיגוד מגיעה רק כשיושב הראש מוש דנון, מפיק "עג'מי", חזר לישראל.

"רק במשטרים דיקטטוריים למיניהם", נמסר מאיגוד המפיקים, "האמנות היא שופרו של השלטון וזכות אזרחית היא נגזרת של השקפה פוליטית אחת או של הצהרת נאמנות. דבריהם של הח"כים מהימין בהקשר לסרט הם לא יותר מעדות נוספת לפגיעה המתמשכת בזכויות האזרחיות הבסיסיות של המיעוט הערבי בישראל, ותירוץ להמשך הדה-לגיטימציה של דעות והשקפות שאינן עולות בקנה אחד עם הקו הלאומני המתלהם של חברי הכנסת".

עוד נמסר כי האיגוד "סבור כי אחד מתפקידיו המהותיים של הקולנוע הוא לבקר את המציאות החברתית והפוליטית של החברה שבה הוא פועל, והוא נותן גיבוי מלא וחסר פניות לכל מי שדבק ופועל לאור עקרון זה".

בדיון שנערך בכנסת, אמר ח"כ שאמה (ליכוד) בדיון שנערך בכנסת ביוזמתו כי " רק מדינה לא שפויה חסרת כבוד ודרך תסכים לממן בכספי ציבור גייס חמישי בתוכה. אם עד היום חשבנו שהגיס החמישי מוגבל למסגדים הקיצוניים וממומן ע"י ציר הרשע, מסתבר לנו היום שהוא גדל גם באולפנים ומומן בכספי כל אחד מאיתנו".

כאמור, הדיון עצמו בא בעקבות התבטאותו של קובטי, שעות ספורות לפני טקס האוסקר, כי הוא אינו מייצג את ישראל. קובטי אמר כי "זה דבר טכני. כתוב 'ישראל' כי הכסף מגיע מישראל. אני לא יכול לייצג מדינה שאינה מייצגת אותי. אני לא נבחרת ישראל". דבריו של קובטי עוררו סערה. בין השאר, שרת התרבות והספורט לימור לבנת אף אמרה כי "עצוב שבמאי שנתמך על ידי המדינה, מתנכר למי שאפשרו לו ליצור ולהתבטא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully