וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אליס בארץ הפלאות" שומר על הפסגה

14.3.2010 / 18:19

הלהיט של טים ברטון הגן על הכתר גם בסוף השבוע השני לצאתו והכנסותיו עקפו כבר את רף 200 מיליון הדולר. לעומת זאת, הסרטים החדשים של מאט דיימון ורוברט פטינסון נחלו מפלה

ארבעה סרטים חדשים הגיעו בסוף השבוע האחרון לבתי הקולנוע בארצות הברית, אבל אף אחד מהם לא הצליח להדיח מהפסגה את "אליס בארץ הפלאות". הלהיט של טים ברטון שמר על מומנטום נפלא והכניס 62 מיליון דולר בסוף השבוע השני לצאתו. בסך הכל הוא גרף 208 מיליון דולר - כלומר, הכנסותיו עברו את רף ה-200 מיליון דולר בעשרה ימים בלבד, ובפרק זמן כה קצר כבר התעלו על ההישגים שקצר "צ'רלי בממלכת השוקולד" בכל תקופת הפצתו. מחמישי הקרוב ינסה הסרט לעשות ניסים ונפלאות גם בקופות הארץ.

הרחק הרחק מארץ הפלאות, התמקם במקום השני "The Green Zone", המתרחש בארץ לא מופלאה בכלל – עירק. המותחן הפוליטי הרוויח 14.5 מיליון דולר בלבד, ובכך הצטרף לרשימה ארוכה של סרטים אמריקאים שגילו כי הקהל המקומי אינו מתעניין במלחמת עירק השנייה (כזכור, גם "מטען הכאב" התרסק כלכלית). לא עזרה גם העובדה שמאחורי " Green Zone" עומדים הבמאי פול גרינגרס והכוכב מאט דיימון, שכבר שיתפו פעולה בהצלחה בסדרת סרטי ג'ייסון בורן, וגם לא הניסיון השיווקי למכור את שיתוף הפעולה הנוכחי כפרק נוסף בסדרה זו. אפילו ששת הפסלונים המוזהבים ש"מטען הכאב" קטף ביום ראשון לא סייעו לעורר מחדש את העניין במזרח התיכון ובקולנוע שנעשה עליו.

המפלה של "Green Zone", שמאה מיליון דולר הושקעו בהפצתו ועשרות מיליוני דולרים הושקעו בשיווקו, מוסיפה דאגה לרואי החשבון של אולפני יוניברסל. הנ"ל טרם התאוששו מהאכזבות הכלכליות הרבות בשנת 2009 ומהכישלון של "איש הזאב" מוקדם יותר בשנה זו.

לא זמן טוב לבורקס

"Green Zone" הצליח להקדים שלושה סרטים טריים וקלילים יותר – את המקום השלישי תפסה "She’s Out of My League", קומדיית נעורים גסת רוח שהכניסה 9.6 מיליון דולר בלבד. מקום אחד אחריה התייצב סרט נעורים נוסף - "Remember Me", דרמה רומנטית סכרינית בכיכובו של רוברט פטינסון ("דמדומים"), שלא השכילה למנף את הפופולאריות של כוכבה בקרב קהל הטינאייג'ריות, והסתפקה בהכנסות של 8.2 מיליון דולר בלבד.

את מפח הנפש הגדול של השבוע ספגה קומדיית הבורקס הטרייה "Our Family Wedding", המתארת מה קורה כשהיספנית ואפרו אמריקאי מחליטים להתחתן. כלומר, זוהי מעין גרסה אמריקאית של "כץ וקרסו". למרות הנושא הנפיץ והנוכחות של פורסט ווייטאקר (זוכה האוסקר על "המלך האחרון של סקוטלנד") ואמריקה פררה (כוכבת "בטי המכוערת"), גרף הסרט 7.6 מיליון דולרים בלבד ונדחק למקום השישי.

תודה לדיקפריו: סקורסזי שוב עבר את רף מאה מיליון הדולר

ובכל זאת היה גם מי ששמח השבוע: זהו מרטין סקורסזי, שעבר את רף מאה מיליון הדולר בפעם השלישית בקריירה שלו. הוא עשה זאת הודות ל"שאטר איילנד", בכיכובו של שותפו הקבוע ליאונרדו דיקפריו. ממרומי המקום החמישי, גרף הסרט בסוף השבוע האחרון 8.1 מיליון דולר, מה שהעמיד את הכנסותיו הכוללות על 108 מיליון דולר. אגב, גם בפעמיים הקודמות שסקורסזי רשם הישג שכזה, היתה לדיקפריו יד בדבר – במקרים אלו, שוברי הקופות היו "הטייס" (יצא ב-2004, הכניס 102 מיליון דולר) ו"השתולים" (2006, 132 מיליון דולר).

לעומת זאת, ההפסדים באוסקר חיסלו את סיכויי "אווטאר" להתרומם כלכלית והוא הסתפק במקום השביעי, שבו הוא ניצב עם הכנסות 8.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כוללות של 730.3 מיליון דולר.

את העשירייה סוגרים שלושה סרטים אלימים למדי, שבקרוב ייעלמו מהנוף בלי שיותירו חותם: במקום השמיני מדשדש "רחובות ברוקלין" (שיגיע לארץ בסוף השבוע הקרוב), עם הכנסות של 4.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כוללות של 21.3 מיליון דולר. במקום התשיעי מתבוסס "Cop Out", עם הכנסות של 4.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כוללות של 39.4 מיליון דולר. במקום העשירי משתרך לו "The Crazies", עם הכנסות של 3.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כוללות של 33.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully