וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה שמשתמט כמוך מגיע לפה"

אייל דץ

16.3.2010 / 13:52

השחקן אושרי כהן הגיע לפאנל בנושא צה"ל בקולנוע הישראלי שנערך בהתנחלות אפרת והותקף מילולית על ידי בן נוער שהשתתף באירוע. כהן בתגובה: "מדובר בכלי שחמט בידי גורמים קיצוניים"

השחקן אושרי כהן הגיע היום (שלישי) לפסטיבל "קולנוער חברתי 3" שהתקיים במתנ"ס ביישוב הקהילתי אפרת כדי להשתתף בפאנל "כיצד צה"ל נראה בקולנוע העלילתי". כהן, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות על ידי הקהל שהיה מורכב מתלמידי תיכונים מהאזור הותקף מילולית בסוף הדיון על ידי צעיר שהשתתף באירוע.

"אני לא מבין איך הזמינו לפאנל שעוסק בצבא מישהו שהשתמט מגיוס", תקף הנער אברמי קלמנזון שסרטו "גלים" הוצג בפסטיבל את כהן. "אדם שהשתמט לא ראוי שיופיע בפורום כזה וויביע את דעתו על הצבא".

כהן שמר על קור רוח וענה לצעיר כי "אני מקבל את מי שאתה אבל אתה לא מכיר אותי ולא מכיר את הסיפור האישי שלי. אני נגד הקלות הבלתי נסבלת שבה אתה מוציא את המילה משתמט מהפה שלך. אני לא כועס עליך, אלא על אותם אנשים שמכניסים לך מילים לפה. מעליב אותי שאתה מכריח אותי לפתוח פצע. אני אשמח לעשות איתך סרט בעתיד ומאחל לך בהצלחה". בסוף האירוע לחצו השניים ידיים לקול מחיאות הכפיים הסוערות של הקהל.

"היתה לי תחושה שאולי זה יקרה", אמר כהן, כוכב הסרטים "בופור" ו"לבנון" לוואלה! תרבות בסיום התקרית, שהגיעה לאחר פאנל שקט למדי. "אני לא כועס עליו. אני כועס על המילים שהוא השתמש בהם. הילד הוא כלי שחמט של גורמים קיצוניים. שנינו קורבנות".

כהן סיפר שהתלבט עד לרגע האחרון אם להגיע לאירוע. זאת, על רקע פרסומים שונים בימים האחרונים לפיהם גורמים קיצוניים מותחים ביקורת על השתתפותו. בסופו של דבר החליט כי האירוע חשוב לו, גם בשל ההזדמנות לענות לביקורת המוטחת בו.

לשאלה מה דעתו על הבחירה של אמנים שלא שירתו בצה"ל כמו מאיה בוסקילה ומייקל לואיס להתגייס לצבא ענה כהן: "אני מקווה בשבילם שהם עושים את זה מהסיבות הנכונות ולא מפחד קהל, כי אם כן - הם אנשים מאד קטנים".

לגבי הדיון על סרבנות אידואולוגית, מימין או משמאל אמר כהן כי הוא לא מתכוון להכניס את עצמו לדיון הציבורי מכיוון שכמו צעירים רבים, גם הוא חש בלבול בנוגע לסוגיה. "אני לא מכניס את עצמי לדיון הזה, לא כי אני מפחד מהקהל, אלא כי אני מבולבל. אני לא יודע מה נכון ואני מודה שאני מבולבל לגבי האג'נדה הפוליטית שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully