וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ז'אן פול לילנפלד מגיע לארץ

16.3.2010 / 13:53

הבמאי הצרפתי יגיע ב-6 באפריל לסינמטקים בתל אביב ובירושלים כדי לקדם את סרטו החדש, "יום החצאית", שעורר רעש רב במולדתו וגם זיכה בפרס הסזאר את כוכבתו, איזבל אדז'אני

לאחר שעורר סערה בצרפת, יגיע לארץ הקולנוען הצרפתי ז'אן פול לילנפלד, במאי "יום החצאית". הסרט עורר במולדתו עניין רב משתי סיבות: ראשית, מפני שהוא החזיר למסך את איזבל אדז'ני -מי שהיתה במשך שנים הכוכבת הגדולה של הקולנוע הצרפתי, אך נעלמה בתחילת העשור. שנית, בגלל הנושא הטעון שלו - סיפורה של מורה (אדז'ני) המלמדת בשכונת מצוקה, שמחליטה להשיב אש לתלמידיה האלימים, רובם בני מהגרים.

הסרט נהנה בצרפת מהצלחה קופתית וביקורתית, וגם זיכה את אדז'ני בפרס הסזאר - המקבילה הצרפתית לאוסקר. בארץ יופץ "יום החצאית" מה-15 באפריל, ולילנפלד, היהודי במוצאו, יגיע לכאן כבר בשישה באפריל כדי לנכוח בהקרנות הבכורה של הסרט בסינמטקים של תל אביב ושל ירושלים.

אמנם "יום החצאית" הוא סרטו המצליח ביותר של לילנפלד, אך הוא פועל בתעשיית הקולנוע הצרפתית מאז אמצע שנות השמונים. בין השאר, הוא כתב את התסריט של "L'oeil au beure noir", מהסרטים הראשונים שהתמודדו עם מצוקת המהגרים בצרפת. הוא גם מי שקידם בתחילה את הקריירה של הבדרן השחור דיידונה, שלאחר מכן הפנה לו עורף והפך לאחד הפעילים האנטישמיים הבולטים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully