וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפ שיגרום לכם להתאהב (שוב) בזואי דשנל

אלון עוזיאל

17.3.2010 / 11:16

אלון עוזיאל נדחק בין הילדים כדי לקנות בגדים מסקנדינביה ומצא שם את MGMT, הגורילאז ואפילו את יו לה טנגו מתנפלים על אפודות

Perfume Genius / Mr Peterson - 00:00

אדון פיטרסון לא רוצה להיות כאן. הוא מכין קלטות של ג'וי דיוויז'ן ומנסה לקפוץ מבניינים. כשהוא נתן למייק, שמוכר יותר (אבל לא באמת) בשם פרפיום ג'יניוס, לעשן וויד בטנדר שלו, מייק רצה לשכנע אותו שהוא אוהב אותו, אך זו לא היתה משימה קלה. אולי דרך השיר הזה המסר יעבור. כלומר, בהנחה שאדון פיטרסון עדיין חי ונושם.

Bright Eyes & Neva Dinova / I Know You - 02:35

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזכיר לנו שפעם הוא היה מלך. קונור אוברסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל הדיבורים האלו על נצח, הם פשוט שגויים מהיסוד" אומר קונר אוברסט ובמשפט אחד החזיר לי את האמון בו. השיר הנ"ל, ממנו לקוח הציטוט, מופיעה על ההוצאה המחודשת של "One Jug Of Wine, Two Vessels", האי-פי המשותף שלו ושל נבה דינובה שבמקור יצא בשנת 2004. היום, האי-פי מגיע עם ארבעה שירים שלא שוחררו בעבר והוקלטו מחדש בשנה שעברה. בגלל זה בשלושה מהם יש את כל מה שמבאס בקונר אוברסט של העידן הנוכחי - אך "I Know You" מרגיש לחלוטין כמו ברייט אייז של פעם, ומזכיר לנו שוב שאוברסט היה מתישהו מלך - לצערו, אין כזה דבר נצח.

She & Him / Lingering Still - 07:10

אני רוצה להכריז באופן רשמי על משהו שהפלתי עליו לא מעט רמזים בשבועות האחרונים: שי אנד הים הפכו להיות להקה טובה. טובה מאוד אפילו. עכשיו, כשדלף האלבום השני שלהם במלואו, זה ברור. הכישרון של זואי דשנל סוף סוף הצמיד את הפער שנפתח מול הלוק שלה. וכן - לקליפ הסופר חמוד שבו היא ספק-מחקה-ספק-מסתלבטת על בריטני ספירס יש משקל בהחלטה הזו, אבל זה לא משמעותי כמו מה שאם וורד עשה ממנה. מזל שהוא לא ויתר.

Yo La Tengo / Autumn Sweater - 10:06

יו לה טנגו. Sang Tan, AP
קשה שלא להתרגש מבואם ארצה. יו לה טנגו/AP, Sang Tan

בתחילת שבוע הבא תגיע יו לה טנגו לשתי הופעות בתל-אביב, וקשה שלא להתרגש. יו לה טנגו היא אחת הלהקות היחידות שקיימות טריליון שנה ועדיין מצליחות להישמע רלוונטיות ולעניין; ההשפעה שלהם על הסביבה לא לקוחה רק מהאלבומים הראשונים שלהם, שיצאו אי שם בשנות השמונים, אלא גם מיצירות עדכניות יותר כמו "Summer Sun" של 2003 או "Popular Songs" המבריק של השנה שעברה (שלכבודו יו לה טנגו נמצאת בטור עכשיו). זו להקה שפונה לכל הגילאים, שגם חובבי המלודיות וגם חובבי הניסיונות והרשרושים מעריצים. לכן, בפינה של "מה שהמבוגרים (והפעם גם הילדים) אוהבים" נכנס אחד מהשירים הכי יפים שלהם אי פעם, שהגיע על האלבום "I Can Hear The Heart Beating As One" מ-1997.

MGMT / Congratulations - 15:19

MGMT. Jason Kempin, GettyImages
במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. MGMT/GettyImages, Jason Kempin

MGMT חזרו, ולמרות האמירה המבאסת שלהם שהאלבום החדש לא הולך להיות אלבום של סינגלים, הם זרקו עלינו שני סינגלים עגולים ומלאים. הראשון והקצבי יותר, "Flash Delirium" לא עשה את זה לאף ילד עם כבוד (והם אפילו התנצלו עליו, כפי שתוכלו לראות בלינק שלמטה). לעומת זאת, הבלדה שנושאת את שם האלבום, "Congratulations", היא לא פחות ממקסימה ומזכירה את הרגעים היפים יותר של הפליימינג ליפס. אך זה לא עוזר לדימוי של MGMT - עד שיוכח אחרת, אני משוכנע שכשהאלבום יגיע הוא יהיה פלופ.

Caribou / Found Out - 19:03

Caribou. Roger Kisby, GettyImages
מצדיקים את הציפיות. קאריבו/GettyImages, Roger Kisby

"אודיסאה", הסינגל הראשון מתוך "Swim" של קאריבו, העלה את ראף הציפיות לריליס המלא. בשבוע שעבר, עם הדליפה של האלבום, הוכח שהציפיות היו מוצדקות לחלוטין.

Neon Indian / Sleep Paralysist - 22:17

הסינגל החדש של נאון אינדיאן הופק במשותף עם כריס טיילור מגריזלי בר, וכנראה בגלל זה הוא נקי וישיר יותר מכל משהו אחר שיצא מהצמד הזה. אין לי טענות - השיר נשמע מעולה ולמרות הנטישה של הלואו-פיי והערפול, עדיין יש בסינת-פופ הרגוע של "Sleep Paralysist" משהו מיוחד. חוץ מזה, זה בדיוק השינוי שנאון אינדיאן היו צריכים כדי שישמיעו אותם בסדרות כמו "גוסיפ גירל", ומעכשיו זה רק עניין של זמן עד שנקבל את המוזיקה המצוינת שלהם בפסקולים.

Suckers / Boys Who Rape - 26:45

בנים שאונסים הם דאונרים רציניים והילדים לא אוהבים אותם. במובן הזה, ורק הזה, הילדים הם קצת היפים ושונאים אנשים שכופים עצמם. הסלידה מאונס מגיעה עוד לפני שנכנסים לזכויות אדם בסיסיות, לכבוד ולאלימות; הסלידה מאונס מגיעה קודם כל בגלל שאקטים כאלו מפילים את האווירה והורגים את הכיף, וכידוע, כל מה שחשוב לילדים זה שיהיה להם כיף - כמו שקורה להם בכל פעם שהם שומעים את שצף הקאברים לרייבונטס שמציף את הבלוגים בשבועות האחרונים ובעיקר את הגרסה המצוינת שעשו הסאקרס ל-"Boys Who Rape".

Here We Go Magic / Collector - 29:23

Here We Go Magic. Cory Schwartz, GettyImages
כולם צריכים לשמוע אותם מחדש. Here We Go Magic/GettyImages, Cory Schwartz

כבר בערך שנה שהשיר הזה מסתובב ברשת בגרסאות חיות או של אולפני רדיו ועכשיו, כשהוא כאן בהפקת אולפן מושלמת, כולם צריכים לשמוע אותו מחדש.

Serena Maneesh / D.I.W.S.W.T.T.D - 34:25

לא תמיד קל עם Serena Maneesh - בעיקר לא כשהם מחליטים לעשות המון רעש ולשרוף את הראש עם גיטרות מעצבנות שהיו צריכות להיעלם מהעולם כבר מזמן. אבל כשהם מחליטים לפנות לכיוונים השקטים והרגועים יותר, הם תמיד עושים עבודה מעולה. בשיר הזה, למשל, הם סוג של ברודקאסט, רק ברוק אותנטי יותר.

Golden Triangle / Jinx - 37:09

ההימור הנוכחי של הלייבל סאב-פופ הוא שישיית הגראג' Golden Triangle, שצועקים כאן על נושאים של חיים ומוות, ובחלומות הפרועים באמת שלהם מפנטזים למלא את המקום של ג'יי ריטארד.

Dum Dum Girls / Bhang Bhang, I'm A Burnout - 39:37

הדאם דאם גירלס עוקבות בהדיקות אחר הטוקבקים של המדור והן כתבו שיר שכל מטרתו הוא להפוך להמנון של אלו שכותבים דברים בסגנון "זפלין הכי טובים", "איך אתה מעז ללכלך על פינק פלויד" או "מאז הניינטיז לא עשו מוזיקה טובה". יודעים מה, השיר גם מוקדש לכל מי שכותב טוקבקים שמאזכרים את NME או פיטצ'פורק - כי מה לעשות, המידע האמיתי היום לא מגיע מהמקומות הממוסדים הללו, וכל מי שחושב שהסבנטיז זו התקופה הכי טובה למוזיקה או שפיטצ'פורק עדיין מכתיבים משהו לילדים צריך לצעוק בקול גדול את הפזמון של השיר הזה: "באנג באנג, עבר זמני/ אני שרוף".

Friendly Fires / Hold On - 42:07

Friendly Fires. Bryan Bedder, GettyImages
אווירה דיסקואידית שמחה למדי. Friendly FIres/GettyImages, Bryan Bedder

הקטע הכי טוב של פרינדלי פיירס עד היום הוא כנראה הקאבר ל-Holy Ghost, שנמצא פה ומכניס את כל המיקס לאווירה דיסקואידית שמחה למדי.

Gorillaz / Rhinestone Eyes - 46:58

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייבים להודות: האלבום החדש שלהם מדהים. הגורילאז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אני חייב להכניס את הזנב עמוק בין הרגליים. אני נוטה להשמיץ את הגורילאז במדור, לטעון שדיימון אלברן אף פעם לא יחזור לגאונות שגילה בבלר ולהקניט את האהבה העצומה שיש להרכב הזה בעולם ככלל ובארץ בפרט. הגישה שלי נבעה בעיקר משני האלבומים הראשונים, שהיו לא יותר מחמודים וממש לא הצדיקו את ההמולה סביבם. בשבוע שעבר שמעתי סוף כל סוף את "Plastic Beach", החדש והשלישי של הגורילאז, ואהבתי כל שנייה בו. לא פחות. מוזיקלית הוא מדהים, כל האורחים במיטבם וגם אלברן מזכיר לי את עצמו של פעם. הנה, אני אומר את זה. ילד טוב יודע להודות בטעויות שלו. אז הפעם הגורילאז פה במיקס, כשרק מחמאות עוטפות אותם, ואפילו שממש רציתי לשים את השיר שבו מתארח מארק אי סמית', החלטתי לתת כבוד עד הסוף ולספק קטע שבו אלברן שר לבדו. מגיע לו.

T.I. / I'm Back - 50:14

T.I. Rick Diamond, GettyImages
כל עוד שהוא בסביבה, אפשר לשחק אותה גנגסטרים מהשכונה. T.I/GettyImages, Rick Diamond

ליל' ויין אולי נכנס לכלא, אבל עם הכניסה שלו הגיע השחרור של T.I. אז נכון - אין להשוות בין השניים ואמנם וויזי חשוב הרבה יותר לקיום התקין של החיים שלי, אבל כל עוד T.I זורק עלינו כאלה סינגלים מצוינים, יש קצת אוויר לנשימה, ואפשר לשחק אותה גנגסטרים מהשכונה לעוד קצת זמן.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully