וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרמנים יכבשו את התיאטראות בישראל

אייל דץ

17.3.2010 / 18:26

במסגרת תוכנית התרבות של מכון גתה תתקיים השנה "העונה הגרמנית", שבמהלכה יוצגו בארץ הצגות של מיטב המחזאים הגרמניים לדורותיהם

מכון גתה בתל אביב הציג היום (רביעי) את תוכנית התרבות של המכון לשנת 2010 ושיתופי הפעולה השונים, אשר חלקם כבר הושקו בשבועות האחרונים. שיתוף הפעולה הפורה ביותר יתקיים בתחום התיאטרון, זאת לטענת מנהלי המכון במטרה לאפשר לקהל הישראלי להיחשף לתרבות הגרמנית העכשווית ולטובי המחזאים הפועלים בגרמניה כיום.

הפרויקט, העונה לשם "העונה הגרמנית", הוא שיתוף פעולה של מכון גתה ותיאטראות שונים בארץ. במהלך העונה יושם דגש על מחזאים בעלי שפה ייחודית ופורצת תבניות, ומחזאים העוסקים בסוגיות חברתיות ופוליטיות. בין התיאטראות המשתתפים בפרויקט ניתן למצוא את "הבימה", "הקאמרי", תיאטרון תמונע, תיאטרון השאובינה בברלין, תיאטרון קמרשפילה במינכן ועוד.

ההצגה הראשונה שעלתה במסגרת "העונה הגרמנית" היא "אדם גייסט", שעלתה בתיאטרון תמונע בכיכובם של יפתח אופיר, יערה רשף, לני שחף ואייל שכטר. הצגות נוספות שיעלו בחודשים הבאים הן "לה-לו-לה הגדולה" של התיאטרון הלאומי של מנהיים, "מיי פירסט סוני" של תיאטרון מודנטום מפרנקפורט, "קוראים לי יקה" של תיאטרון בית לסין והתיאטרון של היידלברג ועוד.

פרויקטים נוספים שיתקיימו השנה הם פרויקט "ליל מעודכן" - קורס קיץ ופסטיבל בינלאומי למוסיקה קאמרית עכשווית שיתקיים בישראל ושבו ישתתפו מלחינים ומבצעים גרמניים מפורסמים. התערוכה "דור ראשון" שתיפתח במוזיאון פתח תקווה בשבוע הבא בהשתתפות אמנים מישראל, גרמניה והולנד ותערוכת סרטי אנימציה של יוצרים גרמנים שתוצג בשבועות הקרובים במוזיאון הישראלי לקומיקס בחולון.

בנוסף, בסוף השבוע הקרוב יתארח הסופר ניר ברעם ביריד הספרים הבינלאומי בלייפציג, וביוני יתקיים בברלין סימפוזיון של סופרים ישראלים וגרמנים.

  • עוד באותו נושא:
  • מכון גתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully