וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: כשהבלאק מטאל פוגש את התפילין

עינב שיף

20.3.2010 / 15:46

להקת אראלו חוגגת די.וי.די חדש עם קליפ רשמי ועטור תפילין ל-"Desert Battles" ויש גם ראיון עם הסולן מוטי דניאל, שמסביר שהמטאל יהיה חזק כמו המוזיקה המזרחית וגם משחזר את סיפור חטיפת אחיו בקולומביה

יח"צ - חד פעמי

להקת הבלאק-מטאל הישראלית Arallu תחגוג הערב (ראשון) את צאתו של "The Ultimate War" די.וי.די חדש המתעד 4 הופעות מרכזיות שלהם מ-2009, לצד מספר קליפים חדשים, ביניהם הקליפ הרשמי לשיר "Desert Battles" מאלבומם האחרון, שמוצג כאן בבכורה. מכל האלמנטים בעולם, סולן הלהקה והיוצר המרכזי בה מוטי דניאל, בחר להצטלם עם תפילין עליו בזמן שהוא שואג את מילות השיר. "התפילין ביהדות הוא סמל לאנרגיה וכוח", הוא מסביר. "אומרים שכשאדם שם תפילין, שורה עליו אנרגיה מיוחדת – כמו בשירים שלנו".

עם התיאוריה הזו הלכה הלהקה לעבוד על הקליפ במדבריות שעל גבול ישראל-מצרים והתוצאה היא קליפ מרשים למדי של אחת הלהקות הוותיקות בסצנה. "הקליפ הזה מעביר את העוצמות והאנרגיות שיש לנו בהופעה ולכן אנחנו מאד גאים בתוצאה", מסביר דניאל. "בכלל, הדי.וי.די הזה הוא שיפור עצום לעומת הדי.וי.די הראשון שלנו".

יחד עם כל ההופעות שמגיעות מחו"ל, יש הרגשה שהסצנה עובדת מאד חזק השנה.

"אני יכול להגיד לך שהסצנה עובדת בשנים האחרונות מאד חזק, אנשים משקיעים הרבה כספים וזמן, אבל אין דחיפה – הכל נעשה בידיים שלנו. אין חברת הפקות שאומרת לי 'מוטי, בוא תעשה קליפ'. אני עורך את המוצר ואני בא עם מוצר מוגמר לחברה שתשחרר אותו וזה יותר קשה - ולכן יותר מוערך. אני מאמין שזה ישתנה בעשור הקרוב".

איך בדיוק?

"אם הלהקות ימשיכו לתעד ולעבוד קשה, זה יהיה בדיוק כמו המהפכה שקרתה במוזיקה המזרחית. אני חושב שאנחנו שחורטים בקירות ובסוף מישהו יפרוץ את הקיר הזה. להקות כמו סיילם התחילו את זה ועוד להקות עשו את זה בעולם והשאיפה שלנו שבעוד 10-12 שנים זו תהיה תעשייה ממש מתפקדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עשיית המטאל של דניאל לא עלתה לכותרות, אבל את הזרקורים הוא מכיר מהצד הפחות נעים שלהם. בשנת 2003 נחטף אחיו של דניאל, בני, בקולומביה כשהיה בטיול עם חבריו. יחד עם בן דודו נסע דניאל לחלץ את אחיו משם בסיפור שמזכיר סרט פעולה, שקצת השכיח את העשייה המוזיקלית עליה עמל לאורך שנים. " אנשים לא יודעים באמת מה היה שם", אומר דניאל. "הם מכירים את נושא החטיפה, אבל שואלים אותי 'מה קרה באמת?' ואני מספר, כדי שאנשים ידעו – זה לא היה מובן מאליו שהם שוחררו, הסוף לא היה רחוק מלהיות שונה לגמרי".

שבע שנים אחרי, אתה מסתכל על כל האירועים האלו אחרת?

"אני יכול להגיד לך שהיום אני מסתכל על החיים בצורה אחרת לגמרי. אני משתדל ליהנות מהחיים, לתפוס את המשמעות שלהם. יום אחד אתה קם בבוקר ואומרים לך שאחיך נחטף וכל החיים שלך עוברים מול העיניים, אתה פתאום מבין שהכל נעצר עכשיו, בדיוק בגלל זה אני מזדהה עם משפחת שליט. אחי היה חטוף שלושה חודשים, חטף מכות יום יום, לא קיבל אוכל וזז ממקום למקום וזה לשלושה חודשים. שליט כבר שלוש שנים שם".

אז אין מצב שהלהקה תופיע בקולומביה בקרוב, הא?

"האמת שיש על זה דיבורים כבר הרבה זמן. המקום ברובו לא מסוכן ואפילו אחי היה במקום הנכון בזמן הלא נכון. זה המון כסף לנסוע לשם, אבל אם באמת זה יסתדר, אני אעשה את זה בשמחה".

אחיך יבוא?

"נראה לך באמת?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully