וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אין נזק בצפייה בסרטי תלת מימד

אייל דץ

22.3.2010 / 17:08

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, בחודש האחרון בדקו במשרד הבריאות האם קיים סיכון בצפייה בסרטי תלת מימד. מהמסקנות עולה כי יתכנו תופעות לוואי אבל לא נזק לטווח ארוך

אין נזקים בצפייה בסרטי תלת מימד - אלו המסקנות הראשוניות שעולות מבדיקה שערך משרד הבריאות בנושא ושהגיעו היום (שני) לידי וואלה! תרבות. מבדיקה ראשונית של שרותי בריאות הציבור עולה כי תופעות הלוואי האפשריות מצפייה בסרטים באמצעות משקפי תלת מימד הן עייפות, כאבי ראש ולעתים סחרחורות אך כל אלה חולפות מיד או זמן קצר לאחר תום השימוש. מהבדיקה עולה כי לא מדובר בנזקים כלשהם לטווח ארוך.

כזכור, לפני כחודש פורסם בוואלה! תרבות כי משרד הבריאות מקיים התייעצות עם מומחים לרפואת עיניים בנוגע לשימוש במשקפי התלת מימד, זאת על רקע הצלחת הסרט "אווטאר" וגל סרטי התלת מימד שעתידים לשטוף את מסכי הקולנוע בשנה הקרובה, ביניהם "אליס בארץ הפלאות" שעלה לאקרנים בשבוע שעבר.

ההחלטה לבחון את הנושא התקבלה לאחר שמשרד הבריאות האיטלקי החליט להחרים 7,000 זוגות של משקפי תלת מימד מבתי הקולנוע שבהם מוקרן "אווטאר" מכיוון שהם מהווים לטענתו סיכון בריאותי. משרד הבריאות האיטלקי אף הודיע כי הוא עשוי להחרים כמות נוספת של משקפיים בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • תלת מימד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully