וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית פריז מגיע לסינמטק תל אביב

23.3.2010 / 9:17

ברטרן דלנואה, ראש עיריית פריז ואחד הפוליטיקאים האהודים בצרפת, יגיע לארץ לרגל מחווה לעיר האורות בסינמטק תל אביב, ויחתום על הסכם שיתוף פעולה עם רון חולדאי

שיתוף הפעולה הקולנועי בין ישראל וצרפת הולך ומתהדק. במסגרת זו, יגיע לארץ ב-6.4 ראש עיריית פריז, ברטרן דלנואה, לרגל פתיחת פסטיבל סרטים פריזאיים בסינמטק התל אביבי. האורח הפריזאי גם יחתום עם רון חולדאי על הסכם שיתוף פעולה בין שתי הערים. דלנואה, איש המפלגה הסוציאליסטית, נחשב אחד הפוליטיקאים האהודים בצרפת ומוזכר לעתים כמועמד עתידי לנשיאות.

המחווה לעיר האורות בסינמטק התל אביבי מגיעה כמה שבועות לאחר שבפריז התקיימה הצדעה דומה לקולנוע הישראלי, שעוררה כמה וכמה מהומות פוליטיות. במרכז האירוע שיתקיים בארץ תעמוד הקרנת הבכורה של "הקונצרט", שהיה אחד הלהיטים הגדולים של הקולנוע הצרפתי בשנה האחרונה. הסרט, שבו מככבת מלאני לורן ("ממזרים חסרי כבוד"), צרפתייה ממוצא יהודי, עוסק ביהודים המגיעים לצרפת מרוסיה.

במאי הסרט, ראדו מיכאליאנו, יגיע גם הוא לארץ במסגרת החגיגית. מיכאליאנו כבר ביקר כאן בעבר כדי להציג את סרטיו הקודמים, שעסקו אף הם בגורל העם היהודי - "רכבת החיים" ו"לך תחיה ותהיה".

בנוסף לדלנואה ולמיכאלינו, יקפוץ לביקור גם הבמאי הצרפתי ז'אן פול לילנפלד. הנ"ל ינכח בסינמטק לרגל הקרנת הבכורה של סרטו המדובר, "יום החצאית", שבו מככבת איז'בל אדז'ני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully