וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת הבלט של בוריס אייפמן חוזרת להופיע בישראל

אייל דץ

23.3.2010 / 17:43

להקת הבלט של הכוריאוגרף הרוסי הנודע תעלה בבכורה ישראלית את "אונייגין" על פי הנובלה של פושקין ומחזירה לבמה בסיבוב ההופעות הנוכחי גם את היצירה "ג'יזל האדומה"

הכוריאוגרף הרוסי בוריס אייפמן יגיע ארצה עם להקתו בחודש יוני לשלוש הופעות במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. בביקורה בארץ, העשירי ב-11 השנים האחרונות, הלהקה את עיבודיו של אייפמן ליצירות "אונייגין" ו"ג'יזל האדומה". "אונייגין", בהשראת הנובלה מאת פושקין, תבוצע לצלילי מוזיקה מאת צ'ייקובסקי ואלכסנדר סיטקובסקי, ואילו "ג'יזל האדומה", שהועלתה בישראל בביקורו הראשון של אייפמן בישראל ב-1999, תבוצע לצלילי צ'ייקובסקי, שניטה וביזה.

אייפמן הקים את להקת הבלט שלו בשנת 1977, כשהוא משלב בין בלט קלאסי לבלט בן זמננו בסגנונו המיוחד. אחרי שנים רבות שבהן נאבק באיסורים שונים שהגבילו את יצירתו, הצליח אייפמן לבסס את הלהקה, המונה היום כ-60 רקדנים, והקים מרכז יצירה משלו, הפועל בעיר סנט פטרסבורג.

מאז 1990 מסיירת הלהקה באסיה, גרמניה, אנגליה, דרום אפריקה, פולין, ספרד, אוסטריה, צרפת וארצות הברית. בשנת 2000 צירף בלט הבולשוי במוסקבה את יצירתו של אייפמן "המלט הרוסי" לרפרטואר הקבוע של הלהקה.

להקת הבלט של בוריס אייפמן, בית האופרה המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב, 3-8/06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully