וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס הופר קיבל כוכב על שמו בשדרת הכוכבים

אייל דץ

27.3.2010 / 16:00

השחקן והבמאי בן ה-73, הגוסס מסרטן הערמונית, קיבל כוכב על שמו בשדרת הכוכבים של הוליווד. "כל מה שלמדתי, למדתי מהוליווד", אמר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

כשהוא בקושי מצליח ללכת עקב מחלתו ומוקף בבני משפחה וחברים, זכה אמש (שישי) השחקן והבמאי האגדי דניס הופר בכבוד הראוי לו: השחקן בן ה-73, הגוסס מסרטן הערמונית, קיבל כוכב על שמו בשדרת הכוכבים של הוליווד.

הבמאי דיוויד לינץ' והשחקנים ג'ק ניקולסון וויגו מורטנסן הם רק חלק מהכוכבים שבאו לחלוק כבוד לחברם. ניקולסון אף לבש חולצה ועליה תמונות מהסרט "אדם בעקבות גורלו" שהופר כתב, ביים ואף שיחק בו, לצד ניקולסון.

הופר, סיפר בטקס המרגש כי הוא הגיע להוליווד כבר בגיל 18: "אפשר להגיד שהוליווד היתה הקולג' שלי", התבדח. "כל מה שלמדתי, למדתי מהוליווד. זהו הבית שלי ובית הספר שלי".

דניס הופר. gettyimages ישראל Frazer Harrison, GettyImages
זכור בעיקר בזכות סרטו האגדי "אדם בעקבות גורלו". הופר ונכדותיו אתמול/GettyImages, gettyimages ישראל Frazer Harrison

הופר הוא בעל קריירה עשירה למדי בהוליווד. החל משנות ה-50 כיכב בעשרות סרטים, ביניהם "מרד נעורים" ו"ענק" לצד ג'יימס דין, "אפוקליפסה עכשיו", "קטיפה כחולה" ועוד.

סרטו הבולט ביותר הוא "אדם בעקבות גורלו" (1969), שהיה סרט הביכורים שלו כבמאי. הסרט זכה למעמד של סרט פולחן היות שהיטיב לתאר את דור הביטניקים ועורר דיון ציבורי רחב. הופר אף היה מועמד לאוסקר על התסריט שכתב לסרט, אך לא זכה בפרס הנכסף.

גם ב-1987 היה הופר מועמד לאוסקר, הפעם על תפקידו ב"ימים של תהילה", אלא שגם במקרה זה לא זכה. בשנות ה-90 חווה עדנה מחודשת כאשר גילם מחבל שממלכד אוטובוס בסרט "ספיד", בו כיכבו לצדו קיאנו ריבס וסנדרה בולוק. בשנים האחרונות הופיע הופר בתפקדי טלוויזיה שונים, ביניהם בסדרות "24" ו"התרסקות" (לצד מורן אטיאס).

  • עוד באותו נושא:
  • דניס הופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully