וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ארצי וג'וני דפ נפגשים בפסטיבל דוקאביב

1.4.2010 / 11:53

פסטיבל דוקאביב פרסם את התוכנית המלאה של מהדורתו השנתית, שתתקיים בתל אביב בתחילת מאי. בין השאר, אפשר יהיה לצפות בו בסרט תעודה על מסע ההופעות של שלמה ארצי בארצות הברית, בסרט תעודה על הדלתות בקריינותו של ג'וני דפ וגם ב"הלגונה הסודית", שזכה השנה באוסקר

זו היתה שנה טובה ליצירה הדוקומנטרית בארץ ובעולם, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בפסטיבל דוקאביב הקרוב. מנהלי הפסטיבל פרסמו היום את התוכנית המלאה של מהדורתו השנתית, שתתקיים בסינמטק תל אביב ובמקומות נוספים בעיר בין ה-6 ל-15 במאי. לפני שלושה שבועות התגלה זהות הסרטים שישתתפו בתחרות הישראלית, והיום נודע כי סרט הפתיחה של התחרות יהיה "המורה אירנה", המסמך התיעודי של איתמר חן על אשת החינוך שלקחה תחת חסותה 26 ילדים משכונת הקטמונים.

"המורה אירנה" יתחרה, בין השאר, מול "גנבים בחוק" של אלכסיי גנטלב, שישתתף גם בפסטיבל טרייבקה, ומול "גם כשעיניי פקוחות", סרטו של אופיר טריינין על המוזיקאי גבריאל בלחסן. הסרט החליף ברגע האחרון את "שתיקת הארכיונים" של יעל חרסונסקי, שמפיקיו פרשו מדוקאביב כדי להשתתף בפסטיבל הקולנוע של ירושלים.

בצד התחרות הישראלית תתקיים גם תחרות בינלאומית, שבה תהיה הזדמנות לראות את "האיש המסוכן ביותר באמריקה", שהתמודד השנה על האוסקר. מחוץ לתחרות יוצג "הלגונה הסודית", הסרט התיעודי עטור השבחים שקטף השנה את הפסלון הזהב, ובפסטיבל יוצגו גם יצירות דוקומנטריות אחרות שהשתתפו בטקס בשנתיים האחרונות, ובהן "להגיע הביתה" ו"מזון בע"מ".

תוכנית בינלאומית מיוחדת תוקדש לסרטי תעודה מוזיקליים מסביב לעולם. במסגרת זו אפשר יהיה לראות, בין השאר, את "Blur: No Distance Left to Run", על האיחוד של בלר, את "When You're Strange", סרט תעודה שבו מגולל ג'וני דפ בקולו את סיפורם של ג'ים מוריסון ושל הדלתות, וגם את "Woodstock Then and Now", סרטה של ברברה קופל, מן הבמאיות המוערכות בעולם התיעודי, על פסטיבל המווזיקה המפורסם בהיסטוריה. בלי קשר לכך, מחוץ לתחרות הישראלית יוצגו גם סרטי תעודה מוזיקליים מקומיים, ובהם "עננים על הדרך", המתלווה לשלמה ארצי בסיבוב הופעות בארצות הברית בבימוי של הבמאי הקבוע של ארצי, ירון שילון ו"ראיתי ג'ירפות בהודו", על מסען של הג'ירפות בתת היבשת, שמתרחש דווקא בשעת הפיגועים במומבאי.

בזירה הבינלאומית יתקיימו גם מחוות לאינא, המכון הצרפתי לשימור האמנות האודיויזואלית, וכן לחברת ההפצה פילם טרנזיט. חובבי ספורט יוזמנו לביקור נדיר בסינמטק לרגל תוכנית מיוחדת של סרטי תעודה ספורטיביים לקראת המונדיאל, שבה יוצג בין השאר "טייסון", הסרט עטור השבחים על המתאגרף הידוע לשמצה. שאר המבקרים יוכלו לצפות גם בסדרה של סרטי תעודה על אמנות, בהקרנות של סדרות תעודה ישראליות, בתחרות סרטי סטודנטים וגם בתחרות דוקו צ'אלנג', שבה נדרשים המשתתפים ליצור בחמישה ימים בלבד סרטים תיעודיים שאורכם לא עולה על שבע דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully