וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טד מן

ליה פן

2.4.2010 / 7:30

כל מי שעובד בתאגיד יתאהב בגיבורי הקומדיה "אי אפשר בלי טד" שעולה לשידור בישראל. התאגידים עצמם, כפי שהוכיחה רשת ABC, יתלהבו פחות

לא קל לעבוד בתאגיד. לקום כל בוקר, להתייצב במשרד, להעביר כרטיס נוכחות ולשבת באדיקות הרסנית לקרנית העין מול המחשב. לתהות אם עבר מספיק זמן מהפסקת הסיגריה הקודמת ואם אפשר לצאת לעוד אחת בלי שמישהו ירים גבה. להגיב בחיוך להערות של הממונים עליך, לעבוד מסביב לשעון בשביל בוס שמעליו יש עוד בוסים שאותם אתה מכיר רק דרך כתבות שמהללות את סיפורי ההצלחה שלהם בדה מרקר. לא קל לקרוא על המשכורות השמנות שהם עושים בזמן שאתה נאבק לסגור את החודש וסופר את הימים עד החופשה הבאה. לא קל להישאר נאמן לעצמך כשאתה עובד בארגון שכל מה שמעניין אותו זה מספרים, בטח לא אנשים.

סביר להניח שרובכם עובדים בתאגיד. גם אם אתם לא יושבים במשרד כל יום, ככל הנראה אתם עמלים בשביל אותם 18 בוסים מדוברים, שמשלמים לכולנו את המשכורת ולוקחים לעצמם את הדיווידנדים. גם גיבורי הסדרה החדשה "אי אפשר בלי טד" עובדים בתאגיד. ליתר דיוק הם עובדים במחלקת מחקר ופיתוח בחברה בשם "ורידיאן דיינמיקס" - התגלמות מוחשית של כל אותם בוסים שאחראים לטלוויזיה שאתם רואים, לאוכל שאתם קונים, לבגדים שאתם לובשים, למים שאתם שותים ולבית שבו אתם גרים.

ל"ורידיאן" יש בנק כמו שרי אריסון, היא עוסקת בנדל"ן כמו תשובה ומפתחת וסוחרת נשק כמו ____(השם שמור במערכת). ההבדל הוא שבמקרה של "ורידיאן" אין אפילו את מראית העין ההכרחית ושום דבר לא נותר חבוי מתחת לפני השטח: הם יקפיאו את אחד העובדים רק בשביל לבדוק אם אפשר לעשות זאת וכשהניסוי ייכשל ינסו לפטר אותו בגלל שהתחיל להשמיע קולות בלתי רצוניים; ימציאו בקר מלאכותי בתנאי מעבדה ויוציאו את הפרה מהמשוואה, ואף יפתחו את אמצעי הלחימה הקטלני עלי אדמות – דלעת (כן, דלעת) רצחנית. הכל הולך, העיקר שהמאזנים ממשיכים להיראות חיוביים והם – אותם בוסים בלתי נראים שקובעים סדרי עולם – ימשיכו לחייך. ב"ורידיאן", כך אנו למדים כבר בפרק הראשון, אין נכון ולא נכון. יש רק הצלחה וכישלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמיינו את "פרקר לואיס" בלי נאיביות או את "סקרבס" בלי קיטש. מתוך "אי אפשר בלי טד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא - וזה חתיכת אלא שהבוסים הגדולים לפעמים שוכחים - שהתאגיד הגדול והכל יכול הזה מורכב מאנשים; והאנשים האלה, בסופו של יום, הם אלו שמניעים אותו וגורמים לו לתקתק. מי שממשיך לשנן לעצמו את המנטרה הזו ומנסה להחדיר אותה גם כלפי מעלה הוא טד - ההוא שלכאורה עדיף בלעדיו - האחראי על מחלקת מחקר ופיתוח. טד הוא טפלון חלקלק, מצודד ומגורז, בעל כושר רטורי גבוה והגיון בריא שעוזר לו להבחין בקווים האדומים אותה חוצה החברה חדשות לבקרים.

הכפופים לטד מעריצים אותו, סוגדים לאדמה עליה הוא דורך, מחויבים לרצות אותו בכפייתיות וחושקים בו ארוטית. בין הנתינים האלה אפשר למצוא את פיל ולם, צמד מדענים גאונים, חסרי סקס אפיל ונטולי אסרטיביות. השניים, שמתפקדים כמוח מאחורי כל ההמצאות השטניות, מתמודדים עם החיים בתאגיד בדרך הישנה והטובה – הם חיים בחרדה קיומית; עושים מה שאומרים להם בצייתנות, עובדים בשקט ומתרחקים מצרות. בצידם עובדת לינדה, בלונדינית יפה שאחראית על בקרת המוצרים. לינדה מתמודדת עם החיים בתאגיד קצת אחרת; היא גונבת את השמנת מכל עמדות הקפה בחברה בטענה שזה המרד הקטן שלה והדבר שיוצר אצלה את התחושה (או האשליה) שהיא לא נכנעה לגמרי. היא גם היחידה שפותחת את הפה ומעזה להתלונן אצל טד על כל עוול אליו היא נחשפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיטואציות פרועות, פסקול לטיני וקצב היפר-אקטיבי. מתוך "אי אפשר בלי טד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שניצבת מעל טד בשרשרת המזון היא הבוסית הקשוחה ורוניקה, שאותה מגלמת באופן מבריק פורשיה דה רוסי (ללא ספק הדבר הטוב ביותר שיצא מ"אלי מקביל"). ורוניקה היא מלכת קרח שמתייחסת לעובדיה כנתינים שבהם צריך לשלוט ביד רמה, ללא חמלה, חיבה או אפילו סמול טוק.

ההמצאות המופרכות של החברה, הדינמיקה בין העובדים במחלקה והקונפליקט התמידי בין הרצון לשרוד ולהתקדם לבין הצורך להישאר אינדיבידואלים הם הגרעין הקומי שמאפשר את הסיטואציות הפרועות והמופרעות שתמצאו בסדרה המשובחת הזו. מה גם שאת הסיטואציות הללו מלווים פסקול לטיני סוער, עריכה אסוציאטיבית מלאת פלאשבקים וקצב היפר-אקטיבי. כל זה יוצר משהו שנראה כמו "פרקר לואיס" בלי נאיביות, או "סקרבס" בלי אלמנט הקיטש. ההברקה האמיתית של הסדרה הן פרסומות של "ורידיאן", שמופיעות בכל פרק וישכנעו אתכם שגם אם אתם גברים זה לא אומר שלא תוכלו להיכנס להריון ושאין באמת סיבה להסתפק בשתי ידיים אם אפשר שיהיו שלוש – ב"ורידיאן" ימציאו גם את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיכה בסדרה היא תמיכה בכוח של הקהל. מתוך "אי אפשר בלי טד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הסיפור של "אי אפשר בלי טד" - שהיא, אגב, אחת הסדרות הטובות שאפשר למצוא היום על המסך הקטן - מסתתר עוד מאבק בתאגיד. הפעם לא שלכם וגם לא של גיבורי הסדרה, אלא של יוצריה. בימים אלו ממש מסתיימת העונה השנייה ברשת ABC ועתידה בשלב זה אינו ברור. שני הפרקים האחרונים טרם שודרו ורק במאי ייחרץ גורלה ויוחלט אם היא תמשיך לעונה שלישית. הסיבה – ניחשתם נכון - הרייטינג לא מספיק גבוה; המדד היחיד שנותר הוא השורה התחתונה, גם אם הקהל המצומצם שרואה אותה הוא אינטליגנטי ונחשק.

עצומה להשארתה של הסדרה על המסך מסתובבת ברשת ותוכנית בערוץ !E בשם "Save that Show" עשויה גם היא להושיע את "טד" מאבדון. אנחנו מכירים כבר סיפורי סינדרלה על סדרות שירדו מהמסך וחזרו עקב דרישת הצופים (ע"ע "איש משפחה"), אבל למה לחכות לניסים? הצביעו והשפיעו. אולי זו תהיה הדרך הקטנה שלכם להילחם בתאגיד ולהוכיח שלא נכנעתם לגמרי.

"אי אפשר בלי טד", יום ו', 19:20, ערוץ yes Stars Comedy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully