וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "התנגשות הטיטאנים" כבש את הפסגה

4.4.2010 / 19:15

הפקת הענק הוכיחה שהמיתולוגיה היוונית נראית טוב בתלת ממד, ורשמה את הפתיחה השנייה הטובה אי פעם בחודש אפריל. לעומת זאת, הקהל האמריקאי לא התרשם מהניסיון של מיילי סיירוס להוכיח את יכולותיה הדרמטיות

דבר לא השתנה בפסח הזה: עוד שבוע עבר, ועוד סרט תלת-ממדי כבש את פסגת טבלת שוברי הקופות. הפעם זה היה "התנגשות הטיטאנים", עיבוד מחודש לאפוס מ-1981 שהציג גרסה הוליוודית של המיתולוגיה היוונית. המבקרים לא התלהבו מהלהיט, ובעיקר לא אהבו את ההחלטה של אולפני וורנר להעביר אותו בתהליך המרה שיאפשר את הצגתו בשלושה ממדים אף שצולם בתחילה כסרט דו-ממדי. לטענתם, הדבר נעשה בצורה חלטוריסטית וגם לא תרם דבר לחוויית הצפייה, אבל את הקהל עצמו זה לא עניין – הסרט גרף 64 מיליון דולר מאז שהופץ בליל חמישי האחרון, סכום מרשים יחסית לסוף השבוע הדליל מסורתית של חג הפסחא. זו גם הפתיחה השנייה הטובה ביותר לחודש אפריל – שנייה רק לבוחטת 71 מיליון הדולרים של "מהיר ועצבני 4" בשנה שעברה. כל זה מצדיק עוד יותר את ההכרזה של אולפני וורנר כי מעתה והלאה יפיצו את כל סרטיהם הגדולים בגרסאות תלת ממדיות. לארץ אמור "התנגשות הטיטאנים" להגיע ב-15.4.

את הסגנות תפס מוצר טרי נוסף, שתקציבו נמוך בהרבה משל "התנגשות הטיטאנים", אבל הישגיו מרשימים לא פחות. זהו "Why Did I Get Married Too", הקומדיה החדשה של הבמאי/שחקן/תסריטאי טיילר פרי, אולי היוצר האהוד ביותר על הקהילה האפרו-אמריקאית. אף אחד משבעת הסרטים שיצר פרי בעשור האחרון לא משך את הקהל הלבן ואף אחד מהם גם לא זכה להפצה מסחרית בארץ, אבל הם משלהבים כל פעם מחדש את הציבור השחור בארצות הברית. כך, גם "Why Did I Get Married Too" רשם מספרים יוצאים מן הכלל – הכנסות של 30 מיליון דולר, הפתיחה השנייה בעוצמתה בהיסטוריה המפוארת של פרי. הנתונים הללו ראויים לציון גם לאור העובדה שהסרט תוקצב לפי ההערכות ב-15 מיליון דולר בלבד - "התנגשות הטיטאנים", לשם השוואה, עלה למפיקיו 70 מיליון דולר, לא כולל הוצאות שיווק ופרסום.

מיילי סיירוס מתגעגעת להאנה מונטנה

הצופים האמריקאים הוזמנו בסוף השבוע האחרון לצפות גם בסרט טרי נוסף, "The Last Song", אבל הוא זכה להצלחה פחותה. אלילת הנעורים מיילי סיירוס, הידועה בעיקר כהאנה מונטה, ניסתה להפגין כאן את יכולותיה הדרמטיות. למרות המאמצים של סיירוס, הקהל כיבד את הסרט בהכנסות של 25 מיליון דולר בלבד, וזאת אף שהופץ כבר ביום רביעי - מספרים נמוכים יחסית לספתח שהשיג מוקדם יותר השנה "ג'ון היקר", גם הוא סוחט דמעות שפנה לבנות הנעורים.

מי שלא הרכיב משקפיים תלת-ממדיות כדי לראות את "התנגשות הטיטאנים" עשה זאת כדי לצפות ב"הדרקון הראשון שלי", שהתמקם במקום השלישי עם הכנסות של 29.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 92 מיליון דולר, מה שמקרב אותו בזריזות לרף מאה מיליון הדולר. גם "אליס בארץ הפלאות" ממשיך ליהנות מהמחירים הגבוהים של ההקרנות התלת ממדיות והוא ניצב במקום החמישי עם הכנסות של 8.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. ההכנסות הכלליות של הסרט עקפו השבוע גם את רף 300 מיליון הדולר והן עומדות כרגע על כ-309 מיליון דולר.

מאחורי הלהיט של טים ברטון משתרך סרט רווחי הרבה פחות - "Hot Tub Time Machine", הקומדיה למבוגרים שנאלצה להסתפק בהכנסות של שמונה מיליון דולרים בלבד, מה שהעלה את הכנסותיה הכלליות ל-28 מיליון דולר ותו לא. מיד אחריה אפשר לפגוש קומדיה מאכזבת נוספת – "אקסית במצור", בכיכובה של ג'ניפר אניסטון, שליקטה בסוף השבוע האחרון 6.2 מיליון דולרים, ובסך הכל יש בקופתה לא יותר מ-49 מיליון דולרים.

לעומת זאת, את המקום השמיני מאיישת הצלחה צנועה ומפתיעה שמפיקיה כבר עובדים על סרט ההמשך שלה – "יומנו של חנון", העיבוד לסדרת רבי המכר שגרף בסוף השבוע האחרון 5.5 מיליון דולר והעלה את הכנסותיו הכלליות ל-46.2 מיליון דולר. במקום התשיעי, רגע לפני שתייפרד מהטבלה, מדשדשת לה הקומדיה "She's Out of my League" עם הכנסות של 1.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 28.6 מיליון דולר.

את הטבלה סוגר "שאטר איילנד", שובר הקופות של מרטין סקורסזי וליאונרדו דיקפריו. בסוף השבוע האחרון הוסיף הסרט למאזנו המרשים 1.4 מיליון דולר, והוא מגיע לסוף המירוץ הקופתי שלו עם הכנסות של 123.4 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully