וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'אזיסט המפורסם אורנט קולמן יופיע בישראל

אייל דץ

6.4.2010 / 12:38

קולמן בן ה-80, זוכה פרס גראמי הנחשב למייסד סגנון הג'אז החופשי, פרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו כי הוא יופיע ב-7 באוגוסט בתל אביב

אורנט קולמן, אחד מאמני הג'אז החשובים בעולם, יגיע להופעה בישראל. קולמן פרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו כי הוא יופיע ב-7 באוגוסט בתל אביב. זוהי תהיה הופעתו הראשונה בישראל של קולמן, הנחשב לחלוץ הג'אז החופשי.

קולמן, שחגג את יום הולדתו ה-80 בחודש שעבר, נולד בטקסס ושם החל את דרכו המוזיקלית. תחילה ניגן בסקסופון טנור אך לאחר מכן המיר אותו בסקסופון אלט. בגיל עשרים עבר ללוס אנג'לס והתאפיין בעיקר בזכות נגינתו שנחשבה "מחוץ למסגרת", דבר שהקשה עליו במציאת שותפים לנגינה. בשנת 1959 הוא הקליט את האלבום "Tomorrow is The Question", ואחר כך, יחד עם הבסיסט צ'ארלי היידן, המתופף בילי היגינס והחצוצרן דון צ'רי, את האלבום -"The Shape Of Jazz To Come".

קולמן הצליח להביא עליו מבקרים רבים בשל סגנונו הייחודי ומיילס דייויס אף הצהיר כי לדעתו קולמן " דפוק מהיסוד". בשנת 1960 קולמן הקליט את האלבום " Free Jazz: A Collective Improvisation " ושם האלבום הפך עד מהרה לסגנון מוזיקלי. בשנת 2006 לאחר הפסקה של עשור, הוציא קולמן את האלבום Sound Grammar. בשנת 2007 זכה בפרס הגראמי היוקרתי על מפעל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully