וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקולם מקלארן הלך לעולמו

עינב שיף

8.4.2010 / 22:35

המנהל האגדי של להקת הסקס פיסטולז ואחת הדמויות המשפיעות על סצנת המוזיקה באנגליה מת בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן

מלקולם מקלארן, מנהלה האגדי של להקת הסקס פיסטולז, הלך הבוקר (חמישי) לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן והוא בן 64. לס מולוי, דוברו של מקלארן, אמר כי המשפחה בהלם ממותו שכן מצבו הידרדר באופן פתאומי. "מצבו היה מאד טוב וזהו יום מאד עצוב", אמר מולוי. "מלקולם היה אדם ששינה את העולם", ספדה לו בת זוגו. "הוא ימשיך להשפיע אחר מותו".

מקלארן התפרסם בעיקר כמנהלה של הסקס פיסטולז, הלהקה שסימנה את מהפכת ה-Pאנק באמצע שנות ה-70 באנגליה. הוא ניהל את הלהקה משנת 1975 ועד 1977, שנות השיא שלה בהן יצא האלבום "Never Mind The Bullocks", מהאלבומים המשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה.

לפני שניהל את הלהקה, מקלארן היה הבעלים של חנות בגדים עם שותפתו ואם בנו, מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד. בחנות הוא אף ערך למעשה את האודישן לג'וני ליידון, לימים סולן הסקס פיסטולז. כמו כן, ניהל מקלארן במשך תקופה קצרה את להקת הניו יורק דולז. העיתונאי עטור הפרסים ג'ון סבאג', שכתב את "England's Dreaming", מהספרים החשובים על תולדות הפ?אנק באנגליה אמר לטלגרף כי "ללא מקלארן לא היה פ?אנק בריטי. הוא אחד מבני האדם הנדירים שהיו להם השפעה עצומה על התרבות וחיי החברה של המדינה בה חי".

"הוא היה דמות מורכבת ומלאת ניגודים", הוסיף סבאג'. "אני מקווה שהוא ייזכר בחיבה. הוא יכול היה להיות מאד מקסים ומאד אכזרי, אבל הוא שינה דברים והוא חיבר דברים באופן יוצא מהכלל".

לאחר קריירת הניהול ועם פירוקה של הסקס פיסטולז, פנה מקלארן להקמת ההרכב Bow Wow Wow ולעבודה עם אדם אנד דה אנטס. לאחר מכן פצח בקריירת סולו מוזיקלית, במסגרתה הוציא למעלה מ-10 אלבומים, המצליח שבהם הוא "Paris" מ-1994. כמו כן, מקלארן היה מעורב במיזמי אמנות, אופנה וגם בעסקי הקולנוע כמפיק. בשנת 2000 אף עלתה ספקולציה באשר לריצתו של מקלארן לתפקיד ראש עיריית לונדון.

בשנים האחרונות השתתף מקלארן במספר הפקות ריאליטי באנגליה, ביניהם בתוכנית "I'm A Celebrity, Get Me Out of Here" שאת צילומיה עזב לאחר יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully