וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר תיאטרון הבימה, יעקב הכהן הלך לעולמו

עינב שיף

10.4.2010 / 18:45

הכהן נמצא מת בדירתו, ככל הנראה מדום לב בו לקה במהלך הלילה. מנכ"לית הבימה: "הוא היה איש תיאטרון בכל רמ"ח איבריו, זו אבידה ענקית"

יעקב הכהן, דובר תיאטרון הבימה ואחד מאנשי המפתח בתיאטרון העולמי, הלך לעולמו היום (שבת) כתוצאה מדום לב והוא בן 59 בלבד. הכהן נמצא בביתו על ידי אחד מאנשי התיאטרון, שנשלח לברר מדוע הכהן לא הגיע לאירוע "שבתרבות" שנערך באותה השעה בתיאטרון צוותא בתל אביב. הכהן הותיר אחריו שתי אחיות ואח. הלוויתו תיערך ככל הנראה מחר.

מנכ"לית תיאטרון הבימה, אודליה פרידמן, סיפרה כי מותו של הכהן התקבל בתדהמה גדולה. "זו אבידה ענקית להבימה ולעולם התיאטרון", אמרה פרידמן לוואלה! תרבות. "יעקב היה מלח הארץ, נכדו של אשר ברש, אחד הסופרים והמחזאים, היה איש תיאטרון בכל רמ"ח איבריו, עבד שנים בידיעות אחרונות ובעיתון מעריב ככתב תרבות מוערך ונהדר. החל משנת 1995 הוא דובר התיאטרון. אבל הוא לא היה רק הדובר. במשך השנים שאני מנהלת את התיאטרון הוא שותף לדרך לתיאטרון ומאד מעורב בתיאטרון והוא היה אנציקלופדיה מהלכת".

"הכאב הכי גדול הוא שהוא לא יזכה לראות את הבניין של הבימה אחרי השיפוצים", הוסיפה פרידמן. "זו אבידה מאד גדולה לתיאטרון. הוא אהב שחקנים ויוצרים, הוא היה הבימה, הבימה זרמה לו בעורקים".

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב הכהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully