וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המבצע של צומת ספרים וסלקום פוגע בתעשייה"

אייל דץ

11.4.2010 / 16:31

110 אלף ספרים חולקו בחינם במסגרת המבצע המשותף שנערך בפסח. הסכום שקיבלו ההוצאות? פחות מעשרה שקלים לספר

אלו מכם שהסתובבו בחג הפסח האחרון בקניונים לא יכלו שלא להתרשם מהתור האינסופי בחנויות הספרים של רשת צומת ספרים. הסיבה? מבצע משותף של סלקום וצומת ספרים, במסגרתו חולקו חינם ספרים ללקוחות סלקום שהגיעו לחנויות של הרשת. על פי הנתונים שפרסמה סלקום עולה כי במהלך שלושת ימי המבצע (1-3 באפריל) חולקו בחינם למעלה ממאה ועשרה אלף ספרים.

במסגרת המבצע יכלו לקוחות סלקום לבחור ספר בחינם מתוך רשימה של 130 כותרים, רובם מהוצאת כנרת זמורה ביתן, שבבעלותה נמצאת רשת צומת ספרים. עוד עולה מהנתונים כי שני הספרים הפופולריים ביותר שנבחרו על ידי הקהל היו הספר "פעם בחיים" של מירי רוזובסקי שיצא בהוצאת כנרת זמורה ביתן ו"נגמר העוף (אבל גם הקוסקוס טעים)" של זיו כהן שיצא בהוצאת סלע ספרים ( ושלמעלה מ-3,000 עותקים שלו חולקו).

על פי המידע שהגיע לוואלה! תרבות, הסכום שקיבלה כל הוצאת ספרים עבור ספר שלה שחולק במסגרת המבצע עומד על בין שמונה לעשרה שקלים. המבצע, שנערך על רקע הדיון הציבורי סביב חוק הספרים, עורר לא מעט זעם בקרב גורמים בענף הספרים, שתומכים בחוק ומתנגדים למבצעים האגרסיביים של הרשתות. אחת הטענות היא שחלוקת ספרים בחינם לפלח שוק כה גדול פוגעת פגיעה קשה בענף מכיוון שהספרים המחולקים בחינם באים על חשבון קניית ספרחם אחרים.

"צומת ספרים שוב חוטאת לשוק שלנו. המבצע הזה הוא בהחלט לא חדשות טובות להוצאות הספרים", אומר מקור בכיר בענף. "מבחינת הוצאת ספרים, לקבל שמונה או עשרה שקלים לספר לא נותן לה כלום. מקסימום מכסה את העלויות. המבצע הזה הוא עדות נוספת לכך שמי שמשתתף במבצעים של צומת ספרים הן הוצאות שקשורות לצומת ספרים. אני לא מבין איך הגענו למצב שהוצאת ספרים תקבל עשרה שקלים ואפילו פחות לספר? כל המבצעים האלו מביאים לתפיסה מוטעית לגבי ערכו של ספר. מה זה אומר לגבי ספרים? מה זה אומר על הבן אדם שישב וכתב את הספר?"

"הרעיון הוא להכיר לאנשים ספרים נוספים"

ח"כ ניצן הורוביץ, האיש שעומד מאחורי חוק הספרים, התייחס אף הוא למבצע ואמר כי "בעיקרון אין בעיה עם מבצעי שיווק כל עוד מבטיחים שהסופרים והיוצרים השותפים גם הם לתהליך היצירה ייהנו מגמול הולם לחלוטין".

זיו כהן, הבעלים של סלע ספרים שהשתתפה במבצע, דוחה את הטענות ואומר כי ההוצאות שמשתתפות במבצע מסוג זה מתוגמלות בדרכים עקיפות. "סלע ספרים נכנסה למבצע כי ראינו פה אמצעי קידום לסדרת הספרים 'נגמר העוף'. הנתונים מהימים האחרונים מלמדים אותנו שיש קפיצה במכירות של הספר השני בסדרה, זאת כתוצאה מההצלחה של הספר הראשון במבצע של סלקום וצומת ספרים. זה בעצם הרעיון בהשתתפות במבצע כזה: להכיר לעוד אנשים ספרים נוספים מאותה סדרה".

עד מועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובתה של צומת ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully