וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביק רוזנטל יערוך סדרת ספרים ב"כתר"

אייל דץ

12.4.2010 / 11:43

הלשונאי והסופר יערוך סדרה חדשה של ספרים שתעסוק בעברית החיה בהקשרים תרבותיים וחברתיים. רוזנטל: "אלו ספרים שאין להם איפה להיכתב"

הלשונאי והסופר רוביק רוזנטל מצטרף להוצאת "כתר". רוזנטל יערוך סדרה חדשה של ספרים שתעסוק בעברית החיה בהקשרים תרבותיים וחברתיים. שלושת הספרים הראשונים בסדרה יופיעו כבר בשנה הקרובה.

הספרים הם ספרם של כרמל ויסמן ואילן גונן העוסק באינטרנט ובשפה בהיבט העברי הישראלי. ספרו של ד"ר עבד ארחמן מרעי המציג את התופעה המתרחבת של חדירת העברית לערבית הישראלית וספרו של אסף שגיא המציג ומתעד את פירותיו של אתר השפה הפופולארי "דורבנות", ודן בשילוב חוקרים נוספים בתופעת משחקי הלשון והיצירה הלשונית. בנוסף, ספר רביעי העוסק בשפת הפרסום נמצא בימים אלו בשלבי הכנה ראשונים.

"במסגרת הפעילות שלי בתחום השפה גיליתי שיש הרבה ספרים שרוצים להיכתב על הנושא אבל אין להם איפה. בעיקר ספרים שעוסקים בשפה ובהקשרים שלה עם חברה, תרבות פוליטיקה וכלכלה". אמר רוזנטל לוואלה! תרבות. "הרעיון הוא שהסדרה תיכתב ברמה אקדמית אולם תפנה לקהל הרחב".

רוזנטל, שפרסם לא מכבר את מילון הצירופים שזכה להצלחה גדולה בחנויות משוכנע כי יש עניין בקרב הקהל הישראלי לספרים העוסקים בתחום השפה העברית החיה. בנוסף, מזמין רוזנטל חוקרים וכותבים מתחומים שונים המשיקים לשפה, לפנות להוצאה ולהציג ולפרסם את עבודותיהם במסגרת הסדרה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully