וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרגראס מתפרקת

עינב שיף

12.4.2010 / 21:07

אחרי 17 שנים ו-6 אלבומי אולפן, להקת הרוקנרול הבריטית מודיעה על סיום פעילותה בעקבות "חילוקי דעות מוזיקליים", כפי שהסבירה הלהקה. "אנחנו עדיין אוהבים אחד את השני"

סופרגראס מתפרקת. הלהקה הבריטית הוותיקה הודיעה היום (שני) כי אחרי 17 שנים ושישה אלבומי אולפן היא מתפרקת. הסיבה לפירוק היא "עקצוץ 17 השנים", כפי שהתבדחה הלהקה בהודעה שהוציאה לעיתונות.

"תודה לכל מי שתמך בנו לאורך השנים", מסרה הלהקה בהודעתה. "אנחנו עדיין אוהבים זה את זה, אבל, סליחה על הקלישאה, חילוקי דעות מוזיקליים הובילו אותנו להחלטה להתקדם הלאה וכמובן, כולנו מאחלים הצלחה זה לזה בעתיד". הלהקה עוד תופיעה מספר פעמים באירופה בחודש יוני ולאחר מכן תסיים את פעילותה. ב-NME מציינים כי הלהקה עבדה על אלבום חדש, אך לא ברור אם זה ישוחרר או ייגנז.

סופרגראס הוקמה בשנת 1993 באוקספורד שבאנגליה על ידי האחים גאז ורוב קומבס, דני גופי ומיק קווין. הלהקה התאפיינה ברוקנרול מעט שונה מהבריט-פופ שפרץ באותה עת, אולם כבר מהסינגל הראשון, "Caught By The Fuzz" שיצא בשנת 1995, היא עוררה עניין רב באנגליה. לאחר מכן יצא האלבום "I Should Coco" ובו שירים כמו "Alright" ו-"Strange Ones".

הלהקה זכתה בעקבות האלבום בפרס הבריטס לפריצת השנה וכן בפרסי ה-NME וה-Q באותה הקטגוריה וכן היו מועמדים לפרס המרקורי. האלבום השני שלהם, "In It For The Money" שיצא בשנת 1997 כבר הגיע למקום השני בטבלת האלבומים באנגליה ומכר בסך הכל 700 אלף עותקים בכל העולם.

האלבום הבא של הלהקה, "Supergrass" שיצא בשנת 1999 ייצר את השיר הכי מצליח של הלהקה בישראל, "Moving" וכן להיטים כמו "Mary" ו-"Pumping Up Your Stereo". באותה שנה ביקרה הלהקה בישראל כלהקת החימום של אלאניס מוריסט ואף העניקה הופעה נפרדת במועדון התיאטרון בתל אביב.

בשנת 2002 הוציאה הלהקה את "Life on Other Planets" שזכה לביקורות מצוינות, אך הצליח פחות מאלבומים קודמים. בשנת 2005 יצא האלבום "Road to Rouen", שהיה בעל אופי מהורהר יותר מאלבומיה הקודמים של הלהקה וזכה לביקורות מצוינות. לפני כשנתיים יצא "Diamond Hoo Ha" שבו חזרה הלהקה לצליל המקורי שלה ובעקבותיו יצאה להופעות, עד להודעת הפירוק, כשבמקביל השיקו גאז מקומבס ודני גופי את אלבום הקאברים של The Hotrats.

  • עוד באותו נושא:
  • סופרגראס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully