וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס פוליצר

עינב שיף

12.4.2010 / 22:30

הוושינגטון פוסט זכה בארבע קטגוריות בפרס היוקרתי ביותר בעולם העיתונות, שהוענק השנה לראשונה גם לסדרת כתבות שפורסמו ברשת. פרס מיוחד הוענק לזמר המנוח הנק וויליאמס

הוושינגטון פוסט הוא הזוכה הגדול של פרס הפוליצר שזוכיו הוכרזו הערב (שני) בפעם ה-94. העיתון היוקרתי זכה בארבע קטגוריות שונות - דיווח בינלאומי (אנתוני שאדיד מעירק), כתיבה מגזינית (ג'ין וורינגטון על הורים השוכחים את ילדם במכוניות), פרשנות (קת'לין פרקר) וביקורת (מבקרת המחול שרה קאופמן).

ProPublica, ארגון ללא מטרות רווח הפועל ברשת, זכה בפרס התחקיר בזכות סדרת כתבות שפורסמה בשיתוף עם הניו יורק טיימס אודות מקרי מוות שאירעו בשל החלטות לקויות של רופאים בניו אורלינס, בזמן הוריקן קתרינה. וונדי רודרמן וברברה לייקר מהפילדלפיה דיילי ניוז זכו גם הן בפרס על תחקיר שחשף יחידה מושחתת למלחמה בסמים במדינה.

בפרס השירות לציבור זכה עיתון ההרלד קורייר של בריסטול, וירג'יניה, על סדרת כתבות שעסקו בבזבוז משאבי גז טבעי במקום. בפרס הדיווח על חדשות מיוחדות זכה צוות הסיאטל טיימס, על סיקור המרדף אחר החשוד בירי בארבעה שוטרים בבית קפה בעיר.

כתבת המילווקי ג'ורנל סנטינל זכתה בפרס הדיווח המקומי על סדרת כתבות שעסקה בילדים הנתונים לחסדי שירותי הרווחה. בפרס מאמרי המערכת זכה צוות הדאלאס מורנינג ניוז ובפרס הדיווח הארצי זכה מאט ריכטל וחברי מערכת הניו יורק טיימס. בפרס המאייר הטוב ביותר בעיתונות זכה מרק פיורה, על איוריו המופיעים באתר SFGate.com והוא המאייר הראשון שזוכה בקטגוריה זו על פעילות המתפרסמת ברשת.

בפרס הצילום החדשותי זכתה מרי צ'ינד, על צילום איש מצוות ההצלה בזמן השיטפון בעיירה דה מוין שבארצות הברית. בפרס הצילום המגזיני זכה קרייג פ. וולקר מהדנבר פוסט, על סדרת הצילומים של איאן פישר, מרגע שסיים את האקדמיה הצבאית ועד תחילת שירותו הצבאי.

בקטגוריות התרבות זכה זמר הקאנטרי המנוח הנק וויליאמס בפרס מיוחד על פועלו, על אף שמת בשנת 1953. המשוררת ראי ארמסטרונג זכתה בפרס לספר השירה הטוב ביותר, טי.ג'יי סטיילס זכה בפרס הביוגרפיה הטובה ביותר על "The First Tycoon: The Epic Life of Cornelius Vanderbilt", אודות איל הספנות והתעשייה והמוזיקאים ג'ניפר היגדון זכתה בפרס האלבום הטוב ביותר על "Violin Concerto". פול הרדינג זכה בפרס לספר הפרוזה הטוב ביותר, "Tinkers" וטום קיט זכה בפרס למחזה הטוב ביותר, על "Next to Normal" שכתב.

בפרס לספר ההיסטוריה הטוב ביותר זכה "Lords of Finance: The Bankers Who Broke the World" של ליאקת אחמד ובפרס לספר העיון הטוב ביותר זכה דיוויד אי. הופמן, על ספרו "The Dead Hand: The Untold Story of the Cold War Arms Race and Its" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully