וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור והצל

חגי אוזן

15.4.2010 / 8:00

אלבום ההופעה של ליאור נרקיס בהיכל התרבות מוכיח שהוא עדיין לא איבד את התשוקה. הלוואי שחגי אוזן יכול היה לומר דברים דומים על דיסק הבכורה של דניאל בן חיים

בסופו של דבר, הכל מסתכם בתחושה. הערכות, סטטיסטיקות ונתונים אחרים לא יכולים לעמוד בקזינו של המוזיקה המסתלסלת מול ההרגשה שאומרת לך את המספר שעליו צריך להניח את הז'יטונים. זה מה שעושה את התחום הזה לכל כך מרגש. הסיפוק הגדול שטמון בצעקה "אמרתי לך" הוא שגורם ללכת עם הפרפרים בבטן שעושה הזמר או הזמרת.

לייב אין בת ים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כך מתלהב, שבמקרים מסוימים שר מעל התזמורת. נרקיס בהיכל התרבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשליאור נרקיס עלה לבמה לפני 15 שנה, הוא היה זמר בכי כבד, שנמצא הכי רחוק שאפשר מהפופ אותו הוא מבצע היום. למרות זאת, בהופעה אחת בקניון בת ים, הוא הצליח לבלוט מעל רשימה ארוכה של זמרים שהופיעו באותו ערב במקום. נרקיס עלה לבמה ונראה היה שהוא הולך לטרוף את העולם. האדרנלין, האקסטזה והתשוקה שלו הובילו חד משמעית לתחושה שפשוט יש לו את זה.

נזכרתי בהופעה ההיא בקניון בת ים כששמעתי את האלבום "ליאור נרקיס LIVE בהיכל התרבות" והתרגשתי בעיקר בגלל שהוא התרגש. נשארה לו אותה אש בעיניים שאפיינה אותו בתחילת הדרך והיא מצליחה למגנט את הקהל אליו. אין שום הבדל בגישה שלו לשיר "כמו פרפר" מתחילת הקריירה או ל"ערב טוב", הלהיט העכשווי. נרקיס כל כך מתלהב שבמקרים מסוימים - ממש בקטנה - הוא שר גבוה יותר מהטון שנותנת התזמורת. מרוב רצון לפרק את הבמה, הוא שוכח ממה שמסביבו.

יותר מכל, נרקיס הוא זמר של קצב. יש לו יכולת לדחוף את השיר, להכניס ליצירה הרבה יותר ממה שיש בה באמת ובעצם להחיות אותה. בנקודה הזאת מגיעה יכולתו של הכוכב לשיאה. נרקיס, אחד הפרפורמרים הכי טובים במוזיקה הישראלית, מוכיח שוב שאפשר לסמוך עליו.

קשה להאמין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה החשמל, ילד? בן חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

את אותה תשוקה ורעב להצלחה חיפשתי אצל דניאל בן חיים, ההימור החדש של המפיק אבי גואטה. בן חיים הוציא השבוע את אלבום הבכורה שלו "מתפרפר", שכולל לא פחות מ-15רצועות. ההפקה מלוטשת, השירה עוד יותר ובכלל מדובר במוצר מוקפד. אם דניאל בן חיים היה בחורה, אמא שלי היתה שואלת אותי: "חגי, כפרה עליך, היא נראית לי ממש מקסימה, למה שלא תצא איתה?". עכשיו לך תסביר לאישה שנולדה בתוניס לפני יותר מחמישים שנה מה זה "סקס אפיל".

מזמר בתחילת דרכו אפשר לצפות להרבה יותר משירים יפים, הפקה מוזיקלית איכותית ומראה של ילד טוב. צריך משהו שאפשר להרגיש אותו עוד לפני שהשיר מתחיל. מעבר לתמונה הקונבנציונלית, חייבים איזשהו זרם, חשמל באוויר. דווקא בגלל שמדובר באלבום ראשון, בן חיים חייב לחשוף שיניים ולשעוט על הטרף. רק שהגישה שלו מאוד ידידותית לסביבה ובג'ונגל שקיים היום יהיה לו קשה לשרוד. ראיתי אותו גם כשהתארח בהיכל התרבות בהופעה של הזמר החרדי חיים ישראל וניכר היה שהוא עדיין לא אזר אומץ להסתכל לקהל בלבן של העיניים כדי למכור את עצמו.

כשבן חיים, פליט "כוכב נולד 5", שר "נתתי לך, עשיתי אותך" (מתוך "נסיכת חלומותי", מילים: דוד זיגמן, לחן: יוסי בן דוד) קשה להאמין לו. השיר, שמסתמן כלהיט הגדול של בן חיים, מוגש על ידו ברכות ועדינות שלא מתאימות למילים הכאילו ממזריות.

"מתפרפר" של דניאל בן חיים, לא גורם לפרפרים בבטן בעיקר מכיוון שהזמר עצמו עדיין נעול בגרון. הוא לא נותן שום יציאה ווקאלית מרשימה או מיוחדת. אין לו עדיין את התעוזה לשבור את המסגרות ולהסתכן קצת מעבר לקווי השירים.

"ליאור נרקיס LIVE בהיכל התרבות" // פליי רקורדס

דניאל בן חיים, "מתפרפר" // אן.אם.סי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully