וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים מגיעים לקיסריה

עינב שיף

15.4.2010 / 9:00

להקת הרוק תגיע ב-10 ביולי לראשונה בקריירה שלה לאמפי העתיק. לכבוד האירוע, תום פטרובר מסביר למה אין לו בעיה עם מוזיקה מזרחית ומה מחבר אותו לאורח המיוחד במופע - שלום חנוך

אמנם נראה שזה היה צריך לקרות מזמן, אבל היהודים תמיד עשו דברים אחרת: הלהקה המצליחה תגיע לראשונה בקריירה שלהם להופעה באמפיתיאטרון של קיסריה. האירוע יתקיים ב-10 ביולי ולכבוד האירוע, היא תארח גם את שלום חנוך שיצטרף אליהם למספר שירים.

"אני עוד לא חושב ששיחקנו אותה, כי זה עוד לפנינו אבל בתור התחלה זה נחמד", אומר תום פטרובר לוואלה! תרבות עם ההכרזה על המופע. "עשינו כבר דברים בדרך שהם לא פחות גדולים, כמו היכל התרבות בתל אביב ואמפיפארק רעננה. כמי שמקפידים תמיד לזוז קדימה, קיסריה זה עוד משהו שאנחנו רוצים לעשות ועוד לא עשינו. קיסריה הוא מקום שיש לו תחושה של היסטוריה ומהבחינה הזו זה מרגש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד היסטוריה. פטרובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיסריה גם הפך בשנה וחצי האחרונות למעוז של המוזיקה המזרחית. הופעה של הרכב רוק שם היא גם סוג של אירוע.

"שמע, אני פחות מודע למלחמות שהולכות סביב הופעות שם, אבל אני כן יודע שיש שם הרבה מאד אמנים מזרחיים שמופיעים וזה לא מפחיד אותי או משפיע עליי. אני אומר – יש לזה קהל? אהלן וסהלן! שיעשו חיים. מי אני שאגיד לאנשים שיש להם קהל למלא את המקום לא להופיע שם? אז יש המון מוזיקה מזרחית – זה בסדר גמור, אם יש קהל – לכו על זה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש קהל? לכו על זה". היהודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתה יכול להסביר את סוד הקסם של המקום?

"זה מקום פתוח ומגניב ולמרות הפרדוקס, יש עדיין משהו אינטימי בקיסריה. יש שם עדיין את התחושה שהקהל קרוב אליך. יש לנו תכנונים למופע שיהפכו אותו למאד מיוחד, אבל זו לא משאת נפשנו, זה פשוט עוד מקום שנראה לנו מגניב לעשות"

בין התכנונים המיוחדים נמצאת גם הופעת האורח של שלום חנוך. פטרובר ואשתו וסולנית הלהקה, אורית שחף, התארחו באחת ההופעות האחרונות של חנוך בהאנגר בתל אביב והחיבור שהיה שם עבד כל כך טוב, שהוחלט להמשיך בשיתוף הפעולה. "רק אתה אומר לי שלום חנוך, אני מתחיל לחייך", אומר פטרובר. "אנחנו מטבענו לא מסתובבים בתעשייה, אנחנו בתוך ביתנו בעיקר, אבל אני לא צריך להגיד לך שגדלנו על שלום, כי אפילו אנשים שלא גדלו על שלום – גדלו על שלום"

איך נוצר הקשר ביניכם?

"איכשהו נוצרה פניה ונוצר קשר ואנחנו מתחברים כאנשים. באנו לפגישה איתו במן תחושה של 'אנחנו נורא מתביישים ולא נעים לנו' כי הרגשנו שקטונו לעומתו. גילינו אדם מאד חם וכשאתה רואה את זה, אתה מבין שהחום הזה פשוט יוצא ממנו. בואנ'ה, זה הגיע לרמת החיבוקים!"

אולי גם תחזירו לו קצת יותר דיסטורשן ממה שיש לו עכשיו.

"שמע, יש לו את המופע של חיות לילה ויש לו שם כל מה שהוא צריך. הוא היחידי שלאורך כל הזמן יש לו דרך ואני אוהב את זה אצלו, כי גם אנחנו כאלו. לכן בקשר לקיסריה הייתי אומר לך, באמת עם כל הצניעות וחס וחלילה בלי להשתחצן שהגיע הזמן. בצניעות, עשינו מקומות יותר גדולים, אבל אחרי הרבה זמן – קיסריה עושה לנו את זה ושלום חנוך רק מגדיל את החגיגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעריץ של שלום. פטרובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, מתכננים היהודים גם להוציא אלבום חדש עם שירים באנגלית, שפטרובר מבהיר שמדובר בשירים שנלקחו מהאלבום "פורטה", שנכתבו במקור באנגלית וכרגע רק משלימים הקלטה של כמה שירים. "אין פה ממש בשורה, לא יודע את מי זה יעניין, אבל עשינו את זה בשבילנו", אומר פטרובר.

*מכירת הכרטיסים למופע תתקיים במשרד הכרטיסים "לאן" בתל אביב ומחירי הכרטיסים נעים בין 99 ל-220 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully