וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכחות ישראלית דלה בפסטיבל קאן

15.4.2010 / 13:33

בניגוד לפריחה של השנים הקודמות, כרגע ישראל כמעט ונדחקה מחוץ לריביירה ותיאלץ להסתפק ב"המשוטט", סרטו של אבישי סיוון שיתחרה במסגרת השבועיים של הבמאים. ועוד בפסטיבל: אוליבר סטון, וודי אלן, שון פן, נעמי ווטס וגם ז'אן לוק גודאר

הוועדה המארגנת של פסטיבל קאן, אירוע הקולנוע החשוב והיוקרתי בעולם, הודיעה היום (חמישי) על רשימת הסרטים שיוצגו במהדורה הנוכחית של הפסטיבל, שיתקיים השנה בריבייריה בין 12 ל-23 במאי.

בניגוד לשנים הקודמות, שבהן תעשיית הקולנוע הישראלי פרחה בפסטיבל, הרי שהשנה הנוכחות הכחולה-לבנה תהיה דלה במיוחד: אף סרט ישראלי לא ישתתף בתחרות הרשמית או במסגרת "מבט מסוים", ולפי הפרסומים כרגע הסרט הישראלי היחיד שיגיע לריבירייה יוצג במסגרת שבועיים של מבקרים. הסרט הוא "משוטט", דרמה של אבישי סיוון על צעיר חרדי המכור לשיטוטיו.

בין הסרטים הבולטים בתחרות הרשמית יש לציין את "Fair Game", המותחן של דאג לימן ("זהות כפולה", "מר וגברת סמית") בכיכובם של נעמי ווטס ושון פן, "Biutiful" של אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("בבל") בכיכובו של חבייר ברדם, "Another Year" של הבריטי מייק לי ("סודות ושקרים", "ורה דרייק"), "שמש בוגדנית 2", סרט ההמשך של ניקיטה מיכאלקוב לדרמה המהוללת שלו מ-1994, "The Certified Copy", סרטו הראשון דובר האנגלית של עבאס קיארוסטמי, שכבר זכה בדקל הזהב על "טעם הדובדבן", ו-Outrage" של טקשי קיטאנו ("זאטואיצ'י"). הרשימה כוללת כרגע 16 סרטים בלבד, והוועדה צפויה להמשיך עד פתיחת הפסטיבל על סרטים נוספים שיוצגו בתחרות.

את הפסטיבל יפתח, כפי שכבר הוכרז בעבר, "רובין הוד", סרט ההרפתקאות של רידלי סקוט שבו יגלם ראסל קרואו את השודד הנודע, אך הוא לא ישתתף בתחרות. על מסיבת העיתונאים החגיגית העיבה העובדה שסוכנויות הידיעות המרכזיות איי.פי, רויטרס ואיי.אף.פי החרימו אותה בשל סכסוך על אופי הסיקור של ההכרזה, מה שפגע בסיקור התקשורתי העולמי שלה.

מחוץ לתחרות יוצגו בהקרנות בכורה עולמיות "You Will Meet a Tall Dark Stranger", סרטו החדש של וודי אלן בכיכובם של נעמי ווטס, אנתוני הופקינס ואנטוניו בנדרס; "וול סטריט: הכסף מדבר", סרט ההמשך של אוליבר סטון לדרמה האנטי-קפיטליסטית שלו בכיכובם של מייקל דאגלס ושייה לבוף, ו "Tamara Drewe" של סטיבן פרירס ("המלכה").

סוף עידן הזהב של הקולנוע הישראלי?

כמו כן, פורסמה זהויות השופטים בפסטיבל. בחבר השופטים של התחרות הרשמית, שבראשה כבר היה ידוע כי יעמוד טים ברטון, יישבו גם כמה שמות גדולים אחרים, ובהם השחקן המקסיקני המצליח בניסיו דל טורו ("טראפיק") והכוכבת קייט בקינסייל ("מלחמת האופל"). השחקן הספרדי גאל גרסיה ברנל יעמוד בראש חבר השופטים של תחרות סרטי הביכורים.

הדלות של הנציגות הישראלית בפסטיבל, שתכלול לפי הידוע כרגע אך ורק את "המשוטט", בולטת בעיקר לאור העובדה שבשנים האחרונות, נהנה הקולנוע הישראלי מנוכחות דומיננטית בריבייריה.

בשנה שעברה, למשל, הוצגו בפסטיבל שלושה סרטים: "עג'מי", שזכה בצל"ש בתחרות סרטי הביכורים, "עיניים פקוחות", שהוצג במסגרת "מבט מסוים" ו"כלת הים", שהוצג מחוץ לתחרות. לפני שנתיים התחרה "ואלס עם באשיר" בתחרות הרשמית והיה אחד הפייבוריטים לדקל הזהב. ב-2007 הוצג "ביקור התזמורת" במסגרת "מבט מסוים" וקטף שלושה פרסים, ובאותה שנה "שבעה" פתח את מסגרת שבוע המבקרים של הפסטיבל ו"תהילים" הוצג בתחרות הרשמית. ב-2005 קטפה חנה לסלאו את פרס השחקנית הטובה ביותר על הופעתה ב"אזור חופשי" של עמוס גיתאי, וב-2004 זכה "אור" בתחרות סרטי הביכורים, ו"עטאש-צימאון" בפרס מבקרי הקולנוע במסגרת שבוע המבקרים.

עתה השאלה היא האם ההיעדרות הישראלית מהפסטיבל השנה היא מקרית או שמא מסמלת את סוף עידן הזהב של הקולנוע הישראלי באירופה. "אף אחד לא חשב שכל שנה יהיה בינגו", אמר כתרי שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראל. "ירידות ועליות הן חלק מהתעשייה הזו".

*עדכון ראשון: 13:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully